|
Post by Knarf on Dec 16, 2003 17:08:04 GMT 1
Ik heb dus een AC97 onboard sound geval zoals 99% van de onboard sound kaarten. Nu bij sommige games klinkt het geluid zeeeer vreemd (DTM en N2003). Iemand enig idee waar ik nieuw drivers vind ofzo voor da ding ?
Het is ne intel chipset (intel 815) en de drivers op de cd zijn van sigmatel...
|
|
|
Post by arnold on Dec 16, 2003 17:12:14 GMT 1
Frank, normaal staan de drivers op de cd-rom die bij je moederbord is gevoegd ? ik ga ne keer kijken wat ik kan doen ! arnold. Ik heb dus een AC97 onboard sound geval zoals 99% van de onboard sound kaarten. Nu bij sommige games klinkt het geluid zeeeer vreemd (DTM en N2003). Iemand enig idee waar ik nieuw drivers vind ofzo voor da ding ? Het is ne intel chipset (intel 815) en de drivers op de cd zijn van sigmatel...
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2003 17:33:35 GMT 1
Die staan erop ja... Maar die geven identiek hetzelfde resultaat als de drivers die WinXP automatisch installeert.
Als ik in mijn apparaatbeheer ga kijken staat er : Intel(r) 82801AA AC'97 Audio Controller - Sigmatel Codec
Vroeger (dus toen xp zelf automatisch de driver had geinstalleerd) stond er hetzelfde maar zonder "Sigmatel Codec' achter...
Voor de rest is dat geluid dus perfect. Het is enkel in deze 2 games. En het klinkt identiek hetzelfde verkeerd... Echt een raar geluid. Kan nie uitleggen hoe het klinkt
|
|
|
Post by arnold on Dec 16, 2003 17:35:32 GMT 1
frank , als je met win xp werkt : ga eens naar start-configuratiescherm-software en kijk ne keer of je het kunt terugvinden van je audio drivers : verwijder ze ne keer , opnieuw opstarten en dan terug installeren. vindt je ze niet terug : ga naar start-configuratiescherm-systeem-hardware-apparaatbeheer en dan bij "besturing voor geluid...enz" en verwijder de drivers dan daar ne keer en dan opnieuw via de cd-rom installeren ! misschien heplt dit ? vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by arnold on Dec 16, 2003 17:36:42 GMT 1
misschien ne keer de games herinstalleren ? arnold. Die staan erop ja... Maar die geven identiek hetzelfde resultaat als de drivers die WinXP automatisch installeert. Als ik in mijn apparaatbeheer ga kijken staat er : Intel(r) 82801AA AC'97 Audio Controller - Sigmatel Codec Vroeger (dus toen xp zelf automatisch de driver had geinstalleerd) stond er hetzelfde maar zonder "Sigmatel Codec' achter... Voor de rest is dat geluid dus perfect. Het is enkel in deze 2 games. En het klinkt identiek hetzelfde verkeerd... Echt een raar geluid. Kan nie uitleggen hoe het klinkt
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2003 17:47:24 GMT 1
misschien ne keer de games herinstalleren ? arnold. N2003 is vers geinstalled :-) En als ik mijn Hercules Muse erin steekt werkt het geluid wel... Ma dan heb ik in gpl 10fps minder (3D sound da processor power vergt)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 16, 2003 18:41:16 GMT 1
Je hebt 10 fps minder met je Muse kaart, is dat de 5.1 of de LT of ... ? Al geprobeerd om 3D geluid af te zetten en gewoon "2D" sound te gebruiken? Normaal hebben die kaarten dedicated hardware voor 3D geluidsprocessing, althans de SBLive 5.1, en kost dat vaak _minder_ dan 2D processing.
Al eens gecontroleerd of je geen IRQ sharing/conflict hebt of zoiets?
Tom
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2003 18:43:50 GMT 1
Dat is een Muse 5.1... Ik zou idd verwachten dat die hardware 3D heeft ja. Waarom het zoveel trager gaat is me een groot vraagteken.
Hoe switched ge in gpl tussen 2D/3D sound ?
Voor alle duidelijkheid ik heb dus in de 2 spellen volledig sound in de menus. Het botsen van de auto's is ook goed, de pitcrew die babbelt in n2003 is ook goed. Het is enkel de motor. Dat is een 'high pitched sound' in het engels gezegd...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 16, 2003 19:03:49 GMT 1
In gpl kan je het niet aanpassen denk ik maar in Nascar is er wel een optie om 3d effect aan/uit te zetten IIRC. Het is niet de eerste keer dat ik dat probleem hoor maar dacht dat het enkel die Audigy's waren die er last van hadden. De opl daar was geloof ik het nieuwe service pack voor XP.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 16, 2003 20:55:24 GMT 1
Dat metalen-100.000rpm-scheermachiengeluid is niets onbekend. Ik zit wel ook met een AC97 soundkaart, maar ik heb het probleem niet. Die 3D sound zet ik in ieder geval ook af, want het pakt frames af en het geluid klinkt bij mij niet goed, maar ik heb niet het bekende metalen-100.000rpm-scheermachiengeluid. Ik heb dat ooit nog bij iemand helpen oplossen door een nieuwe geluidskaart te installen omdat ik de gratis oplossing niet wist.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2003 21:01:39 GMT 1
metalen-100.000rpm-scheermachiengeluid Daar trekt het idd op... Iemand enig idee hoe ge 3D sound in gpl afzet ? Want dan steek ik die muse 5.1 terug. Spijtig da mijne sb-awe64 om zeep is anders kon ik die steken....
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 16, 2003 21:02:46 GMT 1
GPL heeft geen 3D sound...
|
|
|
Post by Knarf on Dec 16, 2003 21:32:15 GMT 1
Waarom zou die dan 10fps verliezen met die soundcard
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 17, 2003 8:03:40 GMT 1
Geen idee eigenlijk... als je je Muse terugsteekt, zorg er wel voor dat je je onboard sound zeker aflegt. Ook nieuwe Win XP service pack zeker installeren. Je kan frames verliezen door IRQ conflicten of DMA conflicten, da komt tegenwoordig niet veel meer voor, maar geluidskaarten zijn er wel bekend voor voor dergelijke problemen. Heb je toevallig interne modem? Die willen ook altijd wel graag zo een IRQtje voor zich, op de verkeerde plaats natuurlijk dan nog
|
|
hermanh
Experienced VRL'er
Hope is dope.....
|
Post by hermanh on Dec 18, 2003 11:02:51 GMT 1
|
|