|
Post by TimoVermeersch on Feb 28, 2006 22:31:03 GMT 1
Ik kijk er misschien ergens stomweg over maar is het mogelijk om in rF een raceweekend te saven om dat daarna verder af te werken?
Wat ik wil zeggen : stel ik rijd offline een race-weekend met een practice, een qual en een race. Kan ik dan na het aflopen van die practice of die qual die game ergens saven om daarna te loaden en verder te rijden?
Typisch offline probje natuurlijk.
Thanks,
Timo
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Mar 1, 2006 16:20:58 GMT 1
Dit wordt meer een vraag voor de modders.
Heb ook eens nagekeken op RSC en dat saven van een raceweekend is blijkbaar enkel mogelijk in Championship-mode.
Bon, geen probleem, dan spelen we Championship-mode. Maar dat brengt mij bij mijn volgende vraag : hoe kan ik in championshop-mode het aantal ronden in een race aanpassen zodat ik voor elk circuit bv. ongeveer 25km race heb. (Dus kortere circuits meer laps en langere circuits minder laps.)
Concreet : ik wil bijvoorbeeld het eerste kampioenschap van de rHistoric 91 rijden en zou elke race zo'n 25 km willen laten zijn.
Mijn eerste idee : ik open al de GDB-files van de betrokken circuits en verander het aantal Racelaps daarin naar een aantal ronden dat juist voldoende is om 250km of juist meer te rijden. Voor Mills Short is dat bv 136.
Vervolgens : als ik in game het kampioenschap creeër, stel ik de race duur in op percentage van track default en stel daaronder op 10% in. Als ik dan Mills Short rijd zou die race volgens mij 14 laps (136*10%=afgerond 14) moeten zijn. Edoch, driewerf nee, da's nog altijd 5 laps.
Dan de rFm file van rHistorics91 geopend. Daar staat namelijk ook een race duration van 50 laps in (10% waarvan 5 is.) Die lijn gewoon gewisd en opnieuw geprobeerd : helaas, Mills Short nog altijd 5 laps.
Terug die rFm file geopend en die lijn RaceLaps teruggezet maar de 50 veranderd in 136. Terug in game maar helaas helaas, U raadt het al, inderdaad Race nog steeds 5 laps.
Ik ben zo een beetje out of ideas. Heeft één van de modders misschien en idee. BTW : heb mijn plr. file al gecheckt, die staat race length op de code voor percentage of track default.
Bij voorbaat dank.
Timo
P.S.: dat modden is geen slappe koffie.
|
|
|
Post by Petrol on Mar 1, 2006 17:14:39 GMT 1
Ik heb dat even met Raceweekend geprobeerd, en na wat testen is het me gelukt. Er staan 3 verwijzingen naar de lengte van een race in de .gdb, als ik de eerste verander (RaceLaps = xx (bovenaan in de gdb)) dan verandert het aantal rondes, de andere 2 values zijn er misschien voor wanneer ge andere opties gebruikt, die hoeft ge in dit geval dus niet aan te passen. bij Settings-Rules heb ik bij mij: Race Length Type: % Track Default, Race Laps: 10% Race Time: 10% Ik had de racelaps van 53 naar 106 veranderd en had dan een race van 11 rondes ipv 5.
Ge kunt in de .rfm ook zaken aanpassen maar als die ook in de .gdb voorkomen dan krijgen die normaal voorrang, da heeft dus niet veel zin. Het kan wel zijn dat ge online mismatches kunt krijgen als ge de gdbs gaat editen, da zult ge moeten ondervinden. En anders kopieert ge gewoon die gdbs, en duid in uw season aan welke circuits ge wilt gebruiken, dan hebt ge nog altijd de originele (geen online problemen) en gebruikt ge offline die andere gdbs met veranderde racelengtes. Maak bv. dus een Mills_Short2, met bijbehorende files.
Van dat saven weet ik niet veel, de enige keren dat ik offline race is om aan de AI te werken voor mods. ;D
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Mar 1, 2006 17:58:29 GMT 1
Bedankt Peter.
In Raceweekend werkt dat inderdaad bij mij ook, maar in championship-mode niet. En daar ge in Raceweekend niet kunt saven, zou ik het in Championship-mode willen aanpassen.
Die mismatch hebt ge zeker. Heb ik al ondervonden.
Alleszins bedankt.
Timo
|
|