|
Post by Obi-Jan on Feb 25, 2003 11:57:24 GMT 1
Gegroet vrienden, Ik wou even een voorstel doen voor de testraces en eventueel de Summer Trophy. Gezien we toch stillekes aan met meer volk beginnen te geraken, beginnen de limitaties van GPL (spel is tenslotte ruim 4 jaar oud) zich te laten voelen. Ik heb het hier meer bepaalt over het beperkt aantal auto's dat we op onze eigen PC kunnen zien in een multiplayer spel. De Vegeserver is uitgerust met de "morecars" en "carsbehind" patch wat, ten koste van een beetje meer traffiek met de server (=bandbreedte), er voor kan zorgen dat je 5 autos voor je en 3 autos achter je kan zien (als je er zoveel achter kunt houden, welteverstaan ;D). Hiervoor moet je je eigen .exe patchen en een kleine wijziging aan je core.ini aanbrengen (niet echt nodig, maar voor alle zekerheid). Dit heeft verder geen invloed op GPL of het racen op andere servers die deze patch niet gebruiken (we gebruiken het al 2 jaar in MARA-E en nu ook in GPVL-FV). Je hoeft niks te veranderen om terug "gewoon" te rijden. De procedure staat gedetailleerd beschreven op mijn GPVL FV site users.pandora.be/jan..verschueren./GPVL/FV/index.htm, setup link, onderaan de bladzijde. Daar staat trouwens ook op hoe ge nen F2/F3 speler moet maken. Voor F3 vult ge driverRating = 1 in. Laat, om te beginnen, eens horen of jullie dat zien zitten van dat te gebruiken en of ge aan dienen uitleg aanuit kunt. Jan. =---
|
|
|
Post by FleaBite on Feb 25, 2003 13:46:06 GMT 1
beperkt dit het aantal zichtbare auto's, of verwijdert dit een beperking? ik ben nie echt mee met de bedoeling van die patch
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 25, 2003 15:30:43 GMT 1
beperkt dit het aantal zichtbare auto's, of verwijdert dit een beperking? ik ben nie echt mee met de bedoeling van die patch Voor zover ik weet, zie je in een online race normaal 5 wagens voor u, en ene achter u. Op sommige servers zijn dat 4 wagens voor u en 2 achter u maar het totaal blijft 6. Als ik het goed begrijp, stelt Jan voor dat we onze GPL.exe patchen zodat we, ten koste van wat meer trafiek, geen 6 maar 8 wagens zien, namelijk 5 voor en 3 achter jezelf... Schiet me niet af als ik me vergis he Jan :-) W
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 25, 2003 16:30:57 GMT 1
Dat klopt als de spreekwoordelijke zwerende vinger, Wim.
Bij de Vege is het normaal 4-2, maar ik heb de indruk dat het soms slechts 4-1 is.
Jan. =----
|
|
|
Post by FleaBite on Feb 25, 2003 17:53:43 GMT 1
Ai, ik weet niet of mijn peeceetje da nog goed zou trekken zenne
|
|
|
Post by Moerie on Feb 25, 2003 18:27:41 GMT 1
Ik ben er allesins voorstander van! Als ik u mag geloven dat er geen gevolgen zijn en da ge nog op gelijk welke server kunt joinen. Kheb al af en toe ns willen joinen op ne server, maar da ging nie vanwege die bandbreedte
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 25, 2003 22:11:58 GMT 1
Wouter,
Kunt ge tegen de AI spelen zonder al te veel framerate te verliezen?
-'t zijn maar 8 autos he... en uwe computer moet nie berekenen waar die moeten rijden. Lijkt me straf dat dat niet zou lukken.
Jan. =----
|
|
|
Post by Petrol on Mar 21, 2003 0:03:28 GMT 1
'k heb da der opgezet bij mij, mor gaat da hier nu gebruikt worde of ni? 'k hoop van wel
|
|
|
Post by Obi-Jan on Mar 21, 2003 0:27:22 GMT 1
'k Vind dat we da in ieder geval eens moeten proberen. Da scheelt echt enorm i.v.m. het "verergeren" van ongevallen. Meestal komen er meer mensen om een gebeurlijk ongeval heen omdat andere autos minder "plots opduiken".
Jan. =---
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 21, 2003 11:21:47 GMT 1
Ik wil dat zeker wel eens proberen. Verleden week op Spa toen in in de race gespind was en enkele mensen me ternauwernood konden ontwijken toen ik de baan terug overstak, zag ik maar 1 auto toen ik met mijn neus in te verkeerde richting stond, ik zag niemand achter die auto dus heb ik me maar gekeerd, maar van het moment dat die auto me gepasseerd was zag ik nen andere opflitsen... Da's dus vreed ambetant in zo'n geval.
Iedereen op de server moet dat dus patchen? Wat als iemand dat niet doet?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 21, 2003 17:17:56 GMT 1
Als iemand die wil connecten, die patch niet heeft, geraakt hij niet op de server. Je krijgt dan een message in de aard van: Client/server banwdwith mismatch.
Ik heb het spul al, want met die patch geraak je gewoon op server met en zonder die patch, andersom werkt het dus niet.
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 31, 2003 12:36:47 GMT 1
Voila, T'is ingevoerd
|
|