|
Post by TimoVermeersch on Oct 1, 2010 15:53:50 GMT 1
|
|
|
Post by Obi-Jan on Oct 2, 2010 19:55:08 GMT 1
Daar gaan we ons zeker nog eens mee amuseren.
|
|
|
Post by jansongpl on Oct 3, 2010 16:00:33 GMT 1
Hmmm. The good old times ! GPL !! Racing on snetterton in '65 Monza and Reims in '67 ! How times go by ! Zal deze zeker eens terug installeren, for old times sake
|
|
|
Post by Webbienl on Oct 5, 2010 18:55:27 GMT 1
GPL...dat is zo jaren 90 Hahaha...de enige sim die me niet ligt, wel een toffe 1 zeg. Misschien een funrace ermee doen. Is wel eens leuk om te vechten tegen de oude garde
|
|
|
Post by Knarf on Oct 5, 2010 19:24:52 GMT 1
Toevallige vorige week nog eens gestart... Begint toch wel oud te worden :-)
Snelheidsgevoel is echt compleet afwezig.
|
|
|
Post by Obi-Jan on Oct 5, 2010 22:40:59 GMT 1
GPL...dat is zo jaren 90 Hahaha...de enige sim die me niet ligt, <snip> Toevallige vorige week nog eens gestart... Begint toch wel oud te worden :-) Snelheidsgevoel is echt compleet afwezig. Toevallig vanavond ook nog eens een race gereden en ik moet jullie halvelings gelijk geven. GPL rijden is een gewoonte. Als je het niet regelmatig doet (zoals ik nu), ontbreekt er informatie. Je moet je harder concentreren om op de baan te blijven dan dat bij rFactor het geval is. Desalwelteplus, nu ik ook eens met de 1967 F1's in rFactor gereden heb en daar een goed gesprek over setup met één van de mensen achter de WSC1970 over gehad heb, heb ik in GPL een aantal setup-aanpassingen kunnen doen die een meer natuurlijke rijstijl toelaten. Da's het probleem met sims in het algemeen. Ge begint eraan met een auto in een bepaalde configuratie en een idee van hoe het ongeveer zou moeten aanvoelen. Wat je echter niet weet is welke setting fundamenteel is om op een correcte manier met die auto om te gaan. Bijgevolg kom je dus uit op een compromis van settings en rijstijl die tot op zekere hoogte artificiëel kunnen zijn. Het komt erop aan van open te staan voor realisme en continu bereid te blijven van bij te leren en zo hou je ook na ongeveer 16 jaar (totaal, 12 sinds GPL) de motivatie scherp.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Oct 6, 2010 0:00:50 GMT 1
GPL...dat is zo jaren 90 Hahaha...de enige sim die me niet ligt, <snip> Toevallige vorige week nog eens gestart... Begint toch wel oud te worden :-) Snelheidsgevoel is echt compleet afwezig. Toevallig vanavond ook nog eens een race gereden en ik moet jullie halvelings gelijk geven. GPL rijden is een gewoonte. Als je het niet regelmatig doet (zoals ik nu), ontbreekt er informatie. Je moet je harder concentreren om op de baan te blijven dan dat bij rFactor het geval is. Desalwelteplus, nu ik ook eens met de 1967 F1's in rFactor gereden heb en daar een goed gesprek over setup met één van de mensen achter de WSC1970 over gehad heb, heb ik in GPL een aantal setup-aanpassingen kunnen doen die een meer natuurlijke rijstijl toelaten. Da's het probleem met sims in het algemeen. Ge begint eraan met een auto in een bepaalde configuratie en een idee van hoe het ongeveer zou moeten aanvoelen. Wat je echter niet weet is welke setting fundamenteel is om op een correcte manier met die auto om te gaan. Bijgevolg kom je dus uit op een compromis van settings en rijstijl die tot op zekere hoogte artificiëel kunnen zijn. Het komt erop aan van open te staan voor realisme en continu bereid te blijven van bij te leren en zo hou je ook na ongeveer 16 jaar (totaal, 12 sinds GPL) de motivatie scherp. Amen
|
|
|
Post by TimoVermeersch on May 23, 2011 12:30:37 GMT 1
|
|
pieter
Rookie VRL'er
|
Post by pieter on Jun 1, 2011 18:53:35 GMT 1
Toevallige vorige week nog eens gestart... Begint toch wel oud te worden :-) Snelheidsgevoel is echt compleet afwezig. Ik rij nog altijd GPL, zelfs in een Finse league. Het is prehistorisch, maar na 2 rondes merk ik dat niet meer. Ook al speel ik intussen wat iR, ik geniet nog met volle teugen van het snelheidsgevoel in GPL: www.youtube.com/user/vevevo#p/u/5/uENkZTYcwgE . Het verschil in GPL ligt volgens mij in de trage bochten, daar 'ontbreekt' duidelijk iets, in GPL zweven de auto's door trage bochten, eerder dan dat je dat grip gevoel krijgt in modernere spellen.
|
|
|
Post by amdr on Jun 2, 2011 23:12:38 GMT 1
OCh de Pieter zit hier ook
|
|
|
Post by Hill2button on Jun 3, 2011 18:31:50 GMT 1
OCh de Pieter zit hier ook De Pieter zat hier eerst.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Dec 26, 2014 21:31:37 GMT 1
Het is precies de kerstmis waarop de lang verwachtte mods uitkomen. Na de Groep C-mod voor rFactor is er nu ook de langverwachtte remake van Spa voor GPL: spa67.gplworld.eu/Timo
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 26, 2014 23:12:48 GMT 1
Wow, dit ziet er echt fantastisch uit! Wat een verschil met het origineel van GPL. Ziet er qua kleuren zelfs beter uit dan de rF2 versie. Wat een masterpiece...
|
|
|
Post by naish on Dec 27, 2014 10:14:37 GMT 1
Draait GPL nog op Windows 8 en op triple screens..?
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 27, 2014 13:33:11 GMT 1
Geen idee, en ik ga het ook niet proberen.
|
|