|
Post by Hill2button on Dec 15, 2007 14:12:13 GMT 1
Binnen dit en een jaar zou deze "Sim" er moeten zijn. In de laatste communicatie stond "nothing can diminish my excitement at the realization that this will be our last PRI show as a company without a product on the market. I can't wait for spring!"
|
|
|
Post by Knarf on Jan 4, 2008 12:08:48 GMT 1
Hou er wel rekening mee dat iRacing eerder ontwikkeld wordt voor echte piloten die willen trainen op computer. Aangezien die mensen daar veel geld voor over hebben gaat iRacing voor ons duur zijn (maar in vgl met echte testruns uit te voeren goedkoop).
Ze werken met zo een subscription fee (zoals World Of Warcraft), maar dan een pakske duurder. Reken op €40 per maand.
Als het echt zo duur gaat zijn moet die sim echt wel extreem veel beter zijn dan rFactor, rFactor2, LFS S3, .... eer ik daar zoveel geld aan ga geven hoor.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 4, 2008 12:33:31 GMT 1
Hou er wel rekening mee dat iRacing eerder ontwikkeld wordt voor echte piloten die willen trainen op computer. Aangezien die mensen daar veel geld voor over hebben gaat iRacing voor ons duur zijn (maar in vgl met echte testruns uit te voeren goedkoop). Ze werken met zo een subscription fee (zoals World Of Warcraft), maar dan een pakske duurder. Reken op €40 per maand. Als het echt zo duur gaat zijn moet die sim echt wel extreem veel beter zijn dan rFactor, rFactor2, LFS S3, .... eer ik daar zoveel geld aan ga geven hoor. Waar heb je dat terug gevonden? Dit staat bij hun FAQ: 06. How expensive will this be? Pricing has not been set, but it is our goal that no one with real interest in simracing will be excluded.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 4, 2008 12:49:47 GMT 1
Ondertussen iets terug gevonden op RSC waar ze via-via spreken van subscription fees en "less than 500 USD a year".
Of dat effecties waar is valt nog te zien.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 4, 2008 13:12:32 GMT 1
Die $500 per jaar komt wel effectief van iRacing zelf hoor. En 500/12 = $41 per maand... Komt uit 1 of ander interview met iRacing van ne kerel die de sim heeft mogen testen.
Veel van die US bedrijven zetten gewoon $ om naar € in een 1:1 mapping (check maar eens bij Apple, alles kost daar exact evenveel in US en EU enkel de munteenheid is anders) vandaar de €40 per maand.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 7, 2008 20:43:18 GMT 1
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 8, 2008 9:48:42 GMT 1
Als dat effectief de prijzen worden dan zullen ze na de commerciële flop van GPL nu opnieuw op chapter 11 afstevenen.
Er is gewoon geen markt voor zoiets tenzij ze dat gaan combineren met het opzetten én servicen van professionele racing racks, maar zelfs dan nog.
Voor de prijs van de rack koop je een kart en voor de prijs van de iRacing subscription ga je dan rijden. Dat brengt u als piloot veel meer relevante ervaring imho. Bovendien zullen enkel Noord-Amerikanen daar écht voor willen betalen gezien de circuits vooral uit dat continent komen. Azië en Oceanië kunnen ze dan ook al vergeten als mogelijke afzetmarkten.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 8, 2008 10:07:34 GMT 1
Een NASCAR piloot heeft niet veel aan een kart Ze willen vooral de circuits leren kennen. Het is echt daarop gericht, dat piloten van bepaalde raceseries met die wagen virtueel op dat circuit kunnen oefenen. En dat de circuits echt perfect tot op het hobbelke correct zijn. Het is ook zo dat iRacing geen download wordt, en niet op cd wordt uitgebracht. Als ge een circuit speelt wordt dat gedownload, en de kans is groot dat het circuit opnieuw wordt gedownload omdat ze een hobbelke hebben toegevoegd. Nu met die prijzen moogt ge dus wel 50 keer zo weinig klanten hebben als normaal, dan haalt ge nog evenveel geld binnen. Daarnaast zit daar ne kerel met een bodemloze put geld aan het hoofd van iRacing. We zullen wel zien hoe het loopt maar als dat echt met subscription fee gaat zijn dan blijf ik toch wel rF spelen.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 8, 2008 10:17:55 GMT 1
Een NASCAR piloot heeft niet veel aan een kart Ze willen vooral de circuits leren kennen. Het is echt daarop gericht, dat piloten van bepaalde raceseries met die wagen virtueel op dat circuit kunnen oefenen. En dat de circuits echt perfect tot op het hobbelke correct zijn. Het is ook zo dat iRacing geen download wordt, en niet op cd wordt uitgebracht. Als ge een circuit speelt wordt dat gedownload, en de kans is groot dat het circuit opnieuw wordt gedownload omdat ze een hobbelke hebben toegevoegd. Nu met die prijzen moogt ge dus wel 50 keer zo weinig klanten hebben als normaal, dan haalt ge nog evenveel geld binnen. Daarnaast zit daar ne kerel met een bodemloze put geld aan het hoofd van iRacing. We zullen wel zien hoe het loopt maar als dat echt met subscription fee gaat zijn dan blijf ik toch wel rF spelen. Als we nu eens optimistisch zijn en stellen dat 500 Amerikaanse piloten iRacing gaan kopen. Dat is USD 250.000 per jaar, daar komt ge als bedrijf niet ver mee hoor. Die bodemloze put helpt mss wel; ach ja, we zien wel.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 8, 2008 10:32:48 GMT 1
Ik weet het Een laserscan kost blijkbaar $100.000. Als ik het goed heb zitten er 80 circuits in (of hebben ze licentie om 80 circuits te doen). En ze willen die dan nog regelmatig updaten (minstens 1 keer per jaar gok ik dan toch als regelmatig). Zonder die kerel van de Boston-Sox of wat het ook is zie ik dat ook helemaal niet goedkomen. Dat het de beste sim ooit wordt daar twijfel ik echter ook niet al te hard aan (afgaande op hoe goed GPL was voor z'n tijd).
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 8, 2008 11:38:56 GMT 1
Ok, dan weet ik meteen dat ik daar al niet moet naar uitkijken...
Spijtig dat ze zich upmarket richten. Er zal wel een markt(je) voor zijn, want eigenlijk is 41$ per maand is eigenlijk niet zo onmogelijk veel als je ziet wat voor freaks daar zitten in Amerika. In dat geld zitten misschien ook professioneel georganiseerde competities. In Europa zie ik daar idd niet veel mensen naar grijpen. Het simracen is een goedkope hobby door de gratis mods, en wat mij betreft mag dat gerust zo blijven. World Of Warcraft is zo'n succes en kost maandelijks 12€. Als ik zie dat de amerikanen daar voor rF mods geld kunnen vragen en verkopen als standalone game, en daar zijn leagues die met prijzengeld werken enz kan ik me voorstellen dat daar freaks zijn die dat wel willen betalen daarvoor. Het is een trend dat meer en meer echte professionele piloten in sims trainen. Als ze hun promotiecampagne een beetje slim spelen (wat wel niet hun specialiteit is) kunnen ze wel op de simulatiehype inspelen die en veel racescholen en Amerikaanse piloten van alle niveaus meekrijgen. En daar zitten er wel een paar. Je bent dan ook meteen zeker dat iedereen die je spel speelt het serieus neemt. Wat bij de betaalbare sims soms wel een beetje twijfelachtig is omdat ze net die instapdrempel naar beneden trekken om de arcaderacers ook willen aantrekken. In Amerika zie ik ze daar misschien wel wat zaken in doen, of het meteen een succes word zal iets anders zijn, maar met die geldschieter zal dat wel zo geen probleem zijn om een paar jaar draaiende te blijven, reputatie en naam in een nichemarkt uit te bouwen door te blijven ontwikkelen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 8, 2008 19:11:45 GMT 1
Hopen dat de dollar laag blijft staan? ;D
|
|
|
Post by Knarf on Jan 24, 2008 8:05:59 GMT 1
- $15 per maand - Een circuit kost $15 tot $25 - Een auto $15 (note: ge krijgt standaard wel enkele oval en streetcars en circuits, maar geen idee hoeveel) Goedkoper als verwacht maar ten opzichte van rF toch wel duur... Tel maar eens uit hoeveel geld ge al aan rF zou hebben moeten uitgegeven hebben als ge enkel de VRL circuits/auto's had gekocht aan die prijs + maandelijks $15. Zal een aardig bedragje uitkomen
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 24, 2008 9:24:48 GMT 1
- $15 per maand - Een circuit kost $15 tot $25 - Een auto $15 (note: ge krijgt standaard wel enkele oval en streetcars en circuits, maar geen idee hoeveel) Goedkoper als verwacht maar ten opzichte van rF toch wel duur... Tel maar eens uit hoeveel geld ge al aan rF zou hebben moeten uitgegeven hebben als ge enkel de VRL circuits/auto's had gekocht aan die prijs + maandelijks $15. Zal een aardig bedragje uitkomen Dat is jah, duur maar betaalbaar tegelijk. Ik vind het nog altijd veel te veel als ik vergelijk met wat ik tot nu toe aan sim-software heb uitgegeven.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 24, 2008 11:50:30 GMT 1
Voor dit seizoen : 12 circuits : $180 (aan $15 per circuit) 4 mods : $60 6 maanden : $90 --> $330 ofwel €225 voor 1 seizoen VRL. rF kost €40 en we zijn bezig met het 3de seizoen rFactor. Daar zal zeker nog een 4de bijkomen want tegen dan is rF2 zeker nog niet gereerd. Dat is €10 per seizoen. iRacing is dus 22,5 keer duurder dan rFactor (als ge enkel VRL races rijdt, als ge nog wat andere circuits mods rijdt is het nog meer). Dan mag het ook wel 20 keer beter zijn
|
|