Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 24, 2008 13:40:05 GMT 1
Om het helemaal eerlijk te maken, Frank, moet je wel rekenen dat VRL nu een aantal dingen regelt voor de deelnemers die wel geld kosten maar waar we niks voor vragen (hosting van de website, onderhoud, admin werk). En in het geval van de raceserver hebben we geluk dat we die gratis mogen gebruiken. Ik neem aan dat iRacing ook een aantal van dat soort activiteiten gaat toevoegen. Desalniettemin zal iRacing duurder zijn, dus daar wil je ook wel een aantal verbeteringen voor zien dan.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 24, 2008 13:44:33 GMT 1
Jawadde, dat zal maar langzaam van de grond komen, als het dat ooit doet...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 24, 2008 13:54:23 GMT 1
Geen idee, Tim, maar ik verwacht dat iRacing direct: - een flink aantal raceservers zal hosten voor de verschillende mods en tracks, aangezien ik verwacht dat je dat zelf niet kunt; - een geintegreerd systeem zal hebben om mods en tracks te downloaden en updaten; - een community site maakt met forum, competities en standen, en waarschijnlijk ook prijzen. Maar dat blijft speculatie, ik heb geen inside informatie.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 24, 2008 14:08:40 GMT 1
Deze hebben we eigenlijk gratis (denk ik) De tooltjes die ik heb gemaakt maak ik met plezier. Dat zie ik absoluut niet als een opdracht. Ik maak veel liever zelf tooltjes dan er geld voor te moeten betalen. Ik neem aan dat Peter ook niet tegen zijn goesting mods zit te maken/aan te passen. En ik neem aan dat jij ook die tooltjes niet tegen je zin maakt. [quote author=marrs board=nascarleague thread=1197724333 post=1201178405(hosting van de website,[/quote]En in het geval van de raceserver hebben we geluk dat we die gratis mogen gebruiken.[/quote] Inderdaad Maar neem nu nog dat we onze webhosting en onze server moesten betalen. Dan moeten die 2 al extreem duur zijn om in iRacing zijn buurt te komen. Want de server/webhosting moet je maar 1 keer betalen en dan kan iedereen van de league er gebruik gebruik van maken. Bij iRacing moet iedere piloot die investering doen. Als je mijn bedrag van €225 vermenigvuldigt met 20 piloten kom je aan bijna €5000 voor een half jaar. Ik denk niet dat web/serverhosting €5000 per half jaar zou kosten. Verder ben je bij de andere sims niet verplicht van online te racen of een website te hebben. Bij iRacing zal je dit bedrag ook mogen ophoesten al rij je enkel offline.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 24, 2008 15:33:25 GMT 1
Ik weet niet eens of je met iRacing wel offline kan racen, om met je laatste punt te beginnen. Ik denk dat je minimaal online zult moeten zijn zodat ze je subscription kunnen controleren.
Een dedicated server is normaal niet goedkoop. Daar ben je al snel 200 euro per maand aan kwijt.
Ik ben het met je eens, ik doe de dingen die ik doe voor mijn plezier, en als op die basis iedereen zijn steentje bijdraagt, is het zonder problemen mogelijk om samen een leuke competitie op te zetten. Ik betoog hier helemaal niet dat we dat anders zouden moeten gaan doen. Tegelijkertijd moet je ook niet tegen elke verandering zijn en vind ik het concept van subscription heel interessant. Zo heb ik een tijdje terug veel energie gestoken in het overtuigen van ISI dat ze meer endurance features in moesten bouwen. Een antwoord dat ik toen kreeg was: vind maar 2000 man die een rFactor licentie kopen en dan bouwen we dat allemaal voor je. Als je inderdaad een model kunt vinden waarin X man elk bedrag Y ophoesten om zoiets te maken, dan heb je ook kans dat er gemaakt wordt waar vraag naar is. Nu moet ISI zo'n inschatting maken voordat ze rFactor op de markt brengen en daarna is zo'n investering ook bijna niet meer terug te verdienen, want de bestaande gebruikers betalen niks meer. Wat zie je daardoor? Kijk naar EA en Simbin, ze brengen een simulatie uit en supporten die niet meer dan een jaar. Vervolgens komt "de volgende". Effectief betaal je dan ook al snel 50 euro per jaar.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 24, 2008 16:07:35 GMT 1
We zullen eerst eens afwachten hoe goed iRacing wordt, en welke features er allemaal in zitten. Maar puur wiskundig gezien betaal ik aan iRacing tussen de 10 en de 20 keer meer dan ik aan rF heb betaald als ik rF 2 jaar zou spelen (10 keer zoveel als ik 8 auto's en 24 circuits koop ; lijkt me toch zeker niet overdreven veel). Voor dat geldverschil mogen er echt wel zeer veel meer features inzitten denk ik zo Wat ik ook overdreven vind is dat 1 maand $20 kost. Die 1 maand licentie is eigenlijk bedoelt als demo als ik het zo lees (er staat iets bij als 'Als je iRacing eens een maandje wilt uittesten....'). Imo komt er dus geen gratis demo maar moet je de helft van rF of LFS ophoesten om eens 1 maand te testen (zonder extra circuits/cars). Ik ben niet tegen vernieuwing of nieuwe ideeen enzo. Maar als ik zie wat ISI kan leveren voor €40 dan mag dat wat gebreken hebben als het alternatief zoveel duurder uitkomt. Van mij mag ISI overigens ook morgen uitkomen met een rF2.0 patch wat eigenlijk gewoon rF1 is (volledig compatible) maar met regen, endurance regels, wat andere bugfixes en daar €40 voor vragen. Dat koop ik dadelijk.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 24, 2008 17:03:58 GMT 1
Uiteindelijk is 't een vraag van hoeveel je er (per maand, per jaar) aan uit wilt geven en wat je voor dat geld verwacht.
Of ISI met hun 40 euro voor rFactor een business hebben kunnen opzetten waar ze van kunnen leven, zal snel genoeg blijken (hebben ze bijvoorbeeld voldoende verdiend om de ontwikkeling van rFactor 2 te financieren). Hetzelfde geldt voor iRacing en anderen.
Over anderen gesproken: - SimBin stapt over op Steam (nog niet Steam-only maar 't zou me niks verbazen als dat wel komt). - Blimey stapt over op consoles en Games for Windows (wat zo te zien ook een subscription systeem is).
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 24, 2008 17:37:50 GMT 1
Als je even geen nieuwe wagens of circuits koopt en je rekent daarmee, zoals Frank eigenlijk al deed: stel, je gebruikt een sim 2 jaar:
rFactor: 34.99 € LFS: 35,08 €
iRacing.com: 24 x 13 USD x 0,6820 (dollar rate van vandaag) = 212,8 €
Maw, 212,8 / 35 = 6.08
iRacing is op een termijn van 2 jaar (wat redelijk lang is imo) maar liefst zés, jawel, 6 keer duurder dan LFS of rFactor!!
Dan houden we nog geen rekening met die add on toestanden.
Dat is het verschil tussen een Ford Fiesta en een Porsche 911 Carrera!!
|
|
|
Post by Knarf on Jan 24, 2008 17:45:26 GMT 1
Of ISI met hun 40 euro voor rFactor een business hebben kunnen opzetten waar ze van kunnen leven, zal snel genoeg blijken (hebben ze bijvoorbeeld voldoende verdiend om de ontwikkeling van rFactor 2 te financieren). Beetje offtopic maar voor ISI zijn wij maar 1 bron van inkomsten. Ze verkopen hun engine ook nog aan Simbin enzo. En dan die deal met Sauber met dat pitlanepark zal ook wel wat geld opbrengen neem ik aan. Met die €40 alleen gaan ze er idd niet raken denk ik.
|
|
|
Post by Petrol on Jan 24, 2008 20:20:55 GMT 1
ISI heeft die engine al aan meer dan alleen Simbin verkocht, ik denk niet dat ze het slecht doen. iRacing zal hopelijk heel knap zijn, een nieuwe evolutie in simracen zoals GPL dat was. Maar inderdaad, voor zo'n prijs mag dat ook wel. Stel dat er bugs in gaan zitten terwijl je zoveel betaalt.. En zelfs als de sim zelf dik in orde is kan het nog tegenvallen als heel de organisatie op niks trekt. Ik heb net als vele anderen deelgenomen aan die F1rstracing beta, en heel die opzet was nogal "Amerikaans", niet positief bedoeld. Als er na hun release iets misloopt zullen ze het geweten hebben. Je komt nu al heel wat zeveraars tegen, wanneer ze zoveel betalen gaat dat nog erger zijn. Hopelijk wordt het zo goed als ze laten uitschijnen maar ik ga toch een heel afwachtende houding aannemen.
|
|
|
Post by Petrol on Mar 14, 2008 20:34:57 GMT 1
Ik denk dat verschillende onder ons die beta invitation mail wel gekregen hebben. Dan kunt ge het gratis gaan uittesten. ;D Ikzelf ga daar niet de tijd voor hebben vrees ik.
|
|
|
Post by Nolle on Mar 14, 2008 21:09:49 GMT 1
wat ik me ook afvraag na dit alles hier te hebben gelezen welke pc configuratie men zal nodig hebben om al dat moois te draaien ? als men ook nog eens zal moeten diep in de geld beugel tasten om de sim op zijn pc te kunnen draaien dan wordt het wel een héél dure zaak....maar afwachten en dan zien hé
|
|
|
Post by Knarf on Mar 14, 2008 22:23:37 GMT 1
Khem gene invitation gehad
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 14, 2008 22:38:07 GMT 1
Khem gene invitation gehad Ik ook niet.
|
|