|
Post by Timpreza on Jan 17, 2012 21:02:10 GMT 1
Fairplay is voor de VRL prioriteit nummer 1. Om de fairplay te garanderen en zoveel mogelijk incidenten te vermijden is er een race control. Racecontrol bestaat uit een viertal ervaren admins die zo objectief mogelijk proberen te controleren of de race eerlijk en sportief verlopen is. Na elke race bekijkt de race control de replay op klachten, incidenten, contacten, inbreuken op de regels, of algemeen onsportief gedrag. Naar gelang de aard en ernst van het incident word achter gesloten deuren een passende sanctie besproken en opgelegd. De piloot in kwestie krijgt over onze beslissing een mail ter informatie, maar de sanctie is finaal en niet te betwisten.We kunnen niet altijd alles zien. Er mag altijd een melding van een incident gemaakt worden, binnen de 24u na de race naar vrladmins@gmail.com. Via msn, pm, forum of welke andere manier ook word een incident NIET officiëel behandeld, enkel naar bovenstaand adres. Zorg dat je het incident in replay en uit alle zichten goed hebt bekeken, vooral vanuit het zicht van de tegenpartij, voordat je een melding stuurt. De regels vind je hier.
Hier komt per race een overzicht van de sancties die piloten krijgen tijdens puntenraces doorheen het seizoen: Doorstreepte namen zijn mensen die hun sanctie al hebben opgenomen. Race 1 - Bahrein: / Race 2 - Portimao: Rino Demeulemeester: kwalificatieverbod. Race 3 - Monza: Cedric Cornelis, Reyn Lefebvre en Steven Van Opstal: Waarschuwing negeren van de witte pit exit lijn. Race 4 - Laguna Seca: Robin Verdegaal: kwalificatieverbodRace 5 - Mid Ohio: Bart Stroobants: kwalificatieverbod Race 6 - Spa Francorchamps:Race 7 - Sebring:Race 8 - Hockenheim: Timo Roman, Rino Demeulemeester, Steven Van Opstal: straftijd wegens cutting. Race 9 - Suzuka:
Voor redenen van elke sanctie kijk dieper in deze topic.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 28, 2012 14:24:45 GMT 1
Sancties Race 2 Bahrein:
Rino Demeulemeester: Kwalificatieverbod voor startcrash en contact met Timo Roman.
|
|
|
Post by timothy on Feb 28, 2012 22:17:49 GMT 1
eeuuhhmm, tis nie omdak rino nen sympa pee vindt maar ik vind de crash tussen Rino en mezelf voor groot deel mijn fout zu. Volledig mis inschatten van mijn actie. Dus denk niet dat Rino daar moet straf voor krijgen...
|
|
|
Post by Rino on Feb 29, 2012 1:40:49 GMT 1
Bedankt voor je reactie Timo, en ik deel uw mening. Maar de sanctie is volledig terecht! Door mijn inschattingsfout in T1 heb ik vooral Nick zijn race omzeep geholpen, maar een handvol andere rijders zijn daar onrechtstreeks de dupe van geworden. Dat alleen is de sanctie waard. Had ik enkel Nick benadeeld dan had ik wellicht een waarschuwing gekregen. Ik was niet roekeloos, gewoon niet alert genoeg in T1 met het pack nog zo dicht bij elkaar. Kees kloost!
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 13, 2012 19:49:22 GMT 1
Sancties Monza:
Cedric Cornelis, Reyn Lefebvre en Steven Van Opstal: Waarschuwing voor het negeren van de witte pit exit lijn.
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 9, 2012 23:02:06 GMT 1
Sancties Laguna Seca
Robin Verdegaal: kwalificatieverbod voor het sequentieel schakelen met de H-shifter upgrade.
|
|
|
Post by pe on Apr 10, 2012 12:56:41 GMT 1
Sancties Laguna SecaRobin Verdegaal: kwalificatieverbod voor het sequentieel schakelen met de H-shifter upgrade. Dit is veelste weinig . Waarom : was duidelijk vertelt . Zo iets is .... vervalsing. FAIRPLAY mijn voeten...................
|
|
|
Post by Rino on Apr 10, 2012 13:44:23 GMT 1
Owzeker. Laten we ervanuitgaan Peter dat dit een vergeteligheid was. Waarom zou hij. Iedereen weet dat de admins dit zien. Een fout van Robin zijn die hij gesanctioneerd ziet. Kees closed. En eigenlijk ga ik al mijn boekje tebuiten, want ben geen admin
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 10, 2012 13:45:50 GMT 1
Lol. Kalm Peter. Niet te kortzichtig zijn. Het mag idd niet, maar er kunnen verschillende andere redenen voor zijn, dat hoeft geen opzettelijke vervalsing te zijn. Robin beweert wel effectief H te hebben gereden, maar zijn wagen is nooit in de replay door neutraal gegaan. Dat kan, maar dan zit er iets fout in zijn controller.ini. Ik denk niet dat hij er over zou liegen, maar zou wel graag duidelijkheid hebben. Ik wacht zijn persoonlijke replay en zijn controller.ini instelling af. Dat doet weinig van de overtreding af, het voordeel is er, maar ik wil maar zeggen dat het niet altijd met opzet gebeurd...
|
|
|
Post by rodney on Apr 10, 2012 17:40:12 GMT 1
amai als de mensen al zo gaan reageren op dit .... da vind ik er wel al zwaar over ze
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 10, 2012 19:13:37 GMT 1
Die controller.ini was dus inderdaad de boosdoener. Het was dan wel onbewust, maar het blijft een illegaal voordeel.
|
|
|
Post by timothy on Apr 10, 2012 20:05:07 GMT 1
en groot voordeel...
|
|
|
Post by Dino on Apr 10, 2012 20:10:46 GMT 1
nja ik meng me er nie mee. da is de taak van de admins gezien ik de staart van de race ben blijf ik er buiten.. is aan de toppers nie aan ik. maar denk nie dat bewust zal zijn gezien de admins konden zien. en ieder racer wist dat
|
|
|
Post by robin on Apr 10, 2012 21:25:09 GMT 1
Tja, wat kan ik zeggen? Heb toch ge-H-shift, net als vorig jaar. In mijn rFactor lite install staat die waarde overigens op 0. Rij nu met een dedicated Historics installatie met allerlei oldschool mods erin. Blijkbaar die waarde vergeten aan te passen na het kopieren van mijn rFactor lite map. Anyway..
Uiteindelijk maakt het geen verschil want de DRM mod heeft een beveiliging tegen flatshiften, ook als je de upgrade hebt. Zodra je flatshift loopt de koppeling vrij en verlies je tractie voor meer dan een seconde, zoals je in de replay kunt zien in o.a. de laatste ronde, eennalaatste bocht, waar ik te snel schakel om Guy te passeren, niet ver genoeg lift, en de koppeling vrijloopt waardoor de engine over de toeren gaat.
Ik zou de regel veranderen (penalty mag blijven staan overigens). Ook al blijf ik H-shiften, nu hebben de paddleshifters te veel nadeel van het fake schakelgat. Zouden ze met shifter upgrade paddle-schakelen dan moeten ze net als ik 300 ms liften om de slipkoppeling penalty te vermijden en zijn ze dus niet sneller dan ik, maar in ieder geval niet veel langzamer, zoals nu.
Vorig jaar had Tim getest, en kwam hij op het enige verschil dat uit halfgas-tijd tijdens het schakelen zou voorkomen. Nog afgezien van de vraag of halfgas bij racen acceleratie of deceleratie geeft (ik denk het laatste – met name te merken bij autoclutch waar halfgas veel beter remt dan gas los) is dat voor iedereen die de shifter-upgrade gebruikt gelijk. Veel eerlijker.
|
|
|
Post by robin on Apr 10, 2012 21:58:43 GMT 1
Ho wacht. Net met een paar simracers in discussie gegaan, en het blijkt wel degelijk mogelijk om met paddles sneller te zijn dan met pook - door middel van buttonclutchen. Net even getest in de DRM mod, en de vrijloop penalty komt niet in actie wanneer je kort koppelt en doorschakelt. Dat kun je doen door de clutch toe te wijzen aan een button op het stuur. Je kunt daarmee aanzienlijk sneller schakelen dan ik deed met gas loslaten en H-shiften. Dat betekent ook dat de reglementen niet kunnen worden gewijzigd, jammer genoeg voor diegenen die geen pookje hebben.
|
|