|
Post by timothy on Jun 5, 2012 22:53:20 GMT 1
no comment on that one...alleen jammer dat de regels "aangepast" worden tijdens een lopend seizoen...
PS kan het klassement ook aangepast worden aan nieuwe uitslag? Kwestie om te zien hoeveelste ik nu sta?
Vielen Danke
|
|
|
Post by Rino on Jun 5, 2012 23:01:41 GMT 1
Geen probleem mee. Terecht gesanctioneerd. Amper ffb een argument? Is Steven zijn 10 sec symbolisch? Als ik het goed zie verliest hij niks aan pos. Of zou de straftijd niet beter verrekend worden op de volgende uitslag?
|
|
|
Post by Mee on Jun 5, 2012 23:09:57 GMT 1
PS kan het klassement ook aangepast worden aan nieuwe uitslag? Kwestie om te zien hoeveelste ik nu sta? Dat is gebeurd! - Een kwalificatieverbod is misschien wel een te zware straf zijn voor de overtreding. Of net niet in een veld van 12 man, het is maar hoe je het bekijkt . Is Steven zijn 10 sec symbolisch? Als ik het goed zie verliest hij niks aan pos. Klopt. Hij had minder cuts dan u, en we kunnen hem dus moeilijk meer seconden dan u geven. Of we geven u ineens ook veel meer seconden. En Timo, want het moet wat in verhouding zijn. Op de volgende uitslag is wel heel losjes imo...
|
|
|
Post by Rino on Jun 5, 2012 23:26:38 GMT 1
Fine by me, geef hem dan een waarschuwing. Die 10sec ontgaan me.
|
|
|
Post by oracle on Jun 6, 2012 7:43:46 GMT 1
Om het eenvoudig te houden zou je het max aantal cuts misschien kunnen vastleggen in het reglement, bijvoorbeeld: aantal rondes gedeeld door twee ofzo. Tenslotte elke ronde een cut is imho teveel.
Straf dan afhankelijk van hoeveel % boven max aantal cuts.
Of maak ik het nu overdreven ingewikkeld ?
|
|
|
Post by pe on Jun 6, 2012 8:33:19 GMT 1
Volgens deze straffen kan ik voorts beter cutten. Dan braaf rond rijden. Waarom: zeker met deze mod zou ik hier veel meer seconden winnen per ronde ,dan dat ik er straf sec. voor gekregen had . Plus deze wagens zijn zo gevoelig voor te sturen dat door te cutten de lijnen nog makkelijker rijden was en minder in de fout had gegaan. Tel die seconden er ook nog bij ....... waar zou ik dan uit gekomen zijn. 3x cutten +30 sec. enz haha waar staan we dan. ;D ;D Heren wel niet vergeten dat we racen he'.
|
|
|
Post by nicotineplijster on Jun 6, 2012 9:11:12 GMT 1
ik vindt het idee van guy nog niet zo slecht
|
|
|
Post by Timpreza on Jun 6, 2012 9:42:02 GMT 1
Nee Guy, da's niet te ingewikkeld, maar de cutdetectie is daar niet foolproof genoeg voor, en vereist nog altijd manuele controle, zodat ge altijd tot een ander resultaat komt dan de zuivere detectie alleen.
We nemen gewoon een schatting volgens het aantal cuts van die specifieke race. In deze race leken 30 cuts het maximaal toelaatbare. Iedereen die er meer dan 30 had zijn we dan manueel gaan controleren.
Mijn voorstel was om een regel vast te leggen: 1s straftijd per cut boven het maximaal toelaatbare (vast te leggen na de race aan de hand van de cutfiles.) Dan had Timo 90-30= 60s gekregen, Rino 48-30=18s, en Steven 39-30=9s.
Voor deze race had dat wel gewerkt, want alle cuts van die piloten waren op dezelfde plaatsen, van dezelfde aard en ernst. Maar het aantal cuts kan je niet vooraf vastleggen. Dat scheelt per race/mod/track/cutfile.
Een aantal cuts zegt niets over de ernst van die cuts. Zo telt een chicane los rechtdoor shortcutten misschien maar als 1 cut, maar je kan daar 5s mee winnen. Of inhalen dankzij de extra snelheid bij een cut is ook zwaarder.
De ene baan laat meer cuts toe dan de andere, de ene cutfile is beter uitgetekend zijn dan de andere, de ene wagen breder is dan de andere, enz. Elke race heeft een aantal cuts die niet te vergelijken is met een andere race. (Om in detail te gaan: De cutfiles houden rekening met de middellijn van de wagen. Als je wagen breder is kan je dus verder gaan voordat je effectief met je 4 wielen van de baan gaat, maar toch kan die cut gedetecteerd worden. Terwijl je met een smalle wagen met je 4 wielen al aan't cutten bent terwijl je niet over de middellijn komt, en er dus geen cut getecteerd.)
|
|
|
Post by oracle on Jun 6, 2012 10:10:09 GMT 1
Weeral een betere kijk op hoe het in zijn werk gaat. Met de middelen die er zijn, is dat heel goed opgelost imao.
Iedereen met teveel cuts bekijken is al heel wat werk. Dus nog eens hoedje af voor de admins.
|
|
|
Post by timothy on Jun 6, 2012 11:17:41 GMT 1
Volgens deze straffen kan ik voorts beter cutten. Dan braaf rond rijden. Waarom: zeker met deze mod zou ik hier veel meer seconden winnen per ronde ,dan dat ik er straf sec. voor gekregen had . Plus deze wagens zijn zo gevoelig voor te sturen dat door te cutten de lijnen nog makkelijker rijden was en minder in de fout had gegaan. Tel die seconden er ook nog bij ....... waar zou ik dan uit gekomen zijn. 3x cutten +30 sec. enz haha waar staan we dan. ;D ;D Heren wel niet vergeten dat we racen he'. hmm lijkt me kort door de bocht (mss wel zo kort dat het een cut is ) om te zeggen dat er echt seconden per cut gewonnen worden Peter. Ik heb geen probleem met de straf,integendeel. Maar het is echt niet, denk dat met 40seconden straftijd ik ruimschoots meer verlies dan ik gewonnen zou hebben. But if you want to cut, be my guest...
|
|
|
Post by pe on Jun 6, 2012 11:56:57 GMT 1
Volgens deze straffen kan ik voorts beter cutten. Dan braaf rond rijden. Waarom: zeker met deze mod zou ik hier veel meer seconden winnen per ronde ,dan dat ik er straf sec. voor gekregen had . Plus deze wagens zijn zo gevoelig voor te sturen dat door te cutten de lijnen nog makkelijker rijden was en minder in de fout had gegaan. Tel die seconden er ook nog bij ....... waar zou ik dan uit gekomen zijn. 3x cutten +30 sec. enz haha waar staan we dan. ;D ;D Heren wel niet vergeten dat we racen he'. hmm lijkt me kort door de bocht (mss wel zo kort dat het een cut is ) om te zeggen dat er echt seconden per cut gewonnen worden Peter. Ik heb geen probleem met de straf,integendeel. Maar het is echt niet, denk dat met 40seconden straftijd ik ruimschoots meer verlies dan ik gewonnen zou hebben. But if you want to cut, be my guest... ik zeg niet bij u timo. maar bij mij zelf wel als ik mijn tijden kijk he'.
|
|
|
Post by kartonflash on Jun 6, 2012 15:38:41 GMT 1
Sanctie aanvaard,al vind ik wel(moet toch ook ff iets commenten dat er in echte races bij bepaalde bochten en parcours toch ook veel gecut wordt in de zin van breed uit nen bocht komen en dan ff over de curbs met vier wielen....zoals t1 in dit parcours maar zoals ik al zei sanctie aanvaard.Ik had immers een cut of 10 teveel.Op naar de laatste en beslissende race voor de overige podia.
|
|
|
Post by MacTuffer on Jun 6, 2012 20:45:31 GMT 1
Ik had bij de testrace ook veel gecut, 36, en heb bij de puntenrace hier extra aandacht aan besteed. Resultaat was er dan ook naar. Ik heb de waarschuwing van Tim goed begrepen. quote: Re: Spring Trophy testrace 7: LMPC @ Hockenheim « Reply #12 on May 27, 2012, 2:58pm »
|
|