Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 17, 2003 11:34:32 GMT 1
nu bergrijp ik er niets meer van , ik kijk hier naar de replay die ik opgeslaan heb , en volgens de replay is het in mario zijn gat dak gereden ben , aan die haarspeld, en wim heeft een juist voor de vijfde ronde van m'n scherm verdwenen ( precies een disconnect) Was het nu mario of wim , k'ga ne keer kijken of dak die replay kan downen van de server .
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 17, 2003 12:30:08 GMT 1
Helemaal akkoord... Al moet ik zeggen dat die startcrashes meestal voorkomen in de testraces. Mensen hebben niets te verliezen, er word toch niet voor punten gereden. In de echte race zijn de races al dubbel zo lang, en hebben de meesten uit hun fouten geleerd uit de testrace. Maar toch... We zijn nog altijd te aggressief in de start. Als het goedgaat is het soms wel een gelukstreffer. Ik heb er al een paar keer op gewezen dat het er te aggressief aan toegaat in de beginfase van de races. Misschien moeten we een soort alternatieve puntensysteem in te voeren dat onafhankelijk is het kampioenschap. Per contact met een tegenstander krijg je een punt... (t'is dan dus wel om ter minst : Dat zal de mensen hopelijk aanzetten om voorzichtig te rijden.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 17, 2003 13:10:36 GMT 1
Jan , wat voor pc heb jijj, je hebt bllijkbaar ook problemen aan de haarspeld . de haarspeld is voor mijn pc de moeilijkste draai om in beeld te brengen ,vanaf er een andere auto in de omtrek is. De andere draaien ook een beetje maar zo erg nie als in die haarspeld. Ik snap nie echt wat ge bedoelt Tom. Kunt ge misschien dat ne keer aanschouwelijk maken met een stukske uit uwe replay? Ik heb nen Athlon XP2000+ met een GF3 Ti200 kaart en ik heb geen framerate problemen aan de haarspeld op Mexico of nergens nie in GPL. 't Is wel zo dat als uw latency naar de server een beetje schommelt (wat bij mij al eens het geval durft zijn) ge een stotterend beeld krijgt of een beetje "slo-mo" of "fast forward" effect. Dit heeft te maken met uw spel gesynchroniseerd te houden met de server ondanks het feit dat informatie er een zekere tijd over doet om tussen de twee over en weer te gaan. Allez bon, vanuit mijn gezichtspunt ging die race soepel (qua beeld toch ). Jan. =---
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 17, 2003 13:16:04 GMT 1
Hey Jan, Geen probleem, het was niet je fout... <snip> Merci... ge kunt nooit nie weten of zo'n mot in de vangrail uw gevoel voor snelheid nie efkes mismoosd heeft. Ideeen wekken, voorbeelden strekken... ;D ;D Jan. =---
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 17, 2003 14:04:45 GMT 1
Ik ben tevreden van mijn race. Ik had mezelf overtroffen in de qualif, maar ik kon onmogelijk bij TomDM's tijd geraken. Het belangerijkste ging voor mij de start worden, ik moest op de lange rechte lijn voor Tom geraken en dan mijn ritme rijden. Hopelijk zou hij mijn raceritme niet kunnen volgen. Zoals gepland was mijn start weer zeer goed. Ik heb de dragrace gewonnen, en tot mijn verbazing zat er een Lotus achter mij na de eerste bochten. Blauwe helm... Moerie dus. Dit kon me doen kalmeren omdat ik vele banger was om 1 van de Tom's achter mij te hebben. Ze waren in de trainingen al sneller dan Moerie. Ik kon beetje bij beetje wegrijden. Tegen dat we halverwege waren was Moerie weer gekraakt denk ik, want mijn voorsprong werd met seconden per ronde groter, ik ben nog even rondgegaan in de hairpin zonder ergens contact te maken. TomDM was aan een opmars bezig maar ik heb gewooin rustig de laatste 3 rondes uitgereden terwijl Tom aan een hels tempo aan het oprukken was, maar ik moest me geen zorgen maken en ben probleemloos gewonnen. Het is verdomme een zware baan... Ik kan me voorstellen dat je stalen zenuwen moet hebben als je achter iemand vastzit.
Voor de mensen die de chicane coupeerden: kan gebeuren, ik heb er geen problemen mee, maar blokkeer dan geen mensen die uit de chicane komen en op snelheid zijn. Moerie, laat de volgende keer Tom Noppe voorbij in zo'n situatie.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 17, 2003 14:58:57 GMT 1
Al moet ik zeggen dat die startcrashes meestal voorkomen in de testraces. Mensen hebben niets te verliezen, er word toch niet voor punten gereden. In de echte race zijn de races al dubbel zo lang, en hebben de meesten uit hun fouten geleerd uit de testrace. Maar toch... We zijn nog altijd te aggressief in de start. Als het goedgaat is het soms wel een gelukstreffer. Euh... ben ik het dan die het punt van de testraces mist??? In mijn ogen is een testrace om te zien waar je hoe ver kan gaan in full field, niet om te zeggen "ik ga ne keer volle bak die eerste bocht invlammen en ik zie wel waar ik uitkom"... Als het mis gaat, weet je dat je te ver bent gegaan maar je weet nog altijd niet hoe ver je wel kan gaan... so what's the use??? Of er nu voor punten gereden wordt of niet, speelt naar mijn mening totaal geen rol. Per slot van rekening rijden we allemaal in een league waar sportiviteit het toch moet halen boven rivaliteit, enfin volgens mij ... Voor een potje brokken maken en disconnecten kan ik altijd bij de pick-up races terecht ;-) Anyway, zoals ik zei, ik maak ook fouten but these are just my 2 cents Wim
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 17, 2003 15:01:50 GMT 1
BTW, Tom N, ik ben er vrijwel zeker van dat ik het was en niet Mario, aangezien ik de enige in Cooper was denk ik :-) Ach jong, dat geeft allemaal niet. Zoals ik al zei, ik heb mezelf ook rot geschrokken toen ik Steven op Le Mans van de baan reed maar na de race hebben we er zand over gedaan maar ik heb er wel veel uit geleerd... Wim
|
|
|
Post by Petrol on Feb 17, 2003 19:43:19 GMT 1
ik vind da Wim VOLLEDIG gelijk heeft, en op den duur krijgt ge het gevoel da ge met ne strobaal aan 't rondrijden zijt om de rest op te vangen, het is precies ni mogelijk om realistisch te rijden, der zijn er enkele van de baan moeten gaan om ni geraakt te worden, Marc en ik bleven UITERST rechts aan T1 en toch zijn we er gewoon afgereden door iemand die rap rap terug de baan op wou, en da was dan den 1e bocht van de race...
|
|
|
Post by Moerie on Feb 17, 2003 20:37:22 GMT 1
Sry jongens, echt waar Ten eerste heb ik veel te weinig getraind, das zeker mijn grote fout, tja kwas zekers nie in mijn dag, das natuurlijk geen excuus é maar .... Nogmaals mijn excuses en vooral aan Tom DeMuer en Tom Noppe, sry jongens. Kwas nogal verrast in T1, wat mij zelden overkomt! En wist ook nie echt wat gedaan op het moment zelf, ge hebt geen tijd om na te denken, tis gewoon uw reflex volgen, en soms komt dat wel verkeerd uit!! Nie voor het een of het anders maar normaal ben ik een zeer faire rijder, dat mag ik van mezelf wel zeggen, weet nie wat er mij bezielde op Mexico?? Tzal mij beter moeten voorbereiden ..... Ja idd Wim, de testrace's moeten ook wat kalmer, hoor mij klapen Anders van de race heb ik nie veel te zeggen, twas stomste race dak gereden heb tot nu toe. Kzal allezins hier een les uit trekken!!
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 18, 2003 10:59:41 GMT 1
De dingen zijn gebeurd en alles is uitgeklaard voor mijn part maar mijn 2 eurocents: Aan de start start ik zo snel mogelijk maar even voor T1 op L1 op gelijk welk circuit kijk ik hoe ver ik sta en voeg ik in om op de ideale lijn te komen. Op koude banden met een "volle" tank neem ik geen risico's. Als ik iemand een tik geef en die gaat er licht af (genen barbecue in het gras) dan wacht ik totdat die mij voorbij is. Zelfde als ik door een fout van de baan sukkel en er terug wil opkomen dan wacht ik of ga ik er niet op aan de ideale lijn, anderen hoeven geen gevolgen te dragen van mijn fout. Voor de rest is missen/verkeerd inschatten menselijk maar leren ook: de AI Surtees kan zeker wat I en minder A gebruiken Tom
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 18, 2003 11:03:40 GMT 1
Wat is eigenlijk de ideale lijn in de Esses (op of naast het donkere stuk) ?
Ik heb nog geen tijd gehad de replay serieus te bekijken, maar ik denk dat ik een nogal afwijkende lijn volg vergeleken met de rest (vaak niet op het donkerder gedeelte). Waarschijnlijk verlies ik zo wat tijd.
Aan Tomini : bij mij heeft er niemand in mijn gat gereden deze race.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 18, 2003 11:45:51 GMT 1
De ideale lijn is ongeveer die van het WR. Ik weet niet welke groove je hebt maar... In de esses rij je best telkens de binnenkant van de bochten, dus dicht bij de banden . De eerste bocht van de esses neem je van binnen naar buiten (normaal is het omgekeerd), dus je scheert er in. En dan zo dicht mogelijk bij banden blijven. Dan voluit acceleren door dat hobbelig stuk maar opnieuw dicht bij de banden blijven, als je daar onderstuur hebt verlies je veel tijd. Dan is het de voorlaatste bocht, die neem je van buiten naar binnen om aan de buitenkant te geraken voor de laatste bocht, die snij je van heel buiten af naar binnen omdat er dan een rechtstuk volgt en je snelheid moet opbouwen. Zet desnoods eens GPLRA op met WR en jouw lijn. Kijk niet naar die tijden maar gewoon naar de lijn Tom
|
|