|
Post by Timpreza on Dec 25, 2012 11:17:24 GMT 1
Spring Trophy 2013: Indycar 1995 preseason testing We hebben de nodige dingen te testen in een aantal races met een aantal rijders. Daarom enkel Indycar testraces in het tussenseizoen. Wat valt er te testen: - Werken de full course yellows op ovals zoals ze horen? - Lukken de double file starts achter de safetycar op ovals en road courses? - Gewenning aan het racen op de ovals met hun regels. - Fuel & Tirewear is in de testraces X2 om meer te leren in kortere tijd. In de puntenraces staat het gewoon op X1. Het programma:13/01/13: Milwaukee Mile. (Korte oval) 20u: Private quali: 3 min (2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 3 x 45 laps. (+-15 min) Rolling double file start, full oval rules, fuel & tirewear x2 20/01/13: Toronto. (Stratencircuit) 20u: Public quali: 10 min (2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 2 x 25 minuten. Rolling double file start achter safetycar, fuel & tirewear x2 27/01/13: Michigan. (Superspeedway) 20u: Private quali: 3 min (2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 2 x 50 laps. (+-25 min) Rolling start double file start, full oval rules, fuel & tirewear x2 Downloads zitten in het kalender en download topic. Vergeet zeker niet te syncen na dat je de installaties hebt gedaan. Iedereen is welkom, maar een paswoord word enkel via racemail rondgestuurd naar geregistreerde leden. Heb je geen paswoord ontvangen, of wens je deel te nemen: mail dan vrladmins@gmail.com Lees onze regels door, en de "VRL Indycar Guide en oval regels" voor je deelneemt. Er komen geen aparte racetopics voor deze 3 races.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 29, 2012 18:52:13 GMT 1
Vanaf maandag zal de server een weekje op Michigan draaien.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 31, 2012 16:30:41 GMT 1
|
|
|
Post by Dino on Dec 31, 2012 16:56:45 GMT 1
nice tim ;D wa ga da geven met zoveel man
|
|
|
Post by Webbienl on Jan 13, 2013 17:04:09 GMT 1
Ik hoop de testrace van vanavond mee te kunnen pakken. Ben onderuit gegaan in de fitness tijdens het squatten met 80 kg op de rug en deze is niet meer zo fris.
|
|
|
Post by Webbienl on Jan 13, 2013 22:07:48 GMT 1
toch wel meegedaan ! En geen spijt gehad, al zegt de rug nu wel au. Race 1 P3 gestart en P2 gefinished. Peter was te snel, paar keer geprikt bij de herstarts maar hij hield stand, erg knap. Zijn tempo kon ik simpelweg niet bijbenen. Race 2 P2 gestart en ik besloot de stoute schoenen aan te trekken en de wagen er eens vol naast te zetten bij de herstart. Dom, het levert me een stop en go op. Een ronde later volgt een yellow terwijl ik in turn 3 rij en ik rem af voor de pits...domme actie ricardo want er rijd een heel veld achter je. Ik besluit door te rijden en de volgende ronde te pitten om te kijken of ik de stop en go kan indienen onder geel. Niet dus, met volle tank en softs rij ik de pits uit. Wanneer de safety car haar laatste ronde doe en naar binnen gaat voor groen klap ik mee en dien ik meteen mijn stop en go in. Ik heb geluk want in die ronde is er weer een yellow waardoor ik mijn gelapte ronde terugkrijg en aansluit achter guy. Met 150 liter in de tank gaat de boost op 1 en ik rij door naar voren in het veld. Bij de hierop volgende yellow lig ik al 4rde waarna de mannen voor mij naar binnen klappen. Van p2 naar P1 met de herstart waarna ik uitloop op de man achter me. Het gaat lekker. Met nog een paar rondes te gaan volgt er weer een yellow die als geroepen kwam...mijn banden gingen eraan. Na een leuke discussie waarin ik misschien een iets te vulgair gebaar maakte, waarvoor hierbij mijn excuses , besluit ik lang te wachten op groen. Dit lukt en ik trek een gat met Tim die dit de laatste paar rondes dicht weet te rijden. De laatste 2 rondes was defensief rijden en de binnenkant dicht houden om de winst met 0.061 sec binnen te slepen...yeah ! Race 3 begint voorspoedig totdat ik de curb pak in bocht 1 en moet liften om niet te snappen. Tim gaat voorbij en vanaf daar kan ik niet meer volgen. Na een paar rondes groen slaat het noodlot toe en rij ik mn rechtervoorband lek in bocht 4. Ik was niet de enige denk ik... Ik druk op escape en mn toetsenbord valt op de grond met hierin ingeplugd mijn muis...die zichzelf unplugde natuurlijk. Ik kon helaas niet op exit to monitor drukken en veroorzaakte daardoor een yellow, mijn excuses ! Overal vond ik het wel leuk. De yellows zijn vervelend maar dit is een kwestie van gewenning. Meteen met deze wagens op zo'n tricky oval valt niet mee. Er zijn nog wat verbeterpuntjes. Niet op de rem gaan staan tijdens het uitbollen voor de safetycar bijvoorbeeld. We hebben ook 1 keer gehad dat de top 4 de safety car passeerde en toen weer terugmoest. Dit zorgde nog wat voor verwarring maar bon, tis de eerste keer.
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 14, 2013 0:12:02 GMT 1
Server ingesteld op Toronto voor komende zondag. Veel testplezier!
|
|
|
Post by Timpreza on Jan 14, 2013 10:40:16 GMT 1
Wat vonden we gisteren van onze eerste oval meeting?
Ik persoonlijk vond het érg plezant, en het smaakt naar veel meer. Dat we dit niet eerder hebben gedaan! Die oval regels werken beter dan ik ooit had durven hopen. Teveel yellows om goed te zijn, maar da's de aard van die korte races vrees ik, en vooral, het is onze eerste keer. Het is niet vanzelfsprekend natuurlijk. In de puntenrace is de slijtage de helft en de racelengte het dubbel. De voorbereidingen zullen (hopelijk) een stuk beter zijn. De cautions kunnen minder gevoelig gezet worden, maar ik weet niet of het nodig is. De meeste cautions waren terecht: een wagens die gespind was, of tot stilstand kwam, en er waren een massacrash of twee. Je zag regelmatig dezelfde mensen in de problemen komen, dus met betere voorbereiding zal dat beter worden.
Mijn races waren fun. De eerste vanaf pole gestart, de race begon goed, maar ik wou zo snel mogelijk mijn stop maken, wat geen slimme move was: Ik lag achteraan na mijn stop en ben in een crash meegenomen: P14.
Race 2: van P14 gestart, en in de eerste rondes meteen naar P7 kunnen doortrekken, en dan met pitstops en passes naar de top 3 kunnen doorstoten. Ik pak Peter Clé in de pits, en met een laatste sprint naar de finish van een ronde of 4 kan Ricardo me (misschien wat te defensief afblockend) afhouden tot de finish. P2 op 0,06s van Ricardo. Machtig.
Race 3: Meer groene periodes in de race. Startplaats 2 en ik passeer Ricardo na een paar rondjes als hij teveel apron meepakt in T1 en bijna rondgaat. Van dan af kan ik rondjes trekken en weglopen. Na het einde van een welkome lange groene run raken veel mensen door hun banden, met een drietal wagens krijgen klapbanden waaronder ook Ricardo. Daar komt een caution van, en die komt perfect getimed wanneer mijn fuel lampje aangaat. De rest van de race is gewoon controleren tot de finish. Begonnen met pole, geëindigd met een win.
|
|
|
Post by Mee on Jan 14, 2013 10:50:44 GMT 1
De cautions kunnen minder gevoelig gezet worden, maar ik weet niet of het nodig is. De meeste cautions waren terecht: een wagens die gespind was, of tot stilstand kwam, en er waren een massacrash of twee. Gevoeligheid van de cautions leken mij ook wel in orde, als er na contact met de muur nog door werd gereden kwam er geen caution. Ik heb wel mijn twijfels over die korte ovals, zijn die niet een stuk gevaarlijker dan de superspeedways?
|
|
|
Post by strand on Jan 14, 2013 11:11:23 GMT 1
Mee eens Tim. Het is erg spannend en opletten....erg opletten.Crashes ontwijken is al een sport op zich De regels zal ik nog is extra nazien....met het unlappen ging dacht ik iets niet goed....maar er waren wat zenuwen die meespeelde Een korte oval lijkt mij ook wat meer tricky dan een grote...maar dat is een goeie training. Lekker houden zo
|
|
|
Post by timothy on Jan 14, 2013 14:32:36 GMT 1
mss goed om weten dat irl niemand maar dan ook niemand van de rijders graag op de Milwaukee Mile komt rijden. Is één van de lastigste en meest technische ovals op de kalender. Maar vond het al bij al nog meevallen voor een eerste poging. Is idd kwestie van veel te oefenen en veel races te doen want racen op een oval is a compleet ander verhaal dan op de server zo maar wat rondjes rijden, denk dat sommigen beetje verschoten zijn van de intensiteit van ovalracen. Is billenknijpen van bij de start en pas ontspannen bij checkered flag...But boy do i love this..
|
|
|
Post by Dino on Jan 14, 2013 15:14:28 GMT 1
ik vind het gewoon de max zo kon ik in Q de 7de tijd zetten de beste da ik al deed en in R1 de 3de plaats pakken allee in de 3 races de top10 dus die ovals gaan me goed af.. hebben dan nog een 4de fun race gedaan met een paar rijders en daar ging ik naar de kop en reed ik tot mijn verbazing weg van iedereen tot ik moest pitten. en je kunt niet vol snelheid tot aan de pit en dan remmen en uw limiter aanleggen want dat gaat zeker mis. dus begon ik aan tim zijn grote toolbox snelheid te minderen en beneden bocht te rijden om te pitten toen peter het blijkbaar niet door had en volle snelheid mijn wagen in de prak reed . einde fun race begin van de leffe reeks ;D. die ovals zijn een goed ding admins... de rest is wat anders voor mij
|
|
|
Post by oracle on Jan 14, 2013 15:55:01 GMT 1
Ik vond het niks. 40 rondes lang tegen 100kph Zeker die eerste race was geen race.... Was toen met meds aan het rijden, en heb die zelfs niet op temperatuur gekregen. Ook mijn kennis van de regels was te klein, ja dat leer ik wel natuurlijk, ge moet ergens beginnen. Bij mij ligt het vooral aan de mod keuze, deze wagens zijn imo te moeilijk om er 11 races mee te rijden. Oefen tijd van de meeste niet aliens is beperkt. Nog naast rookies gekeken. Chrashfests gaan dat worden Ergens niet echt goed in, laten we afhaken. En zo rijd op den duur enkel de harde kern nog mee... We weten ook nu al wie wint.....skill level voor dit gedoe ligt zo hoog.... Al eens proberen te remmen Dan snapt ge wat ik bedoel. Doe maar eens rondje op Laguna seca.... We zijn soms al met zo weinig en dan stoot ge met deze lang lopende mod, imho rookies af. De tijd dat deze mod actief gaat zijn is te lang. Tegen track 4-5 nog 8 man over.... Misschien heb ik het in jullie ogen mis, maar ik kijk met nostalgie naar de oude format terug. Was er dan een mod die je niet lag had je tenminste vooruitzicht naar iets anders Niet dat er dan geen oval mag zijn, maar miss iets gemakkelijkere wagens lijkt mij logisch. In iracing ovals bv steken ze u ook niet direct in een formule wagen first time round....
|
|
|
Post by Dino on Jan 14, 2013 16:18:38 GMT 1
Ik vond het niks. 40 rondes lang tegen 100kph Zeker die eerste race was geen race.... Was toen met meds aan het rijden, en heb die zelfs niet op temperatuur gekregen. Ook mijn kennis van de regels was te klein, ja dat leer ik wel natuurlijk, ge moet ergens beginnen. Bij mij ligt het vooral aan de mod keuze, deze wagens zijn imo te moeilijk om er 11 races mee te rijden. Oefen tijd van de meeste niet aliens is beperkt. Nog naast rookies gekeken. Chrashfests gaan dat worden Ergens niet echt goed in, laten we afhaken. En zo rijd op den duur enkel de harde kern nog mee... We weten ook nu al wie wint.....skill level voor dit gedoe ligt zo hoog.... Al eens proberen te remmen Dan snapt ge wat ik bedoel. Doe maar eens rondje op Laguna seca.... We zijn soms al met zo weinig en dan stoot ge met deze lang lopende mod, imho rookies af. De tijd dat deze mod actief gaat zijn is te lang. Tegen track 4-5 nog 8 man over.... Misschien heb ik het in jullie ogen mis, maar ik kijk met nostalgie naar de oude format terug. Was er dan een mod die je niet lag had je tenminste vooruitzicht naar iets anders Niet dat er dan geen oval mag zijn, maar miss iets gemakkelijkere wagens lijkt mij logisch. In iracing ovals bv steken ze u ook niet direct in een formule wagen first time round.... nja kweet niet guytje maar ben ook nog maar een groentje en ik vind het wel leuk.. maar heb eens getest nu op de nieuwe baan die open staat nu op de server eerste indruk was van o my god wtf is da.. maar na paar rondjes leer je het wel kennen imo. maar ja laguna zal wa geven denk ik. en wat die nostalgie betref die beemers 2002 denk ik dat het was die waren lekker.. en denk dat er nog veel aan terug denken.. maar waarom deze mod nu niet lekker door rijden . we zien wel wa het heeft. en ja Milky Way (Milwaukee ) is kort en dat is beetje probleem denk ik. maar al bij al is het racen en goed kijken.. komt wel goed denk ik. koman é guy put the pedal to the medal
|
|
|
Post by Emile Gijselinckx on Jan 14, 2013 17:21:42 GMT 1
Ik vind het persoonlijk ook wel super ! Veel Full course yellows maar in de derde race waren dat er al een pak minder... Al eens proberen te remmen Dan snapt ge wat ik bedoel. Doe maar eens rondje op Laguna seca.... We zijn soms al met zo weinig en dan stoot ge met deze lang lopende mod, imho rookies af. Heb met deze wagens ook al op gewone tracks gereden, en eens de setup en bandentemp op punt zijn, zijn die wagens goed controleerbaar.
|
|