|
Post by Rino on Jan 14, 2013 17:44:37 GMT 1
Leerrijke ervaring. Tijdens de eerste race stond m'n rembalans compleet fout waardoor ik tijdens het remmen om te pitten knullig spinde. Eens dat euvel voorbij reed ik 4de in de 2de race, en 2de in de laatste.
Goede kennis van de regels is een must, en de eerste 2 rondjes (ook na herstart) doe je best kalm. Er is bij alles een voor en tegenstander, maar om te zeggen dat je nu al weet wie er gaat winnen? Mod niet liggen. Ik HAAT(te) die V8's. En toch reed ik een overwinning op surfers tijdens de testrace, en won de puntenrace op Enna. Ook op roadcourses moet je een ronde of 2 geduld hebben om alles op temp te krijgen. Mits een goede setup zijn die wagens goed te besturen. Beter imo dan die F79 die we eens deden. Je kan veel sleutelen aan deze wagens, maar degelijke setups zullen zoals steeds wel gul uitgedeeld worden.
|
|
|
Post by oracle on Jan 14, 2013 19:09:55 GMT 1
Er is bij alles een voor en tegenstander, maar om te zeggen dat je nu al weet wie er gaat winnen? Beetje eng uitgedrukt maar bedoel maar de alien met de beste connectie en meest uitgereden races, eender wie dat mag zijn. Na race 4-5 zijn de meesten goed ingereden, iedereen die niet mee is vanaf dat punt haakt sneller af imho.
|
|
|
Post by pe on Jan 14, 2013 19:17:34 GMT 1
o tot ik moest pitten. en je kunt niet vol snelheid tot aan de pit en dan remmen en uw limiter aanleggen want dat gaat zeker mis. dus begon ik aan tim zijn grote toolbox snelheid te minderen en beneden bocht te rijden om te pitten toen peter het blijkbaar niet door had en volle snelheid mijn wagen in de prak reed . einde fun race begin van de leffe reeks ;D. mij Ja als gedaar vol snelheid aan komt kunde geen kant op. Trouwens daar binnen kant bocht is spijtig genoeg ook nog eens de race lijn. Het ergste is dat ge zeer zeer moeilijk ziet of daar iemand vertraagd om de pitte he'.
|
|
|
Post by timothy on Jan 14, 2013 20:38:44 GMT 1
den truuk bij deze mod is om de tijd te durven nemen om u banden goed op temperatuur te brengen, dan plakken die bakken redelijk goed imo. Is idd geen mod dat je even instapt en gelijk met de snelsten bent, vraagt enige oefening om de wagen te leren kennen maar dat gevoel komt vrij vlug dus Guy, verlaat ons aub niet, we zouden je missen
|
|
|
Post by oracle on Jan 14, 2013 21:29:04 GMT 1
Stoppen. Nee ik rijd nog altijd de meeste races met veel plezier. Ook al is de leercurve deze keer wat hoger. Spectaculair is het zeker. Maar ik vrees voor veel chrashes en DNF. Proof me wrong
|
|
|
Post by Mee on Jan 14, 2013 21:43:27 GMT 1
Met het nieuwe 1-mod-per-seizoen formaat hebben we nu de kans om onze tanden eens goed in zo'n moeilijkere mod te zetten. We beseffen dat de eerste races waarschijnlijk minder vlot gaan lopen (vandaar ook de eerste race op het heel brede Sepang), maar na een paar races heeft iedereen ze wel meer in de vingers waardoor er meer geraced kan worden. Dat hopen we althans . Met het vroegere 3-races-per-mod formaat ging dat een stuk moeilijker, omdat je van de ene mod naar de andere sprong waardoor je je misschien nooit echt comfortabel met die mods voelde (of pas te laat). We zijn trouwens voor deze mod gegaan omdat die controleerbaar is op de limiet (voor zo'n snelle open wheeler), je niet té veel last hebt van vuile lucht, er strategie in zit en ten slotte hebben deze Indycars stalen remmen waardoor je een lange remweg hebt -> dat is echt een stuk veiliger dan een F1 van dezelfde periode en bevordert het inhalen.
|
|
|
Post by Hill2button on Jan 14, 2013 21:45:43 GMT 1
Stoppen. Nee ik rijd nog altijd de meeste races met veel plezier. Ook al is de leercurve deze keer wat hoger. Spectaculair is het zeker. Maar ik vrees voor veel chrashes en DNF. Proof me wrong Ik vond het in elk geval heel leuk, zelden zo gelachen tijdens het simmen. Veel stommiteiten gedaan en ondergaan, maar zoals hier al meermaals gezegd: de leercurve is steil. Ik ben ergens blij dat er nog eens zo'n wagen tussenzit, hoewel ik geen held ben met single seaters... Het is een beetje back to basics, onder je limiet rijden, winning the race as slowly as possible... beetje GPL eigenlijk
|
|
|
Post by Dino on Jan 15, 2013 5:56:11 GMT 1
o tot ik moest pitten. en je kunt niet vol snelheid tot aan de pit en dan remmen en uw limiter aanleggen want dat gaat zeker mis. dus begon ik aan tim zijn grote toolbox snelheid te minderen en beneden bocht te rijden om te pitten toen peter het blijkbaar niet door had en volle snelheid mijn wagen in de prak reed . einde fun race begin van de leffe reeks ;D. mij Ja als gedaar vol snelheid aan komt kunde geen kant op. Trouwens daar binnen kant bocht is spijtig genoeg ook nog eens de race lijn. Het ergste is dat ge zeer zeer moeilijk ziet of daar iemand vertraagd om de pitte he'. ik verwijt je niks e. Allee nog niet. Grapje e peter
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 15, 2013 11:55:25 GMT 1
o tot ik moest pitten. en je kunt niet vol snelheid tot aan de pit en dan remmen en uw limiter aanleggen want dat gaat zeker mis. dus begon ik aan tim zijn grote toolbox snelheid te minderen en beneden bocht te rijden om te pitten toen peter het blijkbaar niet door had en volle snelheid mijn wagen in de prak reed . einde fun race begin van de leffe reeks ;D. mij Ja als gedaar vol snelheid aan komt kunde geen kant op. Trouwens daar binnen kant bocht is spijtig genoeg ook nog eens de race lijn. Het ergste is dat ge zeer zeer moeilijk ziet of daar iemand vertraagd om de pitte he'. Bwa, ge hebt een buitenlijn ook zu. De zuivere buitenlijn is niet even snel, maar in zij aan zij gevecht is het niet altijd persé de binnenlijn die wint. Ge kunt u altijd wel een beetje hoger gooien en gas afbouwen. Niet paniekerig reageren of t'gaat mis, maar het kan. Wat dat pitten betreft Peter, wat deed gij in de caution aan de buitenkant als ge de pits in wilde gaan. (race 2 denk ik) Man, ik schrok me daar een bult toen ge van buiten naar binnen kwam. Het scheelde geen haar of ik was me met u de pits in. No harm done gelukkig.
|
|
|
Post by pe on Jan 15, 2013 13:32:29 GMT 1
Ja als gedaar vol snelheid aan komt kunde geen kant op. Trouwens daar binnen kant bocht is spijtig genoeg ook nog eens de race lijn. Het ergste is dat ge zeer zeer moeilijk ziet of daar iemand vertraagd om de pitte he'. Bwa, ge hebt een buitenlijn ook zu. De zuivere buitenlijn is niet even snel, maar in zij aan zij gevecht is het niet altijd persé de binnenlijn die wint. Ge kunt u altijd wel een beetje hoger gooien en gas afbouwen. Niet paniekerig reageren of t'gaat mis, maar het kan. Wat dat pitten betreft Peter, wat deed gij in de caution aan de buitenkant als ge de pits in wilde gaan. (race 2 denk ik) Man, ik schrok me daar een bult toen ge van buiten naar binnen kwam. Het scheelde geen haar of ik was me met u de pits in. No harm done gelukkig. IK wilde gaan pitten maar er kwam daar nog iemand binnen door waar door ik naar buiten moest . Ja dan zit er niks anders ù :meer op dan van boven naar beneden he' naft was op.
|
|
|
Post by Rino on Jan 15, 2013 21:14:57 GMT 1
En een oude bekende is terug. WB Nico!
|
|
|
Post by Nick on Jan 15, 2013 22:50:52 GMT 1
En een oude bekende is terug. WB Nico! Aiai, dat kost ons weer wat plaatsen ;-) Nico was zo snel in de F1'79 en de Nippons enkele seizoenen geleden...
|
|
|
Post by timothy on Jan 16, 2013 20:34:45 GMT 1
hij is paar jaar ouder geworden, no panic people...
|
|
|
Post by Mee on Jan 16, 2013 23:17:45 GMT 1
Ik heb gemerkt dat Toronto nogal zwaar is op de cpu, waardoor je fps ook lager is. Daar kan je gemakkelijk iets aan doen, namelijk het +fullproc-commando meegeven aan rFactor. Moest je dat nog niet doen. Hoe doe je dit: je klikt met de rechtermuisknop op je rFactor-snelkoppeling en klikt op "Eigenschappen". Vervolgens tik je achter je rFactor-locatie "+fullproc". Zie screenshot hieronder. Vergeet de spatie tussen "...\rFactor.exe" en "+fullproc" niet. That's it. Let wel: dit werkt enkel als je rFactor start met die snelkoppeling, niet via de "Join server" link op de VRL-pagina bv. Het verschil tussen met en zonder dit commando is bij mij 60 fps: ik ga van 100 naar 160. Merkelijk verschil dus! Attachments:
|
|
|
Post by Nick on Jan 17, 2013 10:59:55 GMT 1
M'n tijd in de koerskast geeft -15 sec voor S2. Iemand een idee hoe dit komt? No cheats, I swear ;-)
|
|