|
Post by Dino on Feb 3, 2013 15:57:28 GMT 1
Er is nog zoveel te beleven met rf 1 en draait met manieren imo.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 3, 2013 16:56:04 GMT 1
Er zit nog leven in rF2 hoor... Net een halve namiddag zitten rijden met de Vette op Sepang. Op 3 schermen is het te zwaar, maar met 7 ai's draaide ik toch tussen 80 en 100fps op 1 scherm, HDR en FXAA aan. Het ziet er niet slecht uit, maar het ziet er idd niet "2013" uit.
Die wagen is zo vet hé. Eindelijk een vette GT die goed aanvoelt. Krachtig, maar super controleerbaar. Je kan hem lekker in een drift controleren, maar om hem snel en strak in lijn te houden moet je verdorie scherp geconcentreerd zijn. Super ffb. Niet van dat crazy geshake, (hier toch niet) en ik voel perfect aan wat er aan't gebeuren is in m'n stuur. Ik voel de grip op m'n voor en achteras, lichte en zware effecten. Super sound ook, en hij ziet er niet slecht uit. De eerste echt plezante rF2 wagen in mijn ogen, die echt correct aanvoelt. Ik zou eens een vergelijking willen horen van de Iracing folks, die dit vlot draaiend hebben.
|
|
|
Post by naish on Feb 3, 2013 21:33:34 GMT 1
Inmiddels ook de Vette gereden. Voelt super aan. Precies als Tim het beschrijft. In vergelijking met iRacing voelt deze versie minder log aan. Meer karakter en minder plastic. Het gevoel van rF2 is nog steeds van hoog niveau. Grafisch is het een drama. En het draait bij wel redelijk. Maar het is totaal niet 2013. Ondanks dat ik alle content van iRacing heb, rij ik graag met rF2. Vooral, tot nu toe, de Clio is favoriet. In combinatie met de T500 is het een feest. Maar jammer dat het niet lekker draait bij velen.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 3, 2013 22:15:58 GMT 1
Patrick, kan jij overweg met die F2? Ik vind dat zo'n gevoelloze wagen. Ik voel zo goed als niks in m'n stuur, precies alsof de voorwielen altijd ondersturen op ijs. Niets plezant aan in mijn ogen.
|
|
|
Post by naish on Feb 4, 2013 8:48:52 GMT 1
Met de F2 heb ik niet veel mee gereden. Dus ik weet meer hoe deze aanvoelt. Zal van de week eens proberen.
|
|
|
Post by Rino on Feb 4, 2013 18:51:07 GMT 1
Krijg die GT endurance er langs geen kanten in. 1.0 niet 1.1 niet. Al alle volgordes geprobeerd. heb laatste build.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 4, 2013 20:00:51 GMT 1
Ik zou niet weten waar ik die Vette moet vinden, maar ik pak gewoon "all tracks all vehicles". Er is trouwens sinds een uur ofzo geleden een nieuwe build, die blijkbaar nogal wat moet doen met bandenslijtage.
Wat lukt er niet? De installatie? gedownload file in de packages map zetten. Manage mods in het openingsscherm. Ergens 'show all mods' ofzo aanvinken in een menutje bovenaan, anders zie je het meeste van je files niet. (stom dat niet default staat) Dan zie je de Vette staan, en die installeren. En dan ingame de all car, all tracks mod kiezen.
|
|
|
Post by Rino on Feb 4, 2013 23:01:50 GMT 1
Ik zou niet weten waar ik die Vette moet vinden, maar ik pak gewoon "all tracks all vehicles". Er is trouwens sinds een uur ofzo geleden een nieuwe build, die blijkbaar nogal wat moet doen met bandenslijtage. Wat lukt er niet? De installatie? gedownload file in de packages map zetten. Manage mods in het openingsscherm. Ergens 'show all mods' ofzo aanvinken in een menutje bovenaan, anders zie je het meeste van je files niet. (stom dat niet default staat) Dan zie je de Vette staan, en die installeren. En dan ingame de all car, all tracks mod kiezen. De Vette zit erin. T is die GT Endurance mod (met GTR in) die niet wil lukken.
|
|
|
Post by friemel on Feb 5, 2013 1:49:36 GMT 1
eerste paymod is er ook www.virtualr.net/t5-touring-car-series-payware-mod-now-available#disqus_threadNu had ik toch gehoopt dat ze er niet mee gingen beginnen. Ok misschien een test of het wel ok is ma toch, ze hebben het ma geprobeerd dan. In ieder geval vind ik rf2 beter en beter worden, maar er is nog veel veel werk... Wat de corvette me zegd Tim, wel alles wat jij erover zei klopt inderdaad dat gevoel heb ik ook, maar die van iracing is nu ook een pak beter sinds de laatste build om maar niet te zeggen zelfs even goed alleen natuurlijk ni knal hetzelfde qua aanvoelen maar rij met beiden graag!
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 5, 2013 20:01:22 GMT 1
Die F2 is zo slecht nog niet, maar hij komt gewoon niet tot z'n recht op die ene baan die bij die wagen zit. Op Sepang is het al een stuk plezanter. Hij neigt wel rap naar een los stuur bij onderstuur in trage bochten, maar op Sepang is hij best fun. Ik weet niet of het aan mijn recente GT3RS firmware upgrade ligt, maar ik heb de indruk dat het heel zware geklapper in de FFB onder controle is, zonder een doods gevoel te hebben. (Al was het nooit zo erg als een G27 waarschijnlijk.) Ook op Spa met de Brabham. Zelf grafisch is het helemaal niet lelijk vind ik (zelfs naast rF), nu ik bijna alles vol open kan zetten op 1 scherm, en t'is wel een pak beter. Replays zijn mooi, en tonen nu zelfs de inputs en g-forces van alle deelnemers. Als je met een wiel ergens tegen rijdt kan je band zelfs van de velg schieten. Viel ik bijna van m'n stoel van toen dat gebeurde. Oh, en de banden slijten nu ook effectief. Ze komen er langzaam maar zeker. Love it.
|
|
|
Post by naish on Feb 5, 2013 22:05:04 GMT 1
Eerst net met Corvette in rF2 gereden en toen direct naar iRacing. De Vette in rF2 trekt meer door in de versnellingen dat is minder in iRacing. In rF2 geeft de Corvette meer snelheid gevoel in iRacing blijft ie lomp. Qua gevoel vind ik de Corvette in rF2 lekkerder rijden en snap ik 'm beter.
|
|
|
Post by Mee on Feb 5, 2013 22:41:26 GMT 1
FFB is hier in ieder geval nog steeds zoals anders: undrivable.
Komt nog is bij dat die rond het midden zo dood als ne pier is, maar dat komt waarschijnlijk door een paar settings hier (om dat ratelen weg te werken, you know).
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 5, 2013 23:03:25 GMT 1
FFB is hier in ieder geval nog steeds zoals anders: undrivable. Komt nog is bij dat die rond het midden zo dood als ne pier is, maar dat komt waarschijnlijk door een paar settings hier (om dat ratelen weg te werken, you know). Dan ligt het aan mij. Ik zie dat ze een paar builds geleden een paar dingen voor de fanatec hebben verbeterd. Tzal dat zijn.
|
|
|
Post by Hill2button on Oct 19, 2013 11:42:12 GMT 1
Heeft iemand de laatste tijd rF2 nog geprobeerd? Ik zie op hun site verschillende recente add-ons. Is dit ondertussen al uit beta?
|
|
|
Post by Timpreza on Oct 19, 2013 13:46:30 GMT 1
Als ik het goed begrijp heten ze het geen beta meer, het blijft gewoon evolueren. (Met als gevolg dat modteams continu hun moeten aanpassen aan de nieuwe builds.)
Ik heb het vorige maand eens getest. Heel efkes, met die Lola cloon. Te zwaar voor de pc en was het daarom rap moe.
|
|