|
Post by Timpreza on Sept 28, 2009 13:14:29 GMT 1
Normaal moest de server al draaien, maar nu blijkt dat we niet meer kunnen rekenen op de XS4ALL server. Nu gaan we dus heel dringend op zoek naar een alternatieve server om hopelijk een dezer dagen in te kunnen zetten. Mogelijks is die dan niet meer gratis, en gaan we donatierondes moeten organiseren, maar we houden jullie op de hoogte.
Als iemand ondertussen toevallig ergens een vervangende server kan versieren, laat het aub asap weten. Alle hulp is welkom!
|
|
|
Post by timothy on Sept 28, 2009 14:36:11 GMT 1
ge moet maar zeggen waar en hoeveel...
|
|
|
Post by Ben Cuypers on Sept 28, 2009 15:43:05 GMT 1
Zoiets kan in deze wereld imo niet gratis blijven. Ik denk niet dat er veel volk moeilijk zal doen over een bepaalde bijdrage, zolang het geen iracing toestanden worden natuurlijk.
|
|
|
Post by Rino on Sept 28, 2009 17:35:45 GMT 1
Inderdaad spijtig dat de XS4ALL afhaakt. Maar een betaalde server lijkt me niet echt een probleem. Gedeeld door het aantal leden zal die bijdrage wel meevallen. Als er maar duidelijke regels gesteld worden. Maar da's een ander topic...
|
|
|
Post by rikodc on Sept 28, 2009 17:38:30 GMT 1
Inderdaad spijtig dat de XS4ALL afhaakt. Maar een betaalde server lijkt me niet echt een probleem. Gedeeld door het aantal leden zal die bijdrage wel meevallen. Als er maar duidelijke regels gesteld worden. Maar da's een ander topic... Ik denk dat het puur op vrijwillige basis gaat werken, er zijn immers een hoop mensen die niets kunnen/willen geven, en mensen die graag wat meer geven, wat natuurlijk hartstikke tof is.
|
|
|
Post by timothy on Sept 28, 2009 17:54:35 GMT 1
mij interesseert enkel dat er een server draait, die bijdrage is vanzelfsprekend vind ik.
|
|
|
Post by Webbienl on Sept 28, 2009 18:19:57 GMT 1
mag ik ff aanraden ? i3d.nl schijnt zeer betaalbaar te zijn en de ERS server ( waar we gebruik van hebben gemaakt ) host ook hun races met een i3d.nl server Misschien dat die mensen van i3d ons willen sponsoren en tegen een gereduceerde prijs gebruik willen laten maken van een van hun servers ... zou heel mooi zijn
|
|
|
Post by Timpreza on Sept 28, 2009 18:47:40 GMT 1
Ricardo, dat is zo'n beetje waar we momenteel naar op zoek zijn. Die mensen van ERS huren zo'n server, en als wij ons deel daarin betalen mogen we hun i3d server gebruiken, zoals we vorig seizoen al een tijdje gedaan hebben. Vroeger hadden ze die gratis, maar halverwege vorig seizoen moesten ze betalen. Toen er te betalen viel zijn wij afgehaakt omdat we de XS4ALL gratis hadden. Hopelijk kunnen we er tegen betaling terug op inpikken.
|
|
|
Post by Rino on Sept 28, 2009 18:49:05 GMT 1
Algauw 460 euro per jaar (40 player server) . Met hoeveel leden zijn we nu weer ? ;D
|
|
|
Post by Webbienl on Sept 28, 2009 18:53:35 GMT 1
echt balen dat hier nog geen glasvezel ligt... ander had ik wel een server open willen schoppen
|
|
|
Post by timothy on Sept 29, 2009 18:34:31 GMT 1
werkt de server van bart nog of is die uit de lucht gehaald??
|
|
|
Post by Mee on Sept 29, 2009 18:52:32 GMT 1
Die staat al 2 uur op... ik vind hem ook niet terug in de lijst, maar je kan rechtstreeks joinen via deze link of add die manueel via vrl.homedns.org.
|
|
|
Post by Mee on Sept 30, 2009 12:44:47 GMT 1
Server up.
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 1, 2009 11:49:07 GMT 1
Newsflash: We hebben dus een server. We mogen die ERS server gebruiken tegen 200€ per jaar. Frank heeft al toegang, maar hij zit op smalband momenteel. Hij moet de mod en tracks er nog opzetten, maar normaal komt alles in orde voor zondag. Ik ga de racemails versturen eens ik de serverinfo heb.
|
|
|
Post by Webbienl on Oct 1, 2009 13:26:46 GMT 1
200 euro per jaar...dat is een schijntje voor een dedicated server dat is +- 17 euro per maand
|
|