|
Post by Knarf on Jun 1, 2005 17:38:40 GMT 1
Ooit stond hier een link naar het 1ste magazine. Ik dacht toen dat dat een eenmalige gebeurtenis was tot ik vandaag via gplrank op www.autosimsport.com/ terecht kwam en ontdekte dat daar ondertussen 5 magazines te downloaden zijn Zonet het REVS artikel eens gelezen in nr2, mooie herinneringen (sebiet revs eens downloaden en op mijn C64 emulator op de XBox in gang trekken ;D). En nu ga ik beginnen aan F1GP. De eerste screenshot en ondertiteling duid inderdaad het gevoel aan dat ik kreeg bij het aanschouwen van die screenshot: Was F1GP really this ugly ?! In ieder geval intressant leesvoer voor wie het nog nie wist :-)
|
|
|
Post by Cash on Jun 1, 2005 18:20:48 GMT 1
Dan heb je dat van de GPL 69 mod waarschijnlijk nog niet gezien? Aflevering 4
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jun 2, 2005 7:33:14 GMT 1
Ooit stond hier een link naar het 1ste magazine. Ik dacht toen dat dat een eenmalige gebeurtenis was tot ik vandaag via gplrank op www.autosimsport.com/ terecht kwam en ontdekte dat daar ondertussen 5 magazines te downloaden zijn Zonet het REVS artikel eens gelezen in nr2, mooie herinneringen (sebiet revs eens downloaden en op mijn C64 emulator op de XBox in gang trekken ;D). En nu ga ik beginnen aan F1GP. De eerste screenshot en ondertiteling duid inderdaad het gevoel aan dat ik kreeg bij het aanschouwen van die screenshot: Was F1GP really this ugly ?! In ieder geval intressant leesvoer voor wie het nog nie wist :-) Ik heb F1GP ook geherinstalleerd na het lezen van dat bewust artikel. Met Dos-box en wat overclocking in Dos Box loopt dat als een trein. Had maar één probleempje : kreeg mijn stuur niet ingesteld. Hij herkent enkel het stuur, niet de pedalen (enkel een X-as en geen Y-as so to speak.) Lukt dat bij jou Frank? Timo
|
|
|
Post by Knarf on Jun 2, 2005 8:50:47 GMT 1
F1GP heb ik niet geprobeerd Timo (en dat ga ik ook niet proberen). Ik weet dat GP3 een heel tof keyboard spel is. Maar als je het met het stuur speelt klopt het gewoon niet. Ik vermoed dat dit bij F1GP wel hetzelfde zal zijn want het basisgedrag van die wagens is eigenlijk nog hetzelfde. Het spel wat ik ging proberen was REVS voor de C64 ( op www.c64.com/ staan alle games ooit verschenen voor de C64... Deze website is van de overnemers van Commodore en dus volledig legaal). REVS was het 1ste spel van Geoff Crammond die later dus F1GP, GP2, GP3 en GP4 heeft gemaakt. Als sidestep heeft hij ooit stuntcar racer gemaakt op c64/amiga/pc (niet te verwarren met stunts). Momenteel is hij bezig aan Stuntcar racer 2. GP5 zal dus nog lang op zich laten wachten als die er ooit komt. In ieder geval zal REVS zeker niet werken met stuur, want zelfs op commodore ging dat niet met de joystick. Dat was vermoedelijk het enige spel (uit een collectie van honderden) op de C64 dat ik had wat niet me de joystick marcheerde.
|
|
|
Post by Buchinski on Jun 2, 2005 11:00:35 GMT 1
GP3 van Crammond heb ik lang gebruikt (jaren 99-2000), toen idd nog met keyboard en viel wel goed mee. Natuurlijk, ik wist van niet veel beter toen. Achteraf heb ik in een vlaag van nostalgia ooit nog de GP1 en GP2 gaan halen... Het eerste waar ik wat mee bezig was als pure game was "Speed Haste" en daarna als "sim" F1GP van Ubisoft (dat modelleert nog het seizoen 1996!) en Andretti Racing. Ik heb nog ALLE racegames die ik ooit heb gedaan... Op C64 emulator heb ik nog "PolePosition" gevonden van Atari,, dat speelde ik indertijd in de "luna parken" en dat was toen zo geweldig ! We spreken nu begin jaren 80 :-) toen we net het stadium van twee stokskes en een balletje waren ontgroeid als het op arceade games aankwam.
Verbazingwekkend als je ziet wat er nu allemaal kan gerealiseerd worden....
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jun 2, 2005 11:23:20 GMT 1
Heb REVS ook geïnstalleerd gehad in de C64-emulator. Probleem was alleen dat ik de toetsen niet kon herinstellen en de standaard toetsen vond ik echt bijna onmogelijk om iets mee te doen. Alleszins, doe de groeten aan Gloria Slap Timo
|
|