|
Post by Mee on Apr 3, 2012 14:17:50 GMT 1
"Wij hebben testen uitgevoerd,we zien dat u momenteel geen signaal verlis heeft,uw modem sinchroniseert tegen 30mb/6mb,noisemargin is 29.7.
Op onze radius server zien wij,dat uw laatste sessie duurt meer dan 12 uren.
Blijkbaar de voorwaarden van de lijn verbeterd zijn."
Schoon hè! (dat taalgebruik)
|
|
|
Post by Dino on Apr 3, 2012 14:25:42 GMT 1
"Wij hebben testen uitgevoerd,we zien dat u momenteel geen signaal verlis heeft,uw modem sinchroniseert tegen 30mb/6mb,noisemargin is 29.7. Op onze radius server zien wij,dat uw laatste sessie duurt meer dan 12 uren. Blijkbaar de voorwaarden van de lijn verbeterd zijn." Schoon hè! (dat taalgebruik) als het maar goed is bart
|
|
|
Post by Mee on Apr 3, 2012 15:42:15 GMT 1
als het maar goed is bart Mja, haar "Blijkbaar de voorwaarden van de lijn verbeterd zijn." (fan van Yoda precies) klopt ook al niet. Verbeterd ja, maar eigenlijk zo goed als niets. Via hun chat-functie (na vele keren proberen) iemand vastgekregen die er weer wel iets vanaf wist. Blijkbaar is mijn installatie hier toch niet koosjer. ADSL had daar geen last mee, maar VDSL heeft blijkbaar meer last van aftakkingen enzo. Het komt (ooit) nog goed hoor mannen . (het moet wel!)
|
|
|
Post by oracle on Apr 3, 2012 16:25:34 GMT 1
Fingers crossed dat ze het vinden. Wie beheert de lijn ? Het zijn meestal die mannen dat ge aan de telefoon wilt. Bij Scarlet sturen ze zelf gewoon Belgacom techniekers. En word je ook geholpen door de Belgacom helpdesk. Niet om te zeggen dat je dan een technieker aan de lijn krijgt Maar ze krijgen het bij mij toch altijd opgelost. Misschien wel na de verplichte noob vragen. (Heropstarten en ja de stekker steekt er in. lol)
|
|
|
Post by timothy on Apr 3, 2012 19:19:15 GMT 1
server down nu?
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 3, 2012 19:19:59 GMT 1
Precies wel hé.
|
|
|
Post by timothy on Apr 3, 2012 19:26:43 GMT 1
dezju Bart zit weer te prutsen op zijne zolder hé...lol
|
|
|
Post by Mee on Apr 3, 2012 21:35:56 GMT 1
Heb de modem verplaatst van de zolder naar de garage (waar de lijn binnenkomt). De modem is nu écht deftig aangesloten... alleen staat die modem daar nu zonder netwerkverbinding. Ik heb dan ook een netwerkkabel zitten leggen, alles goed en wel. Tot ik die f*cking RJ45-fiches op mijn netwerkkabel moet zetten. Had 6 fichkes, 1 ervan hangt aan 1 uiteinde van de UTP kabel, het andere uiteinde hangt los... het lukte mij niet. Ik heb dat thans al een paar keer op het werk gedaan waar dat (misschien na 2 keer wel) toch altijd is gelukt. It. Did. Not. Work! Zwaar pissed momenteel (ben er 4 uur aan een stuk mee bezig geweest na het werk ), ik ga morgen namiddag verlof pakken, mij nog eens 10 fichkes kopen en vloekend dat op die kabel proberen te zetten. Is echt wel raar want die fichkes willen zelfs niet gewoon klikken in een netwerkpoort. We'll see .
|
|
|
Post by Cedric on Apr 3, 2012 21:54:34 GMT 1
De admins zijn echt wel super gedreven als ze al verlof pakken van hun werk om problemen met de server te verhelpen ;D
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 4, 2012 6:12:24 GMT 1
Bart, het klinkt alsof ge geen goeie tang hebt. Met een goedkope gaat ge nog 20 fiches kunnen maken zonder succes.
|
|
|
Post by Knarf on Apr 4, 2012 6:36:57 GMT 1
Klopt wat Tim zegt. Met een goede tang is dat een 'peace of cake'. Met een slechte tang kwasi onmogelijk.
Op ons werk had iemand het ook eens in zijn hoofd gehaald om wat € te besparen op de tang. Natuurlijk tiendubbel die € verloren aan verloren tijd en dan toch nog een dure tang moeten kopen.
|
|
|
Post by Mee on Apr 4, 2012 7:52:42 GMT 1
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 4, 2012 8:41:04 GMT 1
De bekabeling van zondag was toch niet toevallig met die tang gemaakt hé?
|
|
|
Post by Mee on Apr 4, 2012 9:02:25 GMT 1
Neenee, die lag er al enkele jaren .
|
|
|
Post by MacTuffer on Apr 4, 2012 9:21:01 GMT 1
Ik had een tang gekregen van de winkel waar ik alles gekocht had. Mocht die gebruiken en nadien terug brengen, was een dure +- 40€. Heb ze wel 2x nodig gehad want had mijn kabeltjes verkeerd gemonteerd. De kleuren omgedraaid en dacht dat gaat hier niet werken. Dus al mijn stekkertjes er weer af geknipt en opnieuw begonnen. Is wel een prulle werkje maar als je rustig blijft valt het wel mee. Hopelijk lukt het straks en is het probleem van de baan. Succes.
|
|