|
Post by Timpreza on May 5, 2003 13:47:12 GMT 1
Laten we nog eens een discussie over de Hall of Shame starten. Het is een controversiele regel, en het wekt soms wel nogal wat frustratie's op. We houden het wel in ons achterhoofd als we racen, maar niemand crasht met opzet natuurlijk.
Wat vinden jullie er tot nu toe van?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 6, 2003 9:14:22 GMT 1
ik vind da da ni goe is want dan hebt ge geen goesting nimeeer om verder te rijden als ge crashte tegen iemad anders want dan denkt ge automatisch aan de klassement en stopt ge Dus onnodig
|
|
|
Post by Petrol on May 6, 2003 16:15:28 GMT 1
aan het aantal uitgedeelde punten te zien helpt het ni echt veel, 'k vind het nochthans ne goeie regel, Steven: die punten zijn gelinkt aan het "hinderen van medepiloten" (zwaar uitgedrukt ), en als ge overweegt te stoppen tijdens een race moet ge dat doen omda ge de rest ni zou storen en ni voor uw eigen punten, IMO
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 6, 2003 16:53:14 GMT 1
Ik heb voor gestemd.
De idee erachter vind ik goed, alleen mag er eventueel geschaafd worden aan de toekenning van punten (enkel na officiële klacht of zo ?), want ik vind het niet zo logisch om Jan of Steven strafpunten te geven na hun contact in Zandvoort, terwijl iedereen het er zowat over eens was dat eigenlijk niemand echt iets verkeerds deed. Bovendien heb ik ook strafpunten doordat ik onder andere tweemaal langs achter ben geramd, wat me niet helemaal billijk lijkt (voor het contact met Moerie in Spa aanvaard ik daarentegen wel elke verantwoordelijkheid).
|
|
|
Post by Timpreza on May 6, 2003 16:58:14 GMT 1
Mijne persoonlijke mening is dat het gewoon teveel frustratie's opwekt. Het idee is goed, maar het is moeilijk te jureren, en iedere week is er wel iemand die terecht of onterecht zijn beklag komt doen. Newbie's maken ook al rap eens een fout meer dan ervaren mannen en worden niet echt bemoedigd om mee te doen als ze dergelijk systeem zien. Het krijgt volgens mij ook veel meer aandacht dan het zou mogen krijgen. Het was niet de bedoeling om mensen af te straffen, maar om mensen aan te manen tot voorzichtiger rijgedrag. En dat is tot nu toe niet gelukt. Nu komt het over als een soort strafkampioenschap. Ik spreek ook voor mezelf... Ik wil absoluut niet in die Hall of Shame komen, maar de intense competitie zorgt ervoor dat er soms té fel gereden word, ook door mij, en zo kom ik er een paar keer in voor. Dat brengt ons tot een ander probleem... zo goed als de helft van ons veld kan hier races winnen. De tijden liggen van heel het veld zeer dicht bijeen. De competitie is véél te fel om goed te zijn. Zeer spannend natuurlijk maar ik vraag me af of we nog kunnen spreken van fun en fairplay zoals we hier ooit een vriendelijke competitie hadden. Zoals ze in NASCAR zeggen.. give and take... Ik voel me niet de geschikte man om hier te staan prediken, want ik ben de vorige race een paar keer flagrant in de fout gegaan omdat ik te aanvallend en ongeduldig bezig was.
|
|
|
Post by Timpreza on May 6, 2003 17:01:58 GMT 1
Ik heb voor gestemd. De idee erachter vind ik goed, alleen mag er eventueel geschaafd worden aan de toekenning van punten (enkel na officiële klacht of zo ?) Dat gebeurd. Als iemand ergens niet mee akkoord gaat volstaat een mailke, of een woordje op msn of icq, whatever. Dan stuur ik het geval door naar de koerscommisie.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 6, 2003 17:11:50 GMT 1
Of je kunt naast de Hall of shame een soort fair play klassement zetten (maar dat is nog moeilijker te beoordelen vermoed ik) en de punten van beiden dan optellen of aftrekken, waarna je een definitief resultaat krijgt ?
't Is maar een idee.
|
|
|
Post by Timpreza on May 6, 2003 17:19:59 GMT 1
Hoe ga je da scoren... Moest da mogelijk zijn zou da beter zijn, om ter fairst, maar da's practisch nie doenbaar denk ik.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 6, 2003 17:29:31 GMT 1
Denk ik ook ja.
Op voordracht van anderen met wie je in duel was of anders zelf een situatie voorstellen waarover anderen moeten oordelen.
bijvoorbeeld (ik kan enkel voor mezelf spreken hier) : op Spa in de eerste ronde zie ik dat Peter me wil inhalen voor Blanchimont en omdat ik denk dat hij al te dicht is om de deur dicht te gooien, doe ik het ook niet. Ik had dan achter hem kunnen aansluiten, maar zie in m'n spiegel dat Moerie daar zit en blijf dus ook maar op m'n lijn zitten, terwijl ik het varken had kunnen uithangen. Dat vond ik van mezelf een staaltje van fair play. Maar nogmaals, dit is heel subjectief en moeilijk te beoordelen.
edit : ik zou dan aan een vast panel dit geval kunnen voorleggen met de vraag het te bestuderen (uiteindelijk was dat de reden dat ik links bleef rijden en werd aangetikt).
Of Marc zou Peter kunnen voordragen na hun duel in Watkins Glen, indien hij vond dat Peter fair reed (of omgekeerd Peter Marc).
Dit is dan wel in de veronderstelling dat iedereen te goeder trouw is (wat in de VRL wel het geval zal zijn, zeker) en het systeem niet in het belachelijke trekt of probeert ervan te profiteren door een overvloed aan situaties voor te leggen.
Jan, als verslaggever, heeft hier ook een geprivilegieerde positie omdat hij de hele race moet herbekijken.
Misschien is "voorbeeldig rijgedrag" ook iets ruimer dan "fair play" ?
|
|
|
Post by FleaBite on May 6, 2003 19:31:52 GMT 1
Over de HoS zelf ga ik akkoord met Mario. Ze mag blijven, maar de punten zouden moeten toegekend worden als het echt om een extreme situatie gaat. Zo was ik verrast dat ik een punt kreeg voor mijn spin in de Loop op WG, wat me eerder een klein incidentje leek. Let wel, ik verdedig deze mening niet omdat ik op kop sta in de HoS ( ), want ik denk wel dat het leeuwendeel van die punten terecht waren, maar denk ik ook dat iedereen het als een strafkampioenschap ziet (ik dus ook), wat misschien de verkeerde uitwerking is.
|
|
|
Post by Petrol on May 7, 2003 13:32:10 GMT 1
een "Hall of fair play" zal misschien wel moeilijk zijn om te creëren denk ik, mor ik ga wel akkoord met Mario en Wouter dat het uitdelen van punten over serieuze fouten moet gaan,
als iemand per ongeluk rond gaat en zo iemand hindert, dat kan toch niet even erg zijn als iemand eraftikken na te laat geremd te hebben of door aggressief de deur dicht te doen, ik begrijp wel dat het de nieuwkomers kan ontmoedigen...
|
|
|
Post by Obi-Jan on May 8, 2003 20:59:21 GMT 1
Op zich vind ik de Hall of Shame wel een goed idee, maar ik denk dat het in de huidige context zijn doel voorbij schiet. Als sommige rijders het ludiek-serieuze aspect niet vatten, maar, in tegendeel, een soort spook over zich hebben hangen op de baan dan zijn we niet goed bezig.
Hetgeen op de baan gebeurd moet natuurlijk wel bespreekbaar *en* becommentarieerbaar blijven, maar dat kan ook informeler.
Jan. =---
|
|