|
Post by Timpreza on Mar 26, 2011 23:56:31 GMT 1
op simrace tv was t al TIEM VAN ´GEE dat er uit kwam... SUPER Die moet ik toch downloaden dan en inkaderen.
|
|
|
Post by rikodc on Mar 27, 2011 0:26:38 GMT 1
Dit wordt ongetwijfeld een van de mooiste samenvattingen toch wel. De sfeer had op z'n minst wat weg van het nederlands elftal op een WKfinale
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 27, 2011 9:24:43 GMT 1
Manmanman. Dit was een vreemde voorbereiding en race. We left it late, to say the least. Tim en Bart reden hun installation laps al een paar weken terug, maar ik pas vorige zondag. Meestal vat ik een circuit vrij snel maar ik reed hier verloren, alles lijkt op elkaar, het zijn precies allemaal dezelfde bochten. Official practice dinsdag was een ramp, auto trok op niks en mijn vertrouwen ook niet. Not to mention dat mijn BRD pedalen een half uur voor de official practice opeens de geest gaven. Snelsnel DFP's uit de kelder gehaald... En toen kwam Tim met een paar schitterende setupaanpassingen die mijn onderstuurproblemen van de baan veegde. De DFP pedalen werd ik uiteindelijk gewoon en tegen half zeven gisterenavond had ik er een goed oog in. Het optimisme werd zeker in het begin getemperd: we waren te traag. De auto voelde ok, maar de rest ging sneller. Tim spint in lap 1 en rijdt vervolgens een foutloze stint (behalve een tik van Aston in de deur). Bart pakt over en gaat hard maar mispakt zich in een remzone aan de andere Ferrari en rijdt vanachter id koffer. Schade valt mee maar we verliezen veel tijd. Voor de rest een snelle en foutloze stint van Bart, waarna ik overneem. De eerste paar ronden waren weer typisch ik: bij het gedubbeld worden gingen de tijden sterk naar beneden. Na een paar ronden vind ik gelukkig een ritme en kan ik constant 1.54's rijden met één uitschieter naar 1.53.9, meteen een PB! Mijn stint wordt opgeschrikt door de oranje P2 wagen die komt dubbelen. Bocht naar links komt eraan, ik laat 'm naar rechts lopen om aan te geven "ik pak de lijn, jij de binnenkant" maar die zijn euro lijkt niet te vallen dus op het laatste moment bedenk ik me. In de verwarring die volgt krijg ik een tik en moet even door de grindbak ploeteren. Op zich niet heel erg, ik verlies 4 seconden. Tim pakt over voor de laatste 40 minuten, rijdt een strak tempo en kan hierdoor 2 plaatsen winnen, van 5 naar 3! Eerste de F430 die Bart al eens had ontmoet nadat die de grindbak bezocht na een aanrijden met een GT1 Aston. Daarna de Busters Porsche die duidelijk door zijn banden zat. Fantastische finish van Tim en zo rijden we in extremisch toch naar ons derde podium in 4 races! yeah!
|
|
|
Post by bazookajoe on Mar 27, 2011 14:46:52 GMT 1
Q: Marc slaagde er niet in een deftig rondje te zetten, maar Tim zijn tijd was toch te sterk voor hem geweest. -> P5 R: Tim gaat vroeg rond en meteen P4, Marc maakt geen foutjes en geeft het stuur na 2 uur aan mij in P3. Op wat gevloek op lmp's na verliep alles vrij vlot en konden we P2 bemachtigen. De winnaars (en VRL misschien ook?) raakten een uur rond met mediums, wij kwamen amper toe met hards.. something to look into. Maar we klagen niet, we staan nu 11 punten voor EL in het klassement met het einde in zicht. Er kan natuuk nog veel gebeuren ook... Op naar Brno! Mugello Report: www.sbi-racing.com/results.php?r=11
|
|
|
Post by Mee on Mar 27, 2011 15:10:28 GMT 1
De winnaars (en VRL misschien ook?) raakten een uur rond met mediums Zonder problemen!
|
|
|
Post by bazookajoe on Mar 27, 2011 15:23:20 GMT 1
Enkele helden van de avond:
|
|
|
Post by Rino on Mar 27, 2011 16:58:08 GMT 1
Je had precies een electrisch probleem. Uw lichten knipperen constant....
|
|
|
Post by Hill2button on Mar 27, 2011 17:27:06 GMT 1
Je had precies een electrisch probleem. Uw lichten knipperen constant.... En terecht.
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 27, 2011 20:36:14 GMT 1
Die Sixl had er goe van gisteren... Ik ben hem ook een paar keer onverwacht tegengekomen.
|
|
|
Post by bazookajoe on Mar 28, 2011 14:25:22 GMT 1
|
|
|
Post by bazookajoe on Mar 29, 2011 15:24:39 GMT 1
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 29, 2011 18:09:03 GMT 1
Machtig, al onze hoogte- en laagtepunten mooi er verwerkt. Die statische camera's met veel zoom zien er altijd geweldig spectaculair uit.
|
|
|
Post by rikodc on Mar 29, 2011 18:57:48 GMT 1
De laatste inhaalactie lijkt heel kort en simpel, maar de spanning, ook in de chat was echt super. Da's helaas niet in zo'n samenvatting te krijgen.
|
|
|
Post by bazookajoe on Mar 29, 2011 20:22:24 GMT 1
|
|
|
Post by Mee on Apr 16, 2011 20:11:58 GMT 1
Het begon allemaal goed. Kwalificatie was een verwachte 4de plaats, achter Wohlan, Pizzo en Mueller (nadien Wackerbauer). De eerste ronden zitten we allemaal dicht op elkaar tot Pizzo rond gaat en Wacky voorbij Marc Francois raakt. Wacky kan wegrijden, ik zit een aantal rondjes achter Marc omdat ik niet aan durfde te vallen door de lag. Toen had ik er genoeg van en activeerde ik onze geheime push-to-pass op de S/F straight. Er voorbij in T1, wat verdedigend rijden richting T2 en voila. Ik zie Marc nog rondgaan in mijn spiegels, maar dat was niet mijn schuld. Ik begin eindelijk mijn rondjes te rijden, en verbaas mijn eigen met consistente mid-2:00's, dat had ik nog nooit gereden in racetrim! Dinsdag was ik gemiddeld zeker een halve seconde per ronde trager. Pizzo én Wacky zijn echter allebei sneller dan mij, en Pizzo kan er voorbij. Ik behoud nog altijd mijn tempo en trek een goed gat tot Simunec en Marc, en als ze voor mij in de clinch gaan met elkaar ga ik Wackerbauer die er in T1 afging ook voorbij. Super! Ik reed op mediums, en de bandjes begonnen na een dik uur toch wat versleten te geraken. Tim maakte zich klaar voor over te nemen, ik ga de laatste bocht rond richting pit entry en zie plots dat Tim een mismatch krijgt. In een domme reactie smijt ik mij terug naar links voor nog een rondje - gelukkig had ik blijkbaar toch nog genoeg benzine! Grote paniek over de radio, en ik maak mij op om te dubbelstinten. Tot halverwege de ronde als mijn linkerband plots verdwijnt (jawel) en Tim die beweert dat hij half controle heeft. Op 3 poten sukkel ik naar de pits verder, mis flagrant onze pitstop doordat de auto niet remde, rijd wat achteruit maar er werd maar niet gepit. We probeerden dan maar te hotswappen (ik had toch geen benzine meer voor nog een rondje) met een screenfreeze bij Tim als gevolg. Ik zat er nog bij maar kon niets meer doen. Game over. Heel jammer, want - al zeg ik het zelf - ik heb ijzersterk gereden zonder fouten waardoor we zeker zicht hadden op P3. En als Pizzo's tragere teammaat had overgenomen, wie weet waar we dan waren geëindigd (hoewel we Markus niet mogen vergeten natuurlijk)... Bummer bummer bummer, altijd swaps testen op voorhand!
|
|