|
Post by Mee on Jan 17, 2013 11:11:52 GMT 1
Dat gebeurt soms als je bv net even lag hebt als je over een sectorlijn rijdt. En dat kan bij u wel het geval zijn want - hoewel uw ping goed was - sprong je gisteren soms heen en weer over de baan... PS: djeezes Tim, genoeg getrained!
|
|
|
Post by Nick on Jan 17, 2013 11:23:10 GMT 1
Ah zo, dat weten we dan ook weeral :-) Tim, we gaan u het seizoen laten starten met P1 succesballast, gezien uw succes al voor het seizoen nog maar begonnen is.
|
|
|
Post by pe on Jan 17, 2013 13:23:53 GMT 1
Ik heb gemerkt dat Toronto nogal zwaar is op de cpu, waardoor je fps ook lager is. Daar kan je gemakkelijk iets aan doen, namelijk het +fullproc-commando meegeven aan rFactor. Moest je dat nog niet doen. Hoe doe je dit: je klikt met de rechtermuisknop op je rFactor-snelkoppeling en klikt op "Eigenschappen". Vervolgens tik je achter je rFactor-locatie "+fullproc". Zie screenshot hieronder. Vergeet de spatie tussen "...\rFactor.exe" en "+fullproc" niet. That's it. Let wel: dit werkt enkel als je rFactor start met die snelkoppeling, niet via de "Join server" link op de VRL-pagina bv. Het verschil tussen met en zonder dit commando is bij mij 60 fps: ik ga van 100 naar 160. Merkelijk verschil dus! als da doe krijg ik een ongedigheid van bestand
|
|
|
Post by Mee on Jan 17, 2013 13:36:21 GMT 1
De spatie niet vergeten voor de plus? En in het juiste veldje gezet?
|
|
|
Post by pe on Jan 17, 2013 13:42:59 GMT 1
De spatie niet vergeten voor de plus? En in het juiste veldje gezet? heb spatie er tussen staan krijg zelfde bericht
|
|
|
Post by Mee on Jan 17, 2013 13:49:14 GMT 1
Kan je eens een printscreen geven van dat Eigenschappen-venster? (print screen knop op je toetsbord -> plakken in paint -> afbeelding opslaan -> bij een nieuwe post hier "bestand kiezen" pakken en de afbeelding selecteren)
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 17, 2013 14:10:05 GMT 1
PS: djeezes Tim, genoeg getrained! Sorry! O:-) Ik post mn setup als ik thuis kom vanavond. T'is die van Reyn maar zachter. Btw, vergeet je racesetup niet te trainen want met de softs ga je niet ver geraken...
|
|
|
Post by Emile Gijselinckx on Jan 20, 2013 21:12:23 GMT 1
Sorry Nick, was het knopje van mennen boost aant zoeken Niet echt mooi van uw teamy...
|
|
|
Post by Nick on Jan 20, 2013 21:20:20 GMT 1
Sorry Nick, was het knopje van mennen boost aant zoeken Niet echt mooi van uw teamy... Geen probleem, 't was alleen de druppel ;-) 1. Auto glijdt weg tijdens de warm-up lap 2. Ik rij volgens mij Dolf aan nadat ik nog kon starten vanuit de pits. Mijn excuses hiervoor, maar het was verwarrend omdat we met 3 naast elkaar reden. PITSTOP 13. Dino schuift rond in de bocht na het tweede lange rechte stuk. Ik heb al de tijd om buitenom te rijden, maar de auto schuift liever rechtdoor. PITSTOP 24. Emile rijdt achter me bij het uitkomen van de pits. Ik maak plaats, maar hij zoekt z'n knopjes ;D Pitstop 3 na 6 rondjes? Nee, dank u dan Veelal m'n eigen fouten, hoor. Nogmaals sorry, Dolf, ik had daar misschien voorzichtiger moeten zijn. Race 1 was wel OK, extra pitstop moeten maken door kunst- en vliegwerk van Werner en Timothy, maar uitgereden P2 (Wim had de laatste ronde nog problemen/brandstoftekort?)
|
|
|
Post by oracle on Jan 20, 2013 21:32:57 GMT 1
Eerste race verpruts ik het bij de restart, en dat was genoeg excuus om direct te stoppen Daarna rijd Reyn de tweede stint hier. En die doet het lichtjes beter, met veel damage geen al te lange repair 13sec. En rijd zo wel uit. FFB is nu al wat beter dus hopelijk verbeter ik nog, anders word het een lang seizoen....
|
|
|
Post by Mee on Jan 20, 2013 22:12:48 GMT 1
|
|
|
Post by Mee on Jan 21, 2013 12:04:42 GMT 1
Q: pole! Niet het beste rondje, maar Tim kon zijn snelheid niet waarmaken en ik pak de pole. R1: T1, en Emile valt al meteen langs buiten aan. Ik rij op de ongewone binnenkant, kom een bump tegen en ga de muur in. Game over na 1 bocht, zo typisch . R2: Dankzij de mooie R1 start ik als allerlaatste. Ik blijf uit de problemen en haal er hier en daar een paar in tot ik achter Wim en Werner terecht kom. Werner kan ik na een minuscuul slippertje van hem passeren, als ik een ronde vast zit achter Wim besluit ik om prematuur te pitten en hem zo voorbij proberen te gaan. Een risico, want ik moest tijd goedmaken op koude banden. Wim pit een ronde later, komt net voor mij de baan op maar door mijn warmere banden kan ik hem in T1 pakken. Dat scheelde niet veel, maar het was nodig want ik rij nu met seconden per ronde weg van hem. Tim kan ik dan al niet meer pakken (12 sec), maar ik probeer zijn snelste ronde nog te pakken. Dat lukte net niet, en dan schiet Tim in gang en doet er nog een klets bij. Ik spin nog eens zonder erg in S3 en bol dan maar naar de finish op mijn banden waar het beste vanaf was (overstuur!). Tevreden met mijn laatste -> 2de plaats, maar Tim wordt ook met deze mod moeilijk te kloppen, zoveel is al duidelijk!
|
|
|
Post by dolf on Jan 23, 2013 12:22:43 GMT 1
Sorry Nick, was het knopje van mennen boost aant zoeken Niet echt mooi van uw teamy... Geen probleem, 't was alleen de druppel ;-) 1. Auto glijdt weg tijdens de warm-up lap 2. Ik rij volgens mij Dolf aan nadat ik nog kon starten vanuit de pits. Mijn excuses hiervoor, maar het was verwarrend omdat we met 3 naast elkaar reden. Veelal m'n eigen fouten, hoor. Nogmaals sorry, Dolf, ik had daar misschien voorzichtiger moeten zijn. Geen probleem.....
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 27, 2013 13:52:35 GMT 1
Voor vanavond:
Pit exit: Wacht om de baan op te komen tot de gele lijn gepasseerd is!
Oefen de pitstops! Pit entry is aardsmoeilijk.
Probeer vaste en voorspelbare lijnen te rijden. Ga nooit slingeren.
Gebruik je verstand en je geduld: het is meestal slimmer (en sneller) om gas te lossen als je een slipstream hebt dan om 3 wijd te gaan.
|
|
|
Post by timothy on Jan 27, 2013 15:22:34 GMT 1
one word: RESPECT voor elkaar en veel probs zijn de wereld uit in het oval racen, zeker met openwheelers En die pit in- en uitrit zijn echt wel a pain in the fat ass
|
|