Race 1 was er eentje om snel te vergeten. Teveel yellows, en bij het pitten ben ik een aantal mensen voorbij gegaan, wat me een penalty opleverde. Veel gepruts met het opnemen van de penalties, en ik kon een resultaat op m'n buik schrijven.
Race 2 daarentegen was eentje om niet snel te vergeten... Ik schuif al snel door naar voor bij de start. Met een heel close call waarbij Werner door Steven P. rondgetikt word en ik nog nét er boven langs kan.
In L20 maak ik een pitstop onder caution (wat later mijn enige pitstop zou blijken te zijn). Wat dan volgt is redelijk epic.
Ik lig op P8 ofzo, en vind een perfecte drafting partner in Peter Clé, die zowiezo al snel is. Samen draften we door het veld naar de kop. Ronde 22 tot ronde 30 zijn schitterend om te zien. Samen met Steven P. trekken we ons wat los van de Mazati's.
Als Peter in de laatste bocht op z'n eentje rond gaat triggert hij een crash die een paar top contenders meesleurt.
We gaan de laatste 12 ronden in, en t'is natuurlijk een lange groene fase. Timo pit onder groen, en valt weg. Mano a mano met Peter Cuypers.
Het is héél nauw wat m'n benzine zegt. Met 12 ronden te gaan had ik maar een halve tank over, maar pit niet omdat ik m'n track position niet wil opgeven. T'is onmogelijk om zonder caution de finish te bereiken.
Ik trek de kop aan, maar na een aantal ronden pakt Peter over. Ik laat hem doen en nestel in z'n slipstream en draai m'n boost wat terug naar 3. Ik heb 2 ronden voorsprong om P2., dus als ik 1 ronde te vroeg zonder sap val ben ik safe.
4 ronden nog. Nog 16 liter.
3 ronden: 10 liter... Onder groen heb ik benzine tekort, maar ik hoop op een caution.
3 laps to go. Ik riskeer het toch maar: boost vol open en ik heb een run op de backstretch, en gooi me langszij bij Peter. Succesvolle move, maar net op dat moment valt de finale caution.
Ik rij als eerste naar de lijn met 4 liter rest en 2 caution laps. YES, denk ik. Gewonnen!
Maar eens voorbij de lijn moet ik Peter terug voorbij laten, hij zat blijkbaar nog voor bij het vallen van de yellow.
2 caution laps: 2.6 liter met 1 ronde te gaan, en 0.6 liter over de finish op P2. Closer kan niet.
Super gereden Peter, mooie overwinning. T'is je gegund.