|
Post by Timpreza on Dec 26, 2012 18:03:39 GMT 1
De Indycars zijn blijkbaar heel setup gevoelig, maar aan de andere kant zijn de wagens zo snel en tricky dat dit niet de beslissende factor zal zijn tussen winst en verlies. Dat gaat u eigen rechtervoet zijn...
Dus ik zou mensen willen oproepen om hun setups en setuptips hier te willen delen, en ze niet geheim te houden binnen je team zodat rookies, en anderen er ook iets aan hebben. Het kan de strijd maar ten goede komen.
Je kan bij elke post 1 attachment bijvoegen, zo kunnen we eenvoudig setups delen, en snel terug vinden.
Als je goede sites vind met setup tips, of zelf goeie tips hebt: Kan hier ook.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 26, 2012 18:07:42 GMT 1
Hier mijn eerste Milwaukee set. Softs, 50L, Max boost, en goed voor 19.5. Redelijk loose (oversturend) in't begin, maar eens de banden op temperatuur komen kan er serieus mee doorgepeerd worden. Linkervoor slijt meest, en naarmate die slijt gaat hij ondersturen. Balans kan aangepast worden door het ballast te verschuiven: naar voor geeft meer onderstuur. Attachments:
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 26, 2012 18:56:49 GMT 1
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 26, 2012 19:04:20 GMT 1
Banden zitten goed in mekaar in deze mod! De hards lijken in eerste instantie onbestuurbaar, maar het duurt een heel stuk langer voor ze op temperatuur zijn. Eens ze op temperatuur zijn voelen ze best goed aan, en zijn ze ook goed voor een 20.3. Ze worden nooit zo heet als de softs. Als de softs te warm worden worden ze ook minder efficiënt.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 27, 2012 0:25:44 GMT 1
Poeh... fuel levels doen nogal iets met de balans. Vol = onbestuurbaar overstuur, leeg op dezelfde setup = bandensmeltend onderstuur.
|
|
|
Post by Mee on Dec 27, 2012 9:39:30 GMT 1
Niet evident zo te horen!
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 27, 2012 10:39:32 GMT 1
Poeh... fuel levels doen nogal iets met de balans. Vol = onbestuurbaar overstuur, leeg op dezelfde setup = bandensmeltend onderstuur. Kan je front wing aanpassingen doen tijdens een stop? Sent from my HTC Desire using proboards
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 27, 2012 13:10:41 GMT 1
Ik denk het wel ja. Je kan een wing aanpassen in je pitstop lcd, maar ik weet niet uit m'n hoofd of het voor of achter is.
Op ovals start je eigenlijk altijd wel met een iets te loose setup, en de wagen komt naar je toe. Het moet handelbaar zijn natuurlijk. Eén oplossing is met een minder zware fuel load starten, maar er moeten andere oplossingen zijn.
|
|
|
Post by Zwijger on Dec 27, 2012 15:40:03 GMT 1
Een stabiele race setup. De banden gaan net een volle tank mee. Attachments:
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 27, 2012 16:33:00 GMT 1
Ferme set Peter. Ik ga moeten uitvogelen waarom de uwe z'n balans zoveel beter behoudt dan de mijne.
|
|
|
Post by Hill2button on Dec 27, 2012 17:01:44 GMT 1
Eigenlijk is het wel jammer dat die ovals zoveel tijd/moeite kosten en dat er dan maar 2 ovalraces op de agenda staan.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 27, 2012 17:36:06 GMT 1
Als je het zo bekijkt wel, maar wie zegt dat het goed gaat aflopen. Misschien gaan we blij zijn dat het er maar 2 zijn.
|
|
|
Post by sprovost on Dec 29, 2012 20:43:31 GMT 1
Een quali setup, beetje meer oversteer maar je kan er wel snelle tijden met halen Attachments:
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 14, 2013 21:19:07 GMT 1
Een algemene setup met veel grip voor de road courses die ik heb samengesteld toen we de kalender aan't opstellen waren. Niks supersuper, maar beter dan de default om mee te beginnen. Tip: rij de eerste rondjes op lagere boost tot er grip is, en bouw dan de boost op. Zo is de wagen niet meteen overpowered. Attachments:
|
|
|
Post by Nick on Jan 14, 2013 22:01:52 GMT 1
Merci Tim, toffe set om mee te starten!
|
|