|
Post by Knarf on Aug 11, 2009 20:09:21 GMT 1
Een dag of 2 na het berichtje dat veel mod teams racesimway gaan boycotten heb ik besloten om zelf eens zoiets te maken. Samen met Bart hebben we 3 avonden denk ik gewerkt en er is nu een basic versie gereed. - Enkel auto's
- Geen ratings
- Geen videos
Heel dit ding loopt op een server van Google via een systeem. Google host dit gratis zo lang we aan bepaalde voorwaarden voldoen. Dat is een reden waarom we dit hier als eerste bekend maken. Zodat we al eens kunnen zien wat de grafiekskes doen ivm server belasting als er een beetje volk op komt :-) De screenshots staan overigens op picasa (ook van google dus). Ik heb in ieder geval hard mijn best gedaan om zo weinig mogelijk cpu te verbruiken. Momenteel staan er nog maar 4 mods op, in de backend zitten in werkelijkheid alle mods van rFc al in. Maar we zetten ze pas zichtbaar na toestemming van de modteams. Bart heeft daarnet nog wat mailadressen opgevist maar als jullie er weten moogt ge het altijd laten weten. Problemen moogt ge ook altijd posten, maar ik ben wel een week op vakantie rfplanet.appspot.com/
|
|
|
Post by amdr on Aug 11, 2009 21:41:42 GMT 1
Da ziet er al een mooi begin uit. Kzou zeggen doe zo verder en veel succes met de site
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Aug 11, 2009 21:51:19 GMT 1
Nice.
Ik heb wel een e-mail adres van iemand van Core@ maar die heb je precies al ;D ;D
Timo
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 12, 2009 20:08:08 GMT 1
Nice!
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 12, 2009 22:10:49 GMT 1
Jep, leuk initiatief. Iemand moet het doen, leuk dat het initiatief van hier komt.
|
|
|
Post by Mee on Aug 12, 2009 23:25:07 GMT 1
Ondertussen hebben we toestemming gekregen van iDT en BRDev, als er iemand trouwens nog screenshots heeft van een van de mods die er al opstaan moogt ge die altijd doorsturen (rfplanet@gmail.com). We gingen die ook van rFc halen maar die sluwe mannen hebben op elke foto een rfc watermerk gezet .
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 15, 2009 11:19:04 GMT 1
Ik ben wel benieuwd naar de verdere plannen voor deze site. Heb je al een soort road map en/of feature lijst?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 15, 2009 14:59:49 GMT 1
Leuk initiatief jongens . Ik ben benieuwd.
|
|
|
Post by Filip Verbert on Aug 18, 2009 22:34:28 GMT 1
Ja ik lees het nu pas. Prachtig idee en initiatief van jullie! Hopelijk kunnen jullie het wat populair maken! ;D
|
|
|
Post by Knarf on Aug 19, 2009 10:47:12 GMT 1
Ik ben wel benieuwd naar de verdere plannen voor deze site. Heb je al een soort road map en/of feature lijst? - Formulier aanmaken om mods toe te voegen ipv mailsysteem
- Toevoegen van een rating systeem met 4 rates : graphics, sound, physics, fun
- Formulier voor toevoegen screenshots aan een mod
- Formulier voor toevoegen downloadlinks aan een mod
- Formulier voor toevoegen (Youtube) videos aan een mod
- Comments bij mods
- Report knopjes (om verkeerde downloadlinks te melden, of mods)
- Circuits
- Addons
Geen speciale zaken dus momenteel
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 20, 2009 0:05:18 GMT 1
Heb je al nagedacht over hoe je de site gaat onderhouden? Ik bedoel, rFC kreeg dagelijks updates te verwerken, en ik denk dat je daar toch wel iets van redaktie voor moet gaan doen.
Evenzo, er zijn nogal wat mod teams, ga je die allemaal benaderen?
Inhoudelijk denk ik dat 't best veel werk is, gaan Bart en jij dat de komende tijd uitbouwen, heb je nagedacht om het te open sourcen?
Tot slot, wat nu als Google het niet meer gratis wil hosten. Wat is dan plan B?
Ik stel wat kritische vragen omdat ik 't zeker interessant zou vinden als er een goed, helemaal open en gratis alternatief komt voor rFC en ik zie dat graag een groot succes worden.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 20, 2009 0:33:33 GMT 1
Heb je al nagedacht over hoe je de site gaat onderhouden? Ik bedoel, rFC kreeg dagelijks updates te verwerken, en ik denk dat je daar toch wel iets van redaktie voor moet gaan doen. Momenteel doen we dit via de Google-App-Engine console. Daarmee kan je rechtstreeks de database editeren. Als dat te veel werk wordt bouwen we een admin programma. Als een mod wordt toegevoegd komt die eerst als 'invalid' in de database. Het enige wat we in een goed geval moeten doen is valid op true zetten. Daarnaast komen er voor comments, downloadlinks en screenshots allerlei 'Report' knoppen. Als mensen daarop klikken worden we geinformeerd. Naargelang het succes van heel het verhaal moeten we hier dus extra dingen aan bijbouwen om dit werk laag te houden. Neen. We hebben er een aantal benadert. Enkelen wachten nog even af, enkelen antwoorden niet (denk ik), enkelen hebben positief geantwoord. Het is vrij moeilijk om te email adressen van modmakers te vinden. We hebben een lijst van websites van modteams van rfc en daar heeft Bart eens gespeurd naar een aantal email adressen op deze websites. Die werden gecontacteerd. De andere modteams zullen zelf hun mod moeten adden. Ik heb erover nagedacht ja. rF-report heb ik destijds ge-open-sourced met als doel dat alle verbeteringen terug naar de bron kwamen. Het gevolg is echter dat er nogal wat verschillende versies van rF-report rondzwerven in de wereld met allemaal zaken die beter zijn als in een andere versie. Wat je ook niet wilt met dit soort website is dat mensen de source downloaden en het dan zelf ergens anders gaan hosten. Dan krijg je allemaal websites met een paar mods. Ik weet dus niet heel goed hoe dit aan te pakken zeg maar. Ondertussen hebben we een mail gehad van DrivingItalia dat zij alles gratis willen hosten op hun servers. Of we dit gaan doen weet ik nog niet. Ik twijfel er ook aan of hij mijn Jetty/Tomcat vraag wel heeft begrepen. In theorie beschik ik ook nog wel over een Linux server in een datacenter die ik mag gebruiken maar ik gebruik hem liever niet. Het is in ieder geval zo dat code die loopt op Google-App-Engine zeer snel om te zetten is naar code voor een gewone Jetty of Tomcat server met een postgres of mysql database. Het enige wat in theorie gewijzigd moet worden is de JDBC URL. Maar er is natuurlijk wat kans op SQL-dialect problemen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Aug 20, 2009 6:56:54 GMT 1
Even ter aanvulling (zal vanavond ook nog even inhoudelijk reageren), bij CTDP hebben ze je site gezien. Binnen die groep is er ook gekeken naar een vervanging voor rFC en (hoe is je Duits?) ze hebben zelfs een prototype gemaakt en gepubliceerd: gtr4u.de/thread.php?postid=595331#post595331Dat is vrijgegeven omdat ze er waarschijnlijk niet zelf mee door willen, wellicht heb je er wat aan. Overigens heb ik dus bij CTDP contacten, we ontwikkelen samen een nieuwe overlay voor rFactor, dus ik kan zeker een goed woordje doen voor de site.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 20, 2009 8:35:50 GMT 1
Zelf hebben we ook contact gehad met CTDP (vandaar dat hun mods zichtbaar zijn bij ons).
Dahie heeft het inderdaad gehad over zijn framework en of ik open stond om eens te praten met zijn ontwikkelaars. Daar heb ik inderdaad positief op geantwoord en heb hem ook uitgelegd (op vraag) in welke taal rFPlanet ontwikkeld werd.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 20, 2009 20:47:48 GMT 1
Volgende zaken werken ondertussen ook: - Toevoegen van mods
- Toevoegen wissen download links
- Toevoegen screenshots
Volgende ding zal Youtube videos zijn denk ik. Dan een rating systeem Dan tracks en addons naast tracks... Over comments ben ik nog niet uit. Ofwel een apart forum met allerlei mogelijkheden zoals bijvoorbeeld dit forum. Of gewoon comments in de website zelf, veel beperkter maar wel binnen de website. Het forum is voor mij makkelijker, belast de Google server niet, en ik ben geneigd om te zeggen dat het eigenlijk beter werkt. Iemand een mening hierover
|
|