|
Post by Knarf on May 31, 2005 8:27:25 GMT 1
Even de zagevent uithangen :-)
Sommige mensen hebben de 4 standaard chatboodschappen hangen aan knoppen op hun stuur of iets dergelijks (tot zover geen probleem want ik heb er ook 3 aan men stuur hangen).
Het probleem echter is dat sommige mensen nogal zwaar afwijken van de standaard afgesproken boodschappen.
Het probleem is namelijk dat als ik in mijn ooghoeken iets zie staan als PO, PI, SRY, NP dan weet ik dat ik daar niet op moet letten tenzij ik net in een accident heb gezeten of ik vlak aan de pit uitgang zit. Dus voor 95% vd tijd lees ik niet eens wat er staat. Ik zie in mijn ooghoek iets van 2 tekens en dan weet ik genoeg.
Als iemand echter ipv PO zegt 'Pit out' of ipv SRY 'Sorry, sorry !!!' dan raak ik dus behoorlijk afgeleidt daardoor omdat ik wil lezen wat er staat, misschien is het een belangrijke mededeling van een admin, zeker als er dan nog eens uitroeptekens staan in die msg).
Vroeger had ik in-car chat afstaan om dit op te lossen maar sinds de race tegen de Duitsers heb ik dat maar weer aangelegd omdat toen een admin belangrijke info was aan het vertellen die ik niet heb gelezen.
Mijn vraag is dus of mensen die hun boodschappen aan het stuur hebben gebind daar de normale boodschappen kunnen zetten ipv uitgebreide dingen...
|
|
|
Post by Buchinski on May 31, 2005 9:55:44 GMT 1
Ik heb in de meeste gevallen ook de in-car chat uit staan omdat er soms nogal eens op los gekletst wordt.
Dit seizoen heb ik er in de wedstrijden waaraan ik heb deelgenomen nog geen last van gehad. Ook heb ik nog niets overdreven gezien als ik de chatgeschiedenis op de server bekijk.
Maar ik ben wel akkoord met je punt. Chat tijdens race en qualy zou best beperkt blijven tot noodzakelijke boodschappen en liefst de chat beperken tot iedereen over de finishlijn is.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 31, 2005 10:49:08 GMT 1
Het reglement laat variaties op PO, PI... toe maar 't zou idd geen slecht idee zijn om uitroeptekens weg te laten, en uiteraard de chatregel zo kort mogelijk te houden.
|
|
|
Post by Knarf on May 31, 2005 11:01:11 GMT 1
Het reglement laat variaties op PO, PI... toe maar 't zou idd geen slecht idee zijn om uitroeptekens weg te laten, en uiteraard de chatregel zo kort mogelijk te houden. Uit het reglement: Er staat duidelijk in dat het codes moeten zijn imo. Dat ge variaties doet zoals POFT enzo vind ik normaal maar er zijn er die een halve zin erin zitten. En sommigen blijven hun sorry's herhalen tot de andere np heeft gezegd heb ik ook al gezien, en idd die uitroeptekens leiden helemaal mijn aandacht af. Praat uw incidenten uit na de race en hou het bij de race op één SRY alvorens ge ook nog andere deelnemers in problemen brengt door ze af te leiden.
|
|
|
Post by Timpreza on May 31, 2005 12:23:16 GMT 1
Ik denk niet dat er bij ons zo'n gevallen zijn in gpl, of wel? Dit zijn inderdaad regels...
|
|