|
Post by Timpreza on Mar 18, 2010 19:27:50 GMT 1
Fairplay is voor de VRL prioriteit nummer 1. Om de fairplay te garanderen en zoveel mogelijk incidenten te vermijden is er een race control. Racecontrol bestaat uit een vijftal ervaren admins die zo objectief mogelijk proberen te controleren of de race eerlijk en sportief verlopen is. Na elke race bekijkt de race control de replay op klachten, incidenten, contacten, inbreuken op de regels, of algemeen onsportief gedrag. Naar gelang de aard en ernst van het incident word achter gesloten deuren een passende sanctie besproken en opgelegd. De piloot in kwestie krijgt over onze beslissing een mail ter informatie, maar de sanctie is finaal en niet te betwisten.We kunnen niet altijd alles zien. Er mag altijd een melding van een incident gemaakt worden, binnen de 24u na de race naar vrladmins@gmail.com. Via msn, pm, forum of welke andere manier ook word een incident NIET officiëel behandeld, enkel naar bovenstaand adres. Zorg dat je het incident in replay en uit alle zichten goed hebt bekeken, vooral vanuit het zicht van de tegenpartij, voordat je een melding stuurt. De regels vind je hier.
Hier komt per race een overzicht van de sancties die piloten krijgen tijdens puntenraces doorheen het seizoen: Doorstreepte namen zijn mensen die hun sanctie al hebben opgenomen. Nog openstaande sancties vorig seizoenKwalificatieverbod: Marnick Eeckhout, Timpie Claessens, Donny Daems.Pitstart: Ricardo MichalewskiRace 1 - Jerez: Kwaliverbod cutting: Philip De Clerck & Bruno De SmedtRace 2 - Norisring: / Race 3 - Donington: / Race 4 - Mid Ohio: / Race 5 - Long Beach: / Race 6 - Le Mans: / Race 7 - Raupuna: / Race 8 - Bahrein: / Race 9 - Bathurst: / Voor redenen van elke sanctie kijk dieper in deze topic.
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 22, 2010 0:44:19 GMT 1
Eens een update van wat we aan het bespreken zijn momenteel, zodat het voor jullie duidelijk is dat racecontrol niet zomaar met de losse hand sanctioneert. En ook omdat er iets is dat we dringend moeten bespreken... - De contacten lijken allemaal licht en kleine race-indicentjes. Niets ernsitg genoeg om te sanctioneren op het eerste zicht. Heel net geraced doorheen het veld, proficiat allemaal daarvoor. Wat we hebben laten zien getuigd van heel hoog raceniveau. - Er is geen motorstilte geweest tijdens de briefing door Donny en Steven Van Opstal, maar daar gaan we vandaag nog niet over vallen, ik reken erop dat dat in het vervolg in orde zal zijn. - Donny heeft gechat tijdens de opwarmronde, ook daar gaan we deze keer nog niet over vallen, maar laat iedereen nu daarvoor gewaarschuwd zijn, chat mag niet tijdens officiële sessies. - De cuts... Da's een ander paar mouwen. En dat wil ik met jullie bespreken. De regel is duidelijk en wordt om de haverklap herhaald: altijd 2 wielen op het asfalt, een curb hoort niet tot dat asfalt. Let er ook op dat er ook goed geklasseerde mensen zijn zonder of met heel weinig cuts. Dus het is perfect mogelijk om binnen de grenzen van de regels competitief te racen. We hebben alle mensen met 20 cuts of meer gecontroleerd, de accidentele cuts en dubbele cuts (2 gedetecteerde binnen een paar seconden) en cuts in de opwarmronde filteren we eruit. De cutviewer detecteerde correct, en niet te gevoelig. Alle gecontroleerde cuts hadden effectief 4 wielen op een curb. Dit was het resultaat: Ter verduidelijking een trackmapje: Bruno De Smedt: 49 effectieve cuts, 24 laps. T2: 6x T6: 4x T9: 7x T10: 21x T12: 11x Philip De Clerck: 30 effectieve cuts, 23 laps. T2: 5x T6: 15x T9: 3x T10: 7x Johan Nieuwenhof: 25 effectieve cuts, 24 laps. T2: 8x T6: 6x T9: 2x T10: 7x T12: 2x Timpie Claessens: 22 effectieve cuts, 23 laps. T2:14x T6: 3x T9: 2x T10: 3x Peter Clé: 18 effectieve cuts, 24 laps. T2: 7x T6: 2x T9: 2x T10: 2x T12: 5x Timo Roman: 22 effectieve cuts, 24 laps. T2: 2x T6: 3x T9: 5x T10: 2x T12: 10x Dennis Douna: 19 effectief, 24laps. T2: 2x T9: 5x T10: 7x T12: 5x Steven Van Opstal: 17 effectieve cuts, 17 laps. T2: 4x T6: 2x T9: 4x T10: 3x T12: 4x Al de rest heeft minder dan 20 gedetecteerde cuts, en gaan we ook niet manueel overlopen. Momenteel gaan we bespreken wie we hiervan gaan sanctioneren, wie hiervoor een waarschuwing krijgt, en wie hiermee vanaf komt. To be continued...
|
|
|
Post by pe on Mar 22, 2010 10:23:53 GMT 1
hoi. als ik dit zo zie . kan ik alleen maar tot de conclusie komen dat er voor mij meer had in gezeten . heb zelf 10 cuts gemaakt wat ik al te veel vindt. Edit by Bart: Heel die post quoten is nu ook weer niet nodig
|
|
|
Post by amdr on Mar 22, 2010 10:26:49 GMT 1
Ja T2 was hier inderdaad een hel om ingestuurd te krijgen en ik zal als oplossing precies elke ronde een beetje te vroeg hebben ingestuurd nu :$ Maar die 6 is gelijk de Sierra's & de Supra echt wel zeeer moeilijk om ingestuurd te krijgen als je dat vergelijkt me de E30 & 190's
|
|
|
Post by Johan Nieuwenhof on Mar 22, 2010 23:09:15 GMT 1
Zo... Wist dat ik wel wat gecutted had, maar 29... Zijn bij mij dus met name de 2e versnelling bochten, welke ik makkelijk had kunnen corrigeren. Slordig dus... Zie de sanctie wel tegemoet;)
|
|
|
Post by Timpreza on Mar 22, 2010 23:33:44 GMT 1
Sancties Jerez:
Kwalificatieverbod voor cutten: Philip De Clerck, Bruno De Smedt
Waarschuwing voor cutten: Timpie Claessens, Johan Nieuwenhof, Timo Roman.
|
|
|
Post by brunodesmedt on Mar 23, 2010 8:39:29 GMT 1
Amai, ik wist zelfs niet dat ik daar overal afsneed. Zal precies wat meer moeten oefenen met de buitenboordcameras. hoe dan ook, zelfs met het blijkbaar afsnijden van het halve circuit was die Supra niet competitief te krijgen (door mij althans niet).
|
|
|
Post by Timpreza on Apr 5, 2010 10:34:19 GMT 1
Sancties Norisring:
Bart Stroobants: Waarschuwing wegens chat terwijl nog auto's aan het rijden waren in Q Werner Vansweevelt: Waarschuwing voor onnodig contact na de finish.
|
|
|
Post by Dennis Douna on Apr 5, 2010 17:16:00 GMT 1
Zouden jullie voor de race op Donington duidelijk kunnen laten wanneer dat programma cuts detecteert, want ik voorzie de nodige drama Nou is het op zich niet erg om achteraan te starten ofzo in een Spyker, maar dat was niet echt mijn uitgangspositie
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 5, 2010 17:20:06 GMT 1
Zouden jullie voor de race op Donington duidelijk kunnen laten wanneer dat programma cuts detecteert, want ik voorzie de nodige drama Nou is het op zich niet erg om achteraan te starten ofzo in een Spyker, maar dat was niet echt mijn uitgangspositie In een Spyker? Je kan cutfiles hier raadplegen: users.telenet.be/riptor/cut/Steeds 2 wielen op het asfalt, een curb is geen asfalt.
|
|
|
Post by Dennis Douna on Apr 5, 2010 17:25:49 GMT 1
Na Donington gaan we die endurance mod toch doen? En die cijfers maken me niet heel veel duidelijk, maar ik snap het principe. Ik zal zien hoeveel risico ik ga nemen, helaas kan ik de tesrace ivm een andere race niet meedoen.
|
|
|
Post by Mee on Apr 5, 2010 17:30:45 GMT 1
|
|
|
Post by Dennis Douna on Apr 5, 2010 17:39:04 GMT 1
Dankje Bart. Dat is inderdaad wel duidelijk. Het valt me op dat hij ook nogal vaak 'cuts' bij de exit van Old Hairpin en McLean's detecteerd, dus aan de buitenkant van die bochten. Hoe zien jullie dat? Ook als echte cuts, want ik heb behoorlijk vaak dat mijn achterkant bijvoorbeeld al driftend buiten de baan komt volgens mij.
|
|
|
Post by Hill2button on Apr 5, 2010 18:36:08 GMT 1
Dankje Bart. Dat is inderdaad wel duidelijk. Het valt me op dat hij ook nogal vaak 'cuts' bij de exit van Old Hairpin en McLean's detecteerd, dus aan de buitenkant van die bochten. Hoe zien jullie dat? Ook als echte cuts, want ik heb behoorlijk vaak dat mijn achterkant bijvoorbeeld al driftend buiten de baan komt volgens mij. Dennis, 2 wielen op het asfalt, curbs zijn geen asfalt. Je moet daar verder niks bij inbeelden. Die regel geldt overal.
|
|
|
Post by Dennis Douna on Apr 5, 2010 18:57:06 GMT 1
Dan ga ik daar nog maar wat op oefenen de komende tijd, want ik weet zeker dat de race op een dergelijk geval beslist gaat worden En daar wil ik liever niet tussen zitten
|
|