|
Post by Timpreza on Mar 25, 2003 15:16:24 GMT 1
Tijdens de race tegen Vibrate hebben we een regel gebruikt waarbij iedereen die een reset moet nemen een Stop & Go moet maken. Komen ze niet binnen dan worden ze gedisqualificeerd. Doel van die regel is de mensen attent te maken van de risico's die ze nemen, en om ze voorzichtiger te laten rijden omdat bij een blunder veel meer te verliezen is dan een paar secondjes bij een reset. Mijn indruk was dat ik veel oplettender rondreed om geen schade te rijden, en veel twijfelachtiger was om simpelweg te resetten ipv mijn schade op te meten en uit de strobalen weg te rijden.
Wat vinden jullie van de regel? Laat jullie reactie's gerust komen.
Misschien wordt dit ooit ingevoerd in de VRL. Het is voorlopig maar een idee dat in de holle ruimte achter mijn oogkassen ronddwarrelt.
|
|
|
Post by Petrol on Mar 25, 2003 22:59:31 GMT 1
das gene slechte regel vind ik, heeft natuurlijk ook wel nadelen, mor 't maakt het racen toch iets realistischer IMO
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 25, 2003 23:37:53 GMT 1
Da's waar en misschien dat iemand die net ne reset heeft gedaan wel efkes een afkoelmomentje kan gebruiken, maar ik kan uit ervaring spreken dat, als ge het slachtoffer wordt van een ander z'n accident, die stop&go al na een paar keren wreed begint tegen te steken.
MARA-E had zo'n regel en we hebben die afgeschaft.
Enfin... -ik ben er tegen, maar ik kan er ook mee leven. Zo vaak moet ik ook weer gene shift-r doen ("famous last words..." ;D).
Jan. =---
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 26, 2003 21:22:29 GMT 1
ja , jan ik begrijp dat er mensen tegen die regel kunnen zijn . Ik persoonlijk vind het een goede regel, want als die stop en go's je tegen steken , ga je vanzelf meer opletten om kost wat kost te rijden op zeker , en geen onnodige risico's meer te nemen . Het zal je zelfs aansporen om echt de meeste crashes te vermijden door er nie roekeloos langs te proberen vliegen.maar gecontroleerd te remmen, en vier seconden te verliezen in plaats van oftewel op iemand te rijden die je niet meer kon ontwijken en een kleine minuut te verliezen door de shift r en de stop en go . Natuurlijk zal dit het veld gaan spreiden, maar we zullen toch eerder proberen rijden zonder crashes dan met. We zullen nog altijd zien he , als die regel enorm tegen valt , weet ik zeker dat we unaniem zullen beslissen die regel te schrappen. wegaan het toch geprobeerd hebben . ;-)
|
|
|
Post by Moerie on Mar 27, 2003 18:09:49 GMT 1
't Heeft natuurlijk zijn voor - en nadelen!! Het kan de wedstrijd gans doen keren, in de goede zin of in de slechte zin, ik bedoel maar, ge kunt uw voorsprong opbouwen of verliezen.
Maar de grote vraag is, wie gaat er da allemaal controleren?? Da vergt veel tijd, en wie gaat er da allemaal serieus nemen. Indien er geen stop & go werd gemaakt, welke gevolgen zijn er dan??
Het brengt allesins ne hoop meer werk mee ...
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 31, 2003 12:10:28 GMT 1
Zeg Timpie... ge realiseert U toch wel dat ge met de stop & go regel die overwinning op Zandvoort dik op uwen buik had mogen schrijven? ;D ;D ;D
Jan. =---
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 31, 2003 12:24:09 GMT 1
Toch nie Jan, ik ging nie resetten moest die regel er zijn Ik had toch geen schade door die crash.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 31, 2003 12:43:08 GMT 1
Ja, maar ge had misschien veel tijd verloren door uit het zand te moeten komen ?
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 31, 2003 12:58:18 GMT 1
ja, maar dat had ik in de eerste plaats beter gedaan, want ik heb dezelfde ronde nog gespind omdat door mijn reset mijn banden koud waren...
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 31, 2003 13:40:12 GMT 1
Toch nie Jan, ik ging nie resetten moest die regel er zijn Ik had toch geen schade door die crash. Volgens ReplayAnalyser wel. 6m59.770s Tim Vanhee makes a Shift-R? (detection method A - mech problems fixed)Jan. =---
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 31, 2003 14:00:43 GMT 1
jaja, ik maakte een reset, maar moest die regel er zijn ging ik niet resetten en mijn schade opmeten. Volgens replay analyser had ik geen schade door dat voorval dus ging het overbodig zijn om te resetten. ik had schade, maar dat was door mijn off in de eerste ronde: 1m44.990s Tim Vanhee - spotters reporting: minor problems with left rear suspension. Daar reed ik dus al een tijdje mee rond zonder problemen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Apr 1, 2003 11:13:10 GMT 1
misschien zou het een goede regel zijn om toe te passen in de full gp's; en de rest van de races niet dan . Op de fulle gp's ga je meestal nog tijd genoeg hebben om terug te klimmen als je sterk rijd. kweetnie zu , t'is maar een voorstel. ik vind dat er onbewust meer opgelet word met de stop en go regel.
|
|