|
Post by Mee on Jun 26, 2012 20:19:18 GMT 1
Tussenseizoen zomer 2012: The road to F1 '6826 augustus staat de eerste testrace gepland van het nieuwe VRL seizoen. We nemen na 6 (!) jaar afscheid van rFactor en starten dan het eerste seizoen rFactor 2.Naar de aanloop van dat seizoen organiseren we een aantal fun- en testraces om gewoon te worden aan rFactor 2 en om te kijken of er überhaupt wel deftige races mee te rijden vallen. We starten onze eerste fun/testrace met de erg leuk sturende maar weinig krachtige F3-wagens op Mills Metropark. Vervolgens gaan we via de F2's op Estoril naar het zware werk: F1 '68 op Monza. 15 juli: F3 '66 @ Mills Metropark (1ste layout).Quali: 10 min (max 2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 2 x 25 minuten, reverse grid (opwarmronde + staande start) 29 juli: F2 '67 @ Estoril.Quali: 10 min (max 2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 2 x 25 minuten, reverse grid (opwarmronde + staande start) 12 augustus: F1 '68 @ Brianza (korte layout).Quali: 10 min (max 2 hotlaps) Warmup: 5 min Race: 45 min (opwarmronde + staande start) Mod downloads.De server vind je in-game terug onder de naam "VRL Funraces". Een aantal opmerkingen:Als er ondertussen nieuwe interessante circuits of mods bijkomen is het goed mogelijk dat er nog wijzigingen worden uitgevoerd in de planning van het tussenseizoen. We weten dat het nog vroeg is om een volledig rFactor 2 seizoen te organiseren, maar er rest ons geen andere optie. rFactor 1 is duidelijk op zijn laatste benen aan het lopen, getuige de 3 laatste races waar telkens maar 12 man aan mee deed. Ook bij de admins is er geen motivatie meer om aan een extra rFactor 1 seizoen te beginnen. Met de hoop dat er met rFactor 2 wat nieuw leven in de deelnemersaantallen wordt geblazen organiseren we nu dus al een rF 2-seizoen.
We willen wel iedereen waarschuwen dat er zeker een kans kan zijn dat het eerste seizoen rFactor 2 ook een van de laatste kan zijn. Er zijn namelijk ook andere kapers op de kust zoals een Assetto Corsa, GTR 3 of - wie weet - Live For Speed S3. Als we een beter gevoel hebben over een van deze 3 (Assetto Corsa is het meest voor de hand liggend) en die sim levert een beter geheel gaan we niet aarzelen om daar op over te stappen. Hou hier rekening mee als je rFactor 2 nog zoekt aan te kopen (ipv lifetime abonnement een 1-jarig bv).
En nu maar hopen dat er nog een goede vooruitgang wordt geboekt in rFactor 2 zijn ontwikkeling zodat we een deftige sim hebben om het nieuwe seizoen mee te starten!
|
|
|
Post by Mee on Jun 26, 2012 20:22:31 GMT 1
Al de mods die we nu rijden zijn van ISI zelf en zijn terug te vinden in deze thread: isiforums.net/f/showthread.php/1396-DownloadsWat je nodig hebt om de huidige server te joinen zijn: - rFactor 2 Build 90 - 1960's World Class Racing Main build én Updates - Renault Megane Trophy 1.0 én 1.1 update - Brianza Hoe installeer je deze mods: - Download de mods en plaats ze in je rFactor2 Data folder in de map "packages". - Start de rf2 launcher. - Klik op "Manage mods" - Rechterklik op "1960's World Class Racing" en selecteer "Install" - Na de installatie doe je hetzelfde maar klik je deze keer op "Update" - Belangrijk: klik op je menubalk op "Options" en vink "Show Mods Only" uit. - Nu krijg je een uitgebreidere lijst te zien van mods/tracks waar je hetzelfde kan doen om Brianza te installeren (rechtermuisklik -> Install) - Het installeren van Brianza kan je ook in-game doen (in single player -> bovenaan het scherm "Component manager"). - Zoek de server in Multiplayer en selecteer hem. - Klik op "Get mod", dit downloadt een vmod van 1 MB. - Join!
|
|
|
Post by Rino on Jun 26, 2012 20:26:10 GMT 1
Zoals rf2 er nu voorstaat, dan pas ik. Geen zin mijn tijd te verdoen. Het zal wel goed komen uiteindelijk vermoed ik, maar nu... Suc6 alvast. PS: of de leegloop rf1 gerelateerd is?
|
|
|
Post by timothy on Jun 26, 2012 21:20:10 GMT 1
Zoals rf2 er nu voorstaat, dan pas ik. Geen zin mijn tijd te verdoen. Het zal wel goed komen uiteindelijk vermoed ik, maar nu... Suc6 alvast. PS: of de leegloop rf1 gerelateerd is? +1 jammer genoeg
|
|
|
Post by Cedric on Jun 26, 2012 21:29:06 GMT 1
Ik zie rFactor 2 wel zitten. Vind dat we het imo een kans moeten geven. Eens je ermee rijdt went het wel, het is vooral het wennen dat moeilijk is en voor sommigen voelt het daarom wat vreemd denk ik.
|
|
|
Post by Dino on Jun 26, 2012 23:40:50 GMT 1
Zoals rf2 er nu voorstaat, dan pas ik. Geen zin mijn tijd te verdoen. Het zal wel goed komen uiteindelijk vermoed ik, maar nu... Suc6 alvast. PS: of de leegloop rf1 gerelateerd is? +1 jammer genoeg ik pas ook. Denk nie da de leegloop met rf1 te maken heeft.
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 27, 2012 6:55:37 GMT 1
Zij die zeggen dat het niet aan rf1 ligt, waar ligt het volgens jullie dan wél aan?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Jun 27, 2012 8:57:23 GMT 1
Wat mij betreft heeft het al zeker niks met rF1 of rF2 of wat dan ook te maken. 't Heeft ook niets met de VRL te maken. Ik heb gewoon een simrace-dipje voor het moment. Kom nog nauwelijks aan rijden toe. Als ik nog 1 uur per week rijd is het veel... Moest ik in de admin hun schoenen gestaan hebben, zou ik ook geopteerd hebben voor een tussenseizoen met rF2 met het oog op een volgend full seizoen met rF2. Vroeg of laat is rF1 toch voorbij gestreefd en dan sta je beter klaar met iets anders. In dat verband staat er in de aankondigingspost ook iets in de trend van "voor zover races met rF2 uberhaupt mogelijk zijn." Het tussenseizoen lijkt mij dan ook eerder een test. Als het echt niet zou lukken, kan dan nog iets anders uit de bus komen voor het volgende full seizoen. Gelet op het feit dat rF1 ooit zijn houdbaarheidsdatum zal overschrijden, en je dan als admin met iets nieuw moet klaar staan en dat dat nieuws beter degelijk kan getest zijn, lijkt de beslissing voor een tussenseizoen in rF2, waarschijnlijk gevolgd door een full seizoen in rF2, mij de meest logische keuze in de huidige stand van zaken. De klassieke eenzitters zijn juist hetgeen waar iedereen het meeste plezier aan had in rF2 dus in die optiek zit het toch goed? Die vond iedereen toen rF2 juist uit was heel plezant. En het is terug aanknopen met het verleden van GPL ... in zekere zin. Misschien is de dip wel over na de vakantie. ;D Timo
|
|
|
Post by Timpreza on Jun 27, 2012 11:04:02 GMT 1
Zeg me eens wat er momenteel nog mis is met rF2? Er is al veel gefixet hoor. Dat geshake in de FFB is op te lossen met tweaks in de controller.ini, maar ligt grotendeels aan het slecht asfalt op de oude banen. Die F3 op Mills is een machtige combo, met mooi asfalt. De feeling is veruit superieur aan al wat rF ooit kon bieden. Probeer het, heel plezant en voelt heel naturel. T'is zwaar voor het systeem, maar t'is al veel beter geworden dan het was. Het ziet er relatief goed uit, beter dan rF, en als het er mottig uitziet is't omdat de modellen en tracks grafisch niet op niveau zijn. Komt in orde met toekomstige mods. Hetzelfde met de de sounds imo. De oldies zijn de enige die echt op niveau zijn op alle vlakken vind ik.
De leegloop van afgelopen seizoen heeft inderdaad niet enkel met rF1 te maken. Deels wel. De VRL is altijd al een komen en gaan geweest van mensen. Er was een natuurlijke toeloop van rookies, maar t'is tegenwoordig moeilijk geworden om er nog nieuwe leden mee aan te trekken. De modkeuze was last minute omdat we al een rF2 seizoen hadden gepland. En vooral de late switch naar de DRM heeft veel mensen de das omgedaan.
Daarnaast zit ik persoonlijk ook met een ernstig tijdgebrek sinds Sofie hier een nieuwe job heeft, en ik veel meer op de kleine moet passen. Ik had de laatste 3 maanden nauwelijks tijd (en daardoor ook weinig zin) om te trainen, en ik begin het ook moeilijk te hebben om me nog met de dagelijkse administratietaken bezig te houden. Ik moet prioriteiten stellen, en mijn persoonlijk privéleven gaat uiteraard voor. rF adminnen is na al die jaren voor mij een routine geworden. Tot vervelens toe soms, zeker nu het eerder verplichting dan plezier is geworden, en ik zou niet willen dat ik mijn demotivatie uitstraal aan de VRL. Ik heb ook niet de tijd om zotte nieuwigheden uit te werken. (Zo heb ik nog niets gedaan voor het nieuwe seizoen bvb, terwijl dat andere jaren al zo goed als af was...)
Ik heb beslist voor mezelf om voor het eerst in 10 jaar eens een pauze in te lassen, zodat ik eens kan herbronnen. Bart zal het voorlopig van mij overnemen. Ik blijf wel meewerken, in racecontrol enz, maar iets minder actief, eerder als 'adviseur'. Als er beslist word om volgend seizoen rF2 te doen gaat het vlammetje hier waarschijnlijk wel weer aanslaan, dat wil ik niet missen, net als Assetto Corsa. Nog een seizoen rF zou sowieso zonder mij zijn als rijder, ik heb het eens nodig...
|
|
|
Post by Rino on Jun 27, 2012 12:44:43 GMT 1
Zoals ik al eens schreef in het rf2 topic, zijn die oude cigaren de enige die me bekoren. Dat gezegd zijnde zal ik wel eens achter het stuur kruipen. De GT wagens, daar blijf ik vanaf! Ik vind dat er nog veel op de rf1 tafel ligt. Multiclass racen (enduracers / Historix), F1, nascar, de GT3 mod... Veel dingen die we niet gedaan hebben. Mensen die vinden dat ze een goede ffb hebben met een G25/27 mogen die settings altijd PM'en. Ik ben NIET anti rf2, ik vind het alleen te vroeg.
|
|
|
Post by timothy on Jun 27, 2012 12:53:39 GMT 1
kzal mij er ook keer moeten mee bezighouden. Wie weet komt de klik...Maar als er iemand een goeie setting in zijn controller.ini heeft voor een G25 hoor ik het graag...
|
|
|
Post by Mee on Jun 27, 2012 13:27:09 GMT 1
Multiclass racen (enduracers / Historix), F1, nascar, de GT3 mod... Multiclass racen gaat enkel met veel volk en dat is er niet (meer). F1 hebben we effectief getest: CTDP 2006 mod op Spa. Die zijn echt enorm leuk om alleen mee te rijden, maar er mee racen zit er volgens ons niet in. Van zodra je binnen een seconde achter die voor u rijdt voel je dat de voorkant minder grip heeft en kan je niet dicht genoeg komen om een aanval te placeren. Je moet al merkelijk sneller zijn om dat te kunnen doen. En als je dan al dicht genoeg zit zorgen de waanzinnig goede remmen er voor dat 1 meter te laat remmen een zware crash in uw voorligger kan betekenen. Dat was wel jammer hoor; heel realistisch, maar we zijn niet allemaal (virtuele) F1-piloten hè. Als leek in een Nascar-race stappen is ook niet evident met al hun regels. Full course yellows, er is iets met een gelukkige hond enzo... als je daar totaal niets vanaf weet (ik!) is dat niet simpel voor een paar racekes... kzal mij er ook keer moeten mee bezighouden. Wie weet komt de klik...Maar als er iemand een goeie setting in zijn controller.ini heeft voor een G25 hoor ik het graag... Speel met de waarde in het lijntje "Steering Torque Filter". Daarmee kan je de meeste bumps opvangen zodat je stuur niet/minder ratelt. Je kan met die waarde zelf bepalen hoeveel feel je wilt inruilen voor minder geratel. Begin op bv 10. "Off-road multiplier" zet je best ook zo laag mogelijk (hoeveel ffb als je off-track rijdt). Bij track/modselecties gaan we wel zeker rekening houden met dat ratelprobleem. Ik heb dat zelf ook heel erg dus op combo's rijden waarbij ons stuur uiteen zou rammelen gaan we niet doen. Van de 3 1960's classes vind ik persoonlijk trouwens de F3 en niet de F1 de leukste. De FFB bij de F1's voelt bij mij (ook?) wat doods aan, maar bij die F3 voel je echt alles wat de banden doen. Dikke fun die bakskes!
|
|
|
Post by Emile Gijselinckx on Jun 27, 2012 13:41:23 GMT 1
Ik zie rFactor 2 wel zitten ! Heb er af en toe nog eens op gereden, en zo slecht is het niet hoor En ik hoop dat er niet te veel gaan passen of we rijden binnenkort met 5 man de races :/
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Jun 27, 2012 16:35:24 GMT 1
Bij mij is het meer het tijdstip van de race waarom ik er niet veel meer bij ben. Zondagavond komt me dikwijls niet goed uit. Vooral bij goei weer... Heb ook geen zin om te practicen om dan de race niet te kunnen meerijden. Al dat ik vorig seizoen idd ook ben afgehaakt bij de DRM mod. Dit ook omdat ik er niet veel zin had, maar deels omdat rF1 me niet meer blijft bekoren. Het kan qua gevoel gewoon niet concurreren met de tegenstand die ze vandaag hebben voor mij. Dit is tijdens de 24h voor mij ook nog eens duidelijk geworden. Rf1 zit prachtig ineen qua beleving voor mij, maar iets nieuw zou me wel motiveren om terug meer te oefenen en weer mee te doen. Dan hebben we rF2. Tja, het mist gewoon de juiste mods momenteel. Voor mij zit het gevoel van rF2 van in het begin juist. Die Megane's vind ik fantastisch om mee te racen. Dit is wat ik ervan verwacht had! Maar waar het bij mij steekt bij rf2 zijn de graphics. Nu moet ik het nog eens tegoei uittesten met de nieuwe build maar bij de vorige vond ik het huilen met de pet op. En de vooruitgang gaat traag... TE traag. Hun belofte om binnen een half jaar de afgewerkte versie beschikbaar te hebben komen ze (nogmaals) niet na. Maar het heeft volgens mij echt veel potentieel, ik zie het er alleen voor het eerst niet uitkomen. Ik hoop dat de moddingteams er volop mee bezig zijn, want als die de moed verliezen zit ISI met een zwaar probleem. En dan is er straks Assetto Corsa, wat gaat dat geven... ben bang dat dat te weinig die hard sim gaat zijn. Al dat dat ook wel eens hetgeen zijn waar ISI het meeste schrik voor moet hebben. Dat zullen we moeten afwachten. Terwijl vind ik het een goei idee om een tussenseizoen te doen met rF2 om te zien of er idd al een volledig seizoen mee te doen valt. Ik ga wel proberen van erbij te zijn.
|
|
|
Post by nicotineplijster on Jun 27, 2012 17:17:51 GMT 1
Ik vindt het ook wel spijtig, maar ik ben rf1 zeker niet moe. De laatste tijd heb ik wat races moeten paseren door de examens en ik denk dat het bij de meesten zo wel is, werk familie,... Verder vindt ik het mss ook wel een goed idee om eens wat alternatieven op te zoeken kwa mods.
|
|