|
Post by Petrol on Mar 2, 2003 13:49:44 GMT 1
weet er iemand of ze in de late jaren '60 assymetrische setups gebruikten? (F1 en andere), had een discussie met den andere physics maker voor HTCC mod, we zouden da moeten weten...
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 2, 2003 14:19:05 GMT 1
Assymetrische setups zijn naar mijn weten iets amerikaans, die pas naar europa overgewaaiden toen Jacques Villeneuve van CART naar F1 overstapte en die setups begon toe te passen in de F1.
Dus ik denk niet da ze in de jaren 60 al assymetrische setups gebruikten...
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 2, 2003 14:59:55 GMT 1
Wielvlucht en bandendruk werden in '67 reeds per wiel ingesteld, maar wel zodanig dat die "warm" zo symmetrisch mogelijk waren.
Een auto afstellen om beter door bepaalde bochten te gaan dan andere en dus vering en schokdempers individueel te gaan instellen werd niet gedaan.
Ik denk niet dat er voor toerwagens in de jaren 60, buiten het soort banden en de druk daarvan, afstelmogelijkheden waren. Allez, ik heb die HTCC gasten op Zolder nog niks zien doen buiten alles eens nakijken, ander bougies steken en 't stof uit hun remmen blazen.
Jan. =---
|
|
|
Post by Moerie on Mar 2, 2003 16:55:36 GMT 1
Allez, ik heb die HTCC gasten op Zolder nog niks zien doen buiten alles eens nakijken, ander bougies steken en 't stof uit hun remmen blazen. Jan. =--- LOL, stof uit hun remmen blazen
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 2, 2003 17:21:47 GMT 1
LOL, stof uit hun remmen blazen Ja, met perslucht... wa's daar zo grappig aan? -Al eens gezien wat er uit die velgen donderd als ze in de F1 of de NASCAR van "banden" wisselen? Remstof, dus en die gasten bliezen dat uit de renures in hun schijven en van tussen hun remklauwen, op Zolder, na de qualificatie. Zelf gezien. Jan. =---
|
|
|
Post by Moerie on Mar 3, 2003 20:36:09 GMT 1
Tkan best zijn, maar kversta het nut er nie van in? En ja Jan, kheb da algezien van de F1's en Nascar. Maar die stof doet toch niets verkeerd naar mijn weten Allez ja, als ik mijn beetje kennis van de auto-mechanica al uit mijn hersenen krijg ....
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 4, 2003 1:53:23 GMT 1
Ja zeg... komt naar de Classic GP van 't jaar en vraag 't die gasten he!! Moette 'k ik da nu weten... wat autos betreft doe ik daar naft in en verwacht dat dat start als ik aan dienen sleutel draai. De rest is voor de mechaniekers bij mijn Nissan garage. Ik ontwerp elektronische schakelingen, zij repareren autos voor hun beroep.... mooie arbeidsverdeling. ;D ;D Jan. =---
|
|
|
Post by Moerie on Mar 4, 2003 13:05:07 GMT 1
Ja sry Jan!! Ge moet u nie opjagen é.
Kan best zijn dat ze da deden, i believe you!! Maar kversta gewoon nut er nie van in, das al.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 4, 2003 19:49:00 GMT 1
IK BEN KALM!! ;D ;D ;D Jan. =---
|
|
|
Post by Moerie on Mar 4, 2003 20:54:37 GMT 1
Oef, tis goe dan Dacht al da ge iets ging krijgen!!
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 4, 2003 21:59:49 GMT 1
;D ;D ;D ;D
|
|