|
Post by Petrol on Feb 16, 2003 14:12:28 GMT 1
Ik heb het eens gevraagd aan timpreza. Hij heeft mij gezegd wat ik moet doen en hebbbne om gpl te spelen. Hij zei dat een joypad en een keyboard erg moeilijk zijn om mee te rijden, dus zal ik mij een stuur gaan kopen. Een goede videokaart is (uiteraard) ook nodig. Dat kost allemaal een beetje veel dus het kan nog wel een paar weken duren ps; heeft er iemand nog een stuurtje op overschot ;D bwa, zo duur moet da ook ni zijn zenne, ik rij nu met ne "Logitech Wingman Formula Force GP" en da kostte maar een 65 €, 'k vind da stuur en die pedalen goe genoeg, m'n broer heeft ne MOMO gekocht en da is natuurlijk al beter, mor ni noodzakelijk, in 't begin da'k hier meereed met de VRL gebruikte ik nog een veel goeikoper stuurke zonder FF, en 'k was toen zeker ni den traagste, achteraf gezien was da stuur wel echt ni te doen... en ge hebt ook geen super grafische kaart nodig om te kunnen racen, da hangt ervan af hoe schoon ge uw beeldkwaliteit wilt, dus als ge wilt kunt ge vrij goeikoop beginne, en als het u bevalt kunt ge er nog altijd meer geld insteke, ge moet alleen ni met prutsen gaan starten want dan zou het kunne tegenvallen
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 16, 2003 14:26:53 GMT 1
GPL vraagt geen zware installatie - maar natuurlijk hoe meer kracht je aan boord hebt hoe beter het er zal uitzien. Met een PII-700 met TNT2 heb je volgens mij genoeg om deftig beeld te hebben aan een solide framerate. Ivm stuur volg ik Peter, begin met iets goedkoop en als het je aanstaat kan je nog altijd investeren. Ik rij nog altijd met de MS Precision Wheel (geen forcefeedback) en ben van plan om het "op te rijden" . Het heeft zo'n 65 euro gekost en ben er eigenlijk nog altijd tevreden over, ook over de pedalen. In het begin dat je GPL speelt maakt het stuur niet zoooo veel uit, dan is het puur de wagens/circuits leren kennen... mijn persoonlijk mening natuurlijk! Tom
|
|
|
Post by bosje on Feb 16, 2003 14:28:02 GMT 1
Dat is exact wat ik van plan ben
|
|
|
Post by Moerie on Feb 16, 2003 15:09:12 GMT 1
Klinkt dit bekend, vrienden? ;D ;D ;D Jan. =--- Nogal Jan ;D ;D ;D
|
|
|
Post by bosje on Feb 16, 2003 19:27:29 GMT 1
Ik denk dat ik een andere grafische kaart nodig heb. Als ik Alt + f duw verschijnt rechts onderaan het enorm hoge getal van ongeveer... 9 FPS. Weet er iemand of er manieren zijn om dit ook zonder nieuwe kaart te verhelpen? Of is die in dit geval echt nodig?
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 16, 2003 19:43:03 GMT 1
Zonder de specificaties van uwe PC te kennen is dat een niet te beantwoorden vraag.
Kan ook zijn dat ge de fast CPU patch op uwe GPL moet zetten.
Jan. =----
|
|
|
Post by bosje on Feb 16, 2003 19:47:13 GMT 1
Waar haal ik die?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 17, 2003 10:53:16 GMT 1
Op papy.com, je moet anders eens naar racesimcentral.com surfen en zoeken naar de 'gpl beginners guide' Tom
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 17, 2003 13:22:09 GMT 1
Als 'm al eens zou beginnen met de specificaties van zijne PC te posten, dat zou al helpen.
Maar 9fps is wel echt weinig, da kan bijna niet. Zelfs mijnen P133/Voodoo1 was sneller (11fps).
Jan. =---
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 17, 2003 13:26:53 GMT 1
Euhm... ik denk dat hij nog in software acceleration werkte in zijn graphcs options
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 17, 2003 13:47:14 GMT 1
Maar 9fps is wel echt weinig, da kan bijna niet. Zelfs mijnen P133/Voodoo1 was sneller (11fps). Wauw, waar is de tijd, Jan.
|
|
|
Post by bosje on Oct 11, 2003 17:53:20 GMT 1
Na 9 maanden werkt GPL naar behoren... op een andere pc. ;D
We hebben nu een tweede pc en daar haalt GPL met alles erop-en-eraan een framerate van 35. De beeldkwaliteit is prachtig! Nu nog eens stuurtje ik ik ben gesteld. ;D
|
|
|
Post by Obi-Jan on Oct 12, 2003 17:37:31 GMT 1
Kwestie van dat geen 9 maanden te laten duren anders mist ge misschien de Winter Trophy. ;D
Allez, 't is te zeggen als we wa volk bijeen krijgen. Bij mij jeukt het al terug, maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt.
Jan. =---
|
|
|
Post by bosje on Oct 12, 2003 20:00:23 GMT 1
Bij mij ook, heb zin om weer iets anders te doen dan CMR2. Eerst nog een goed stuurke kopen.
Iemand tips? Niet te duur aub.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Oct 13, 2003 8:27:29 GMT 1
Ik heb een Guillemot FF stuur. Voldoet prima voor mij, maar ik weet niet of het nog in de handel verkrijgbaar is (heet nu alweer Thrustmaster denk ik).
Het heeft naast de klassieke flapjes ook een pook en daarom heb ik het gekocht. Heb het al 2,5 jaar en nooit problemen gehad, niets kapot (ik weet niet wat sommigen uithalen met hun stuur...).
|
|