|
Post by Cedric on Feb 5, 2011 23:04:52 GMT 1
Ik denk dat ze nog het een en ander gevonden hebben dat nog niet in orde was in het filmpje fzo Het was nog maar een uurtje online.
|
|
|
Post by Mee on Feb 5, 2011 23:28:48 GMT 1
Van Tim Wheatley: This video was just posted on our forums to ask rendering advice from people on the forum. If you go to our Youtube page you don't see it there. I'm fine with Montoya posting it here (that's his job), but it will be deleted when I have finished testing rendering so I can produce one which isn't about the rendering and actually shows the drying line effects. Dit was dus een test, het echte werk (overgang tussen nat -> droog) komt er nog aan .
|
|
|
Post by Cedric on Feb 5, 2011 23:34:37 GMT 1
Ah ok Ik vond toch dat het er al goed uitzag.
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 6, 2011 9:52:30 GMT 1
|
|
|
Post by Mee on Feb 6, 2011 11:03:22 GMT 1
Niet echt overtuigd van die regen-reflectie, maar die rubber build-up met marbles langs die ideale lijn is wel erg knap! Wheatley over dit filmpje: Starting out at full wet at the start of the session and scheduled to get lighter then stop raining about half way through, this is obviously a lot less random than most races racers may do when the product is released. Things to watch out for include clouds and shadows shifting (according to wind and sun direction), light coming and going according to the clouds moving overhead, the wet reflectiveness going away, the rubber build up and eventually the marbles, too. Things to note are that this is work-in-progress.
The laps to create the dry line were done with AI. When a human is driving (or the AI decides multiple lines work) where you drive actually determines where on the track is dried or rubbered in. You can see a dry and then rubber line starting to build into the pitlane as well as around the race track. There was also two incidents going into that turn which created additional skidmarks on the apex and just outside of the apex during the 1hr 30mins the footage was captured from. Usually I captured each 5 seconds just after a pack of cars had passed, the racing line would get partially wet again shortly afterwards before the next group.
Ik vraag mij nu toch wel af: die rubber build-up en droge lijnen, dat moet toch erg zwaar zijn voor de pc om dat bij te houden? Als die lijnen effectief worden berekend door de verschillende auto's die er over (of net niet) rijden, iemand die zijn wielen blokkeert bij het remmen, doorslipt bij het vertrekken,... Kudos voor ISI als ze dit allemaal er in hebben steken en het nog draaibaar kunnen houden op moderne systemen. Want dit is geen grafisch effect dat gewoon kan worden afgezet, aangezien de grip van de baan daarmee dynamisch zou moeten worden berekend. En als je van elke halve vierkante meter (of nog minder) van de hele baan die gripcoëfficient moet gaan berekenen... Oh ja, de wolken die voor variërende lichtniveaus zorgen zijn ook wel knap!
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 6, 2011 13:35:03 GMT 1
Ok, dat zijn zo van die dingen waar ik heel warm van word.
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 6, 2011 13:53:18 GMT 1
Dat is nu eens precies een antwoord op de vragen die ik nog had. Het is dus geen vooropgestelde ideale lijn, maar effectief de werkelijk gereden lijnen. Wat Bart idd zegt, hoe ze dat voor mekaar krijgen... mogelijk zal de dedicated versie van rF2 toch wat meer power moeten hebben...
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 10, 2011 8:29:45 GMT 1
|
|
|
Post by Mee on Feb 10, 2011 9:38:09 GMT 1
Ik ziet hier gewoon met nen big smile op mijn gezicht, een geluk dat er nu niemand in den bureau is .
|
|
|
Post by Knarf on Feb 10, 2011 11:46:31 GMT 1
Goed nieuws. Dan gaan we dus altijd met openwheelers rijden zodat we dit effect kunnen zien
|
|
|
Post by timothy on Feb 10, 2011 12:42:27 GMT 1
zal al maar terug beginnen kijken voor straffere pc zeker???
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 10, 2011 18:35:46 GMT 1
zal al maar terug beginnen kijken voor straffere pc zeker??? Jij hebt toch pas een nieuwe pc gekocht?
|
|
|
Post by timothy on Feb 10, 2011 18:48:17 GMT 1
ja maar als ik die filmkes en fotoos allemaal zie vrees ik dat je een nasa-pc nodig zal hebben...
|
|
|
Post by Hill2button on Feb 10, 2011 18:49:48 GMT 1
ja maar als ik die filmkes en fotoos allemaal zie vrees ik dat je een nasa-pc nodig zal hebben... Het is allemaal DX9, dus dat zal wel meevallen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 19, 2011 10:29:06 GMT 1
Ik zou nu, op basis van deze previews, nog absoluut geen nieuwe PC gaan aanschaffen. Allereerst weet je helemaal nog niet wanneer rFactor 2 uitkomt, dus misschien is diezelfde PC over een paar maanden al wel weer een stuk goedkoper. Bovendien weet je nog helemaal niet waar de performance bottlenecks gaan liggen: moet je vooral een snelle grafische kaart hebben, of juist een snelle CPU. Hoeveel cores van de CPU zal hij effectief gaan gebruiken en is het beter om een CPU met hogere kloksnelheid en minder cores te kopen, of juist niet.
Voor de goede orde, ik kan daar ook nog niks zinnigs over zeggen op dit moment, maar mijn advies zou zeker zijn om te wachten tot na de release en zelfs dan zou ik eerst eens een aantal mods afwachten. Het zal zelden zo zijn dat een PC die nu rFactor kan draaien helemaal geen rFactor 2 meer draait, dus probeer dat eerst eens.
|
|