|
Post by Hill2button on Dec 2, 2005 22:59:25 GMT 1
Hallo iedereen, Ik heb een probleem: ik kan niet hosten achter mijn router. Dat is onder GPL niet gelukt en nu lukt het met rF ook niet. Ik krijg telkens de melding: "Join Timed Out". Voor de volgende testrace zou het kunnen dat we de laptop van mijn vriendin gaan inschakelen als server. Ik verbind dan met mijn PC via Lan op de server wat weer wat bandbreedte uitspaart. Maar, zoals gezegd lukt het me maar niet op een externe client te laten inloggen op die server. Ik kan wel inloggen via Lan. Daarjuist heb ik in de instellingen van mijn router de Firewall uitgezet, het IP vd Laptop in DMZ gezet, alle poorten waarvan men zegt dat ze moeten geforward staan (TCP 34297 & 34447 en UDP 34297 & 34397) staan geforward naar het IP vd laptop. WAN ping blocking staat UIT en de software firewall op de laptop staat ook uit. Ik trek me hier stilaan de haren uit het hoofd! Zou het niet kunnen dat er in het modem menu wat aangepast moet worden? (dat is zo'n belgacom modem die in combinatie met een switch als router ZOU kunnen dienen) Enfin, ik hoop dat iemand me kan helpen met die miserie. Heb wat screenshots genomen met de instellingen. Alvast bedankt! users.skynet.be/fb082492/1.jpgusers.skynet.be/fb082492/2.jpgusers.skynet.be/fb082492/3.jpg
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 2, 2005 23:17:39 GMT 1
Ik zou graag helpen, maar voor zover ik zie staat alles goed ingesteld. Er zijn hier mensen die er meer van kennen dan ik.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 4, 2005 11:01:32 GMT 1
Moet je niet voor beide pc's de poorten openen, zoals ik het nu begrijp staan de poorten alleen geopend op de laptop.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 11, 2005 20:37:43 GMT 1
Een aankondiging: ;D
Het heeft bloed zweet en tranen gekost maar het is gelukt!!
Ik kan nu dedicated hosten op mijn vriendin hare laptop!
Het probleem zat in de modem, die is op zichzelf al een soort van router waardoor poort forwarding ook daar moet worden ingesteld. Last but not least bleek het adres waar naar geforward diende te worden 10.0.0.50 te zijn, en niet 192.168.2.1.
Ge moet het maar weten!
Merci aan iedereen die heeft geholpen, en heeft helpen testen!
Op naar de volgende testrace!
|
|