|
Post by Mee on Aug 2, 2012 17:12:30 GMT 1
rFactor Fall Trophy 2012V8 Factor Unleashed 1.1- Race 1: 2 september
Valencia GP. 60 min
- Race 2: 16 september
Phoenix 91. 60 min
- Race 3: 30 september
Thruxton. 60 min
- Race 4: 14 oktober
Oschersleben GP. 60 min
- Race 5: 28 oktober
Barcelona GP. 120 min
- Race 6: 11 november
Surfers Paradise. 60 min
- Race 7: 25 november
Snetterton. 60 min
- Race 8: 9 december
Enna Pergusa. 60 min
- Race 9: 23 december
Adelaide. 120 min
- Alle races worden met een staande start gereden. - Deze kalender maakt enkel melding van de hoofdraces. Er worden testraces gereden telkens 1 week voor de hoofdraces. Te downloaden:Nieuw voor dit seizoen: (uitgebreidere info in de volgende post) - We rijden een heel seizoen lang dezelfde mod. - De testraces duren slechts 40 minuten, de puntenraces 60 of 120 minuten. - De tracks en skins kunnen gedownload worden met VRL_Sync. - Succesballast volgens de kampioenschapsstand: De top 5 in het klassement krijgt 5%, 4%, 3%, 2% en 1% ballast. Deze ballast moet door de piloot zelf in het upgrade-menu geselecteerd worden en wordt na de race gecontroleerd door de admins. - Teams zijn toegelaten en hebben een eigen klassement, maar dit is in eerste instantie vrijblijvend. - Skins zijn ook toegelaten en gaan via VRL_Sync gedownload kunnen worden. - Slijtage en benzineverbruik op x1 ipv x2 bij vorige mods. - Nieuwe regel (3.4) die het escapen on-track verbiedt in kwalificatie, warm-up en race.
|
|
|
Post by Mee on Aug 2, 2012 17:12:42 GMT 1
Nieuw dit seizoen:- Teams:
Teams zijn toegelaten en hebben een eigen klassement, maar dit is in eerste instantie vrijblijvend. Een team bestaat uit 2 piloten en er wordt een apart teamklassement voorzien. De punten van een team is de som van de punten van de piloten hiervan. Elk team krijgt een TeamSpeak kanaal en in het nieuwe "Teams" subforum een eigen topic waar de wagens en rijders voorgesteld kunnen worden, video's, racereports, enz... Teams kunnen worden geregistreerd in deze topic.
- Skins:
Skins waren al toegelaten bij de VRL, maar dit gebeurde nog niet georganiseerd. Met het invoeren van teams en een heel seizoen met dezelfde wagen willen we dat nu wél doen. Skins kunnen/moeten via VRL_Sync gedownload worden. De skins dienen in dds-formaat naar vrladmins@gmail.com te worden gestuurd en dit ten laatste een week voor de start van het nieuwe seizoen (in dit geval vóór 27 augustus). Nadien kan ook nog, maar dan kan het een tijdje duren voor deze in de sync zitten. Dit doen we om te vermijden dat iedereen elke week moet sync'en. Als startnummer op je skin gebruik je hetzelfde startnummer als die op de wagen die je gekozen hebt. Je wagen van een andere skin voorzien is zeker niet verplicht.
- VRL_Sync:
We gaan dit seizoen gebruik maken van het kleine programma "VRL_Sync" om je rFactor-installatie up-to-date te houden. Hiermee krijgt iedereen dezelfde skins te zien, wordt er een apart VRL V8-seizoen gemaakt in rFactor zelf en kan je ook al de verschillende tracks downloaden. De werking hiervan is heel eenvoudig: Download VRL_Sync, plaats het in je rFactor-folder en voer het programma uit. Als er iets moet worden geupdate zal dit automatisch gebeuren. De V8-mod dien je nog steeds zelf te downloaden en installeren: deze is te groot om via VRL_Sync te downloaden. Ook de tracks kan je apart downloaden óf laat je automatisch met VRL_Sync downloaden. Tracks gaan wel pas 'in de sync' worden gezet na de vorige puntenrace (zodat er maar 1 track per keer moet worden gedownload).
Als je een foutmelding krijgt, probeer VRL_Sync dan uit te voeren als Administrator (rechtermuisknop -> 'Als administrator uitvoeren'). Dit komt waarschijnlijk doordat je rFactor in Program Files hebt geïnstalleerd.
- Succesballast:
Om het veld wat meer gelijk te trekken en dus spannendere races te krijgen gaan we dit seizoen gebruik maken van succesballast. Graag wijzen we jullie op de nieuwe regel 4.9:
4.9: Er wordt gebruik gemaakt van succesballast tijdens het seizoen. Deze ballast is afhankelijk van de huidige positie in het klassement en dit als volgt: P1 in het kampioenschap krijgt 5% van het wagengewicht extra, P2 4%, P3 3%, P4 2% en P5 1%. De piloot dient vóór de puntenrace zelf de juiste ballast-upgrade te installeren in zijn wagen (dit gebeurt in rFactor bij de wagenupgrades). Als na de puntenrace blijkt dat er met minder ballast dan verplicht werd gereden wordt de piloot onherroepelijk uit de resultaten van de race in kwestie geschrapt (DQ). Deze ballast is niet cumulatief en niet overdraagbaar naar volgende seizoenen. Deze regel zou duidelijk genoeg moeten zijn. Zorg aub dat je de puntenrace met de juiste ballastupgrade rijdt, want je zal een DQ krijgen als dat niet het geval is! (tenzij je met meer ballast dan nodig rijdt, dat mag )
- Gebruik van escape verboden:
Er is een nieuwe regel die het escapen on-track verbiedt in kwalificatie, warm-up en race. Dit maakt het racen toch weer wat realistischer. Regel 3.4:
Het gebruik van “escape” in kwalificatie, warm-up en race is enkel toegelaten in je eigen pitvak. De wagen dient daarvoor van genoeg benzine voorzien te zijn. Wie door schade zijn wagen niet veilig naar de pits kan brengen mag escapen na een poging om zijn wagen veilig van het asfalt weg te parkeren. Wie de race door een tekort aan benzine niet kan eindigen in de pits krijgt een standaard penalty van 10s aan zijn finishtijd toegevoegd.
|
|
|
Post by Emile Gijselinckx on Aug 2, 2012 17:25:58 GMT 1
Zal een leuk seizoen worden Alleen is er toch ontgoocheling dat het niet de GT3's geworden zijn ... Edit: Wat waren de argumenten om V8 te rijden en niet met de GT3's te rijden ?
|
|
|
Post by timothy on Aug 2, 2012 18:26:32 GMT 1
super dat de Sync gebruikt wordt...ge gaat zien wat een makkelijk spul dat is...
|
|
|
Post by Knarf on Aug 2, 2012 19:25:43 GMT 1
super dat de Sync gebruikt wordt...ge gaat zien wat een makkelijk spul dat is... Is niet simsync hé Timo, den Bart heeft zelf iets in elkaar geflanst. Maar werkt hoogstwaarschijnlijk nog eenvoudiger dan simsync.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 2, 2012 19:27:53 GMT 1
Trouwens een vraagje... In de 1ste post staat te downloaden : En verderop staat dan vrlsync gebruikt wordt voor tracks en skins. Moeten we de tracks dan eerst downloaden en zorgt VRL-sync enkel voor fixes in de track ? Of is het niet nodig tracks apart te downloaden ?
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 2, 2012 20:00:54 GMT 1
Zal een leuk seizoen worden Alleen is er toch ontgoocheling dat het niet de GT3's geworden zijn ... Edit: Wat waren de argumenten om V8 te rijden en niet met de GT3's te rijden ? Beiden zijn idd overwogen, maar we zijn toch voor de V8's gegaan omdat we denken dat die minder snel gaan vervelen. De GT3 is zeker aantrekkelijk, zeker omdat het iets nieuw is met recente GT wagens, maar de V8's hebben een aanzienlijk hogere leercurve dan de GT3. Ze zijn moeilijker om hard te gaan. Ze gaan waarschijnlijk niet snel vervelen over 9 races, en rookies hebben nu races genoeg om ze te leren kennen. De V8's bieden ook strategisch interessantere races, want de bandenslijtage is een issue. Bij de GT3's zijn er geen bandencompounds om mee te spelen, en bandenslijtage is zo miniem dat het geen strategische invloed heeft. Zelfs op slijtage X2.
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Aug 2, 2012 20:00:54 GMT 1
Ik heb niet gestemd omdat ik niet zeker ben dat ik kan meedoen het volledige seizoen. Maar ik had toch op deze mod gestemd dus wat mij betreft ziet het er zeer goed uit. Vind het enkel een beetje vreemd dat Bathurst niet gereden wordt als 120 min race. Hebben we al heel dikwijls gedaan, maar een V8 seizoen zonder Bathurst is als een cafe zonder koffie! Het is DE race van het jaar! Wel een vraagje over de teams. Is het ook mogelijk een team te starten zonder een eigen skin te maken. bv, het Vodafone Holden team reserveren en daar je team van maken? Of is het echt de bedoeling dat je je eigen skin hebt als team?
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 2, 2012 20:02:31 GMT 1
Skins zijn vrijblijvend, dus zelfs in teamverband kan je een bestaande skin gebruiken. Uiteraard kies je best skins van 2 wagens uit hetzelfde team hé dan.
|
|
|
Post by Emile Gijselinckx on Aug 2, 2012 20:19:19 GMT 1
Bedankt voor uw uitleg Tim.. Ik ga alvast beginnen skinnen Khad eigenlijk al een skin voor een 458 gemaakt maar ga nu dan maar beginnen aan een Holden ahja: Word de skin bij een ander Team onder de map skins geplaatst of moet je een heel nieuw Team maken in een aparte map ?
|
|
|
Post by Mee on Aug 2, 2012 21:04:53 GMT 1
Trouwens een vraagje... In de 1ste post staat te downloaden : En verderop staat dan vrlsync gebruikt wordt voor tracks en skins. Moeten we de tracks dan eerst downloaden en zorgt VRL-sync enkel voor fixes in de track ? Of is het niet nodig tracks apart te downloaden ? Het zijn 2 mogelijkheden eigenlijk. Als je het track pack downloadt heb je ineens alle tracks (bij VRL Sync enkel tem de huidige track), uw download gaat ook veel sneller gaan. Het downloaden en installeren van het track pack is aan te raden (vooral omdat de server dan minder wordt belast), maar is over te slagen. VRL_Sync moet sowieso wél worden gebruikt. ahja: Word de skin bij een ander Team onder de map skins geplaatst of moet je een heel nieuw Team maken in een aparte map ? Je moet geen nieuw team maken. Als we de dds binnenkrijgen zetten we die als default livery voor de bestaande wagen die je hebt gekozen.
|
|
|
Post by MacTuffer on Aug 2, 2012 21:16:46 GMT 1
Lijkt me leuk te worden. Laatste keer dat ik V8 reed was op TOCA race driver 2 voor ps2. Dat was met mijn huidige stuur, zo oud is dat dus al en dat werkt nog. Ik herinner me daar leuke races, toen we met een man of 10 ook wekelijks races reden. Kijk er naar uit en tussendoor nog trainen voor de 24 uur. EDIT: kan er eventueel een rFactor lite gebruikt worden?
|
|
|
Post by Mee on Aug 2, 2012 21:20:33 GMT 1
EDIT: kan er eventueel een rFactor lite gebruikt worden? Zeker dat, dat doe ik (en heel veel anderen hier) altijd.
|
|
|
Post by timothy on Aug 2, 2012 21:35:06 GMT 1
wordt een druk racejaar met de enduraces en vrl seizoen dat beloftevol lijkt...
|
|
|
Post by brechtm on Aug 2, 2012 21:35:55 GMT 1
Na even afwezig geweest te zijn zie ik het met deze line-up weer helemaal zitten! Ga meteen beginnen met oefenen
|
|