|
Post by Buchinski on Apr 11, 2007 21:22:43 GMT 1
Ik denk dat ik uiteindelijk zal gaan voor weekendticket S5 (buitenkant Jacky Ickx) en een weekend paddocksupplement. Dan ben ik er van af met 165 euro per stuk en dan zit ik op een tribune voor goed de prijs van een F1 bronze ticket en kan ik bovendien de paddock in (een onmogelijkheid tout-court in de F1)
Wat bedoel je met samen bestellen? Iedereen via dezelfde persoon bestellen zodat de zitjes in dezelfde area vallen??
Waarschijnlijk is ons onderdak al voorzien en dat zal richting StTruiden zijn (via sluipweg op goed 30 min van Zolder en compleet uit het "commerciele" zwaaibereik van zulk evenement, dus geen dure hotels en campings maar doordeweeks betaalbaar. In het andere geval zal het Leuven worden.
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 11, 2007 22:08:39 GMT 1
Wat bedoel je met samen bestellen? Iedereen via dezelfde persoon bestellen zodat de zitjes in dezelfde area vallen?? Idd, of zou zoiets niet nodig zijn?
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 11, 2007 22:20:39 GMT 1
|
|
|
Post by jansongpl on Apr 12, 2007 8:29:23 GMT 1
en reeds volzet !
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 12, 2007 20:04:02 GMT 1
Heb gebeld met Sherpa : de Silver tickets geven enkel toegang tot de tribune waarvoor ze zijn bedoeld, dus het is geen "Silver free roaming" maar, de zitplaatsen zijn ongenummerd. First come first get dus! Stom natuurlijk dat je niet op voorhand zeker bent van je plaats, anderzijds maakt dit het wel een bescheiden groepje makkelijker om bij elkaar te zitten. Opletten ook nog want PER ticket komt er iets meer dan 2 euro reservatiekosten bij en per verzending (ongeacht aantal tickets) wordt er éénmalig 8 euro aangerekend. En daarmee krijgen de Sherpa telefonistjes dan ook weer hun loon uitbetaald OK, my mind is dus made up, het zal 2X weekend Silver5 worden met 2X weekend paddocksupplement, ticketsprijzen à 165 EUR per stuk, relatief gezien goedkoop voor wat je gepresenteerd krijgt, dus hard hoef ik nog niet te klagen. Ik ga in alle geval sito presto bestellen voordat ze met de kaas van mijn brood weg zijn.
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 12, 2007 20:28:34 GMT 1
Heb gebeld met Sherpa : de Silver tickets geven enkel toegang tot de tribune waarvoor ze zijn bedoeld, dus het is geen "Silver free roaming" maar, de zitplaatsen zijn ongenummerd. First come first get dus! Stom natuurlijk dat je niet op voorhand zeker bent van je plaats, anderzijds maakt dit het wel een bescheiden groepje makkelijker om bij elkaar te zitten. Opletten ook nog want PER ticket komt er iets meer dan 2 euro reservatiekosten bij en per verzending (ongeacht aantal tickets) wordt er éénmalig 8 euro aangerekend. En daarmee krijgen de Sherpa telefonistjes dan ook weer hun loon uitbetaald OK, my mind is dus made up, het zal 2X weekend Silver5 worden met 2X weekend paddocksupplement, ticketsprijzen à 165 EUR per stuk, relatief gezien goedkoop voor wat je gepresenteerd krijgt, dus hard hoef ik nog niet te klagen. Ik ga in alle geval sito presto bestellen voordat ze met de kaas van mijn brood weg zijn. Willy, ik volg je in die keuze.
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 12, 2007 20:34:06 GMT 1
Mis ik iets of kan je weekend tickets en dagtickets niet apart bestellen? Bovendien is er een probleem op de site, ik ga die morgen gewoon bellen denk ik.
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 14, 2007 21:20:22 GMT 1
Ik heb zonet mijn weekendticket besteld, maar ik word toch behoorlijk boos van die manier van werken. Ik wil voor onze pa 2 aparte tickets bestellen voor vrijdag en zaterdag. Samen met mijn ticket wil dat zeggen dat ik 3x verzendkosten moet betalen want ook de dagtickets kan je NIET gecombineerd verzenden. Schandalig! Ik ga ervan uit dat de vrijdag en zaterdag niet uitverkocht zal zijn en dat je aan de ingang nog tickets zal kunnen kopen?
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 14, 2007 22:36:14 GMT 1
Inderdaad Werner, zoals ik al zei zijn er legio klachten over de ticketing service van Sherpa, een bureau dat de ticketverkoop allerhande quasi monopoliseert in Belgie.
De champcar organisatie zelf is hier niet de schuldige, wel de dubieuze praktijken van Sherpa. Ik heb al veel klachten gehoord van mensen die concerttickets bestelden bij Sherpa, dan verschillende tairven mosten betalen. en..nog erger, dan verkeerde tickets kregen of dingen die ze niet gevraagd hadden. Ze kunnen maar beter zorgen dat het in orde is of ik sue hun ass nekeer. Het is tenslotte een Amerikaanse wedstrijd :-)
Meerdere malen langs de Sherpa kassa moeten passeren zonder dat er andere alternatieven tot aankoop zijn.. ik haat het ook. Maar ik zou niet durven wedden dat er tickets ter plekken te koop zouden zijn. Dit is immers geen Circuit Zolder organisatie. Hoe het dan loopt met ticketverkoop weet ik ook niet.
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 16, 2007 12:05:20 GMT 1
Bon, zonet boos naar Sherpa gebeld: Zaterdag heb ik al mijn weekendticket besteld via de site, dit had ik beter niet gedaan. 2 dagtickets en 1 weekendticket via de site bestellen kost maarliefst 40 euro aan verwerkings en verzendkosten omdat je die 3 keer betaald! Had daarnet een vriendelijke dame aan de lijn die ik eens goed mijn gedacht heb gezegd. Conclusie: telefonisch kan je dus wél alles bundelen. Tickets voor zaterdag en vrijdag zitten nu sowieso samen en ze gingen dus toch nog proberen om die tickets bij mijn eerdere bestelling vh weekendticket te voegen. Maar daar was geen garantie voor dat het ging lukken. Uiteindelijk betaal je ongeveer € 113 euro voor één vrijdagticket en één zilver 5 zaterdatticket met paddock. Ok, goedkoper dan de F1 maar "goedkoop" durf ik dat toch niet te noemen.
|
|
|
Post by Buchinski on Apr 16, 2007 21:55:10 GMT 1
Om alles in perspectief te zetten, dit is het detail van mijn bestelling (voor alle duidelijkheid, het gaat hier om weekendtickets):
Paddock (supplement Bij General Of Silver Of Bronze) - - € 45 Paddock (supplement Bij General Of Silver Of Bronze) - - € 45 Silver - S5 Jacky Ickx Buiten - - € 120 Silver - S5 Jacky Ickx Buiten - - € 120 Reservatie kosten: € 10 Administratie kosten: € 1,67 Port kosten: € 6,36 Totaal: € 348,03
Ter vergelijking, als ik in dezelfde categorie in F1 2x een weekendticket Silver5 betaal (=Pouhon) dan kost mij dat een ronde 600 EUR, verzending en reservatiekost NIET inbegrepen en... zonder paddocktoegang. Ondanks alles toch nog een drastisch verschil waarbij ik zoals gezegd dan nog stellig van mening ben dat de infrastructuur voor de toeschouwer in Zolder beter is dan in Spa.
|
|
|
Post by jansongpl on Apr 19, 2007 15:22:31 GMT 1
Heb zojuist de tickets besteld voor de zondag alleen ! Ik heb de S5 genomen om samen met een vriend te gaan.
Jammergenoeg zijn de 1000km van spa juist ervoor !
Ik hoop nog de fia gt te kunnen zien op zolder.
|
|
|
Post by Hill2button on May 3, 2007 22:48:37 GMT 1
Heeft iemand eigenlijk zijn kaarten al ontvangen? Bij mijn reservaties staat er "betaald en klaar voor versturen!"
|
|
|
Post by Buchinski on May 4, 2007 8:42:45 GMT 1
Idem ditto. Ik vermoed dat ze gaan wachten tot er een bunch bestellingen bij elkaar ligt alvorens te versturen. Het is uiteindelijk pas binnen 3 maanden. No panic. 3 jaar geleden moesten wij voor F1 tribuneplekken op donderdag zelfs nog achter onze tickets lopen op Francorchamps zelve!!! En die waren toen besteld geworden in januari astemblieft!
Ik vermoed dat de Amerikaanders niet gaan riskeren dat een deel mensen wegens "techniciteiten" hun voor de rechtbank gaan sleuren :-)
Btw... rumoer has it dat Paul Newman naar Zolder zou komen.
|
|
hanziboy
Rookie VRL'er
Hans Vandale
|
Post by hanziboy on May 4, 2007 13:17:41 GMT 1
Eerst en vooral een gelukkige verjaardag Werner (25) !!! nog vele race jaartjes ;D ;D Uiteindelijk betaal je ongeveer € 113 euro voor één vrijdagticket en één zilver 5 zaterdatticket met paddock. Ok, goedkoper dan de F1 maar "goedkoop" durf ik dat toch niet te noemen. Tenzij je naar Magnycours gaat natuurlijk ;D met 113 euro heb je al over voor een weekend F1. Ok, dat zijn de "Brons" tickets. Maar die kan je niet vergelijken met Spa waar je meestal uitgeregend in het slijk zit..;Daar zit je op mooi gebetoneerde tribunes waarvan de treden mooi breed genoeg zijn om er zo'n stoel op te zetten met 2 blikken gerstennat in. vergelijkbaar met de eerste tribunes die je tegenkomt als je toekomt in Spa maar dan breder. Ik weet dus niet waarom maar blijkbaar moet autosport in Belgie meer kosten dan in Frankrijk.. Groetjes Hans
|
|