|
Post by Mee on May 7, 2009 17:16:35 GMT 1
De andere enduranceconcepten die bestaan zoals bvb WES doen het dan weer wel goed, ondaks dat er voor betaald moet worden. Dat is nog eens een idee! Lost ook direct het "instelling"-probleem op .
|
|
|
Post by Knarf on May 7, 2009 19:15:30 GMT 1
Voor WES peuter ik nog wel een gratis auto los volgens mij.
Wat is eigenlijk die mannen hun website, kalender, ... ?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 10, 2009 1:46:27 GMT 1
In vergelijking met SSCA doet WES het niet zo geweldig hoor, als je tenminste kijkt naar het aantal deelnemers. Mijn persoonlijke mening is dat de benelux (nog een overstatement als iedereen nederlands moet kunnen natuurlijk) stomweg te klein is voor een endurance league. Ik geloof niet dat het veel uitmaakt of je nu wel of niet geld vraagt aan mensen, aangezien het voor iedereen toch een hobby is, dus de motivatie moet je toch uit jezelf halen. Wat mij wel tegenstaat aan WES is de ILMS mod. Zeker de LMP physics daarin zijn van zeer beroerde kwaliteit. Om Ricardo te quoten, het zijn net speelgoedauto's. Veel te veel grip en remmen waar ze in de F1 jaloers op zouden zijn. Lees maar eens rustig de volgende blog entries: * f1elites.com/4d/?p=99 * f1elites.com/4d/?p=86Dan zie je al dat je een hoop setups en strategieen gewoon uit het raam kunt gooien daar! Mijn oplossing: een internationale, gratis toegankelijke league, met reconnect mogelijkheid en voorzieningen om ervoor te zorgen dat iedereen ook echt dezelfde mod gebruikt. Of dat wat wordt, de toekomst zal het leren.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on May 10, 2009 20:28:02 GMT 1
In vergelijking met SSCA doet WES het niet zo geweldig hoor, als je tenminste kijkt naar het aantal deelnemers. Mijn persoonlijke mening is dat de benelux (nog een overstatement als iedereen nederlands moet kunnen natuurlijk) stomweg te klein is voor een endurance league. Tja, ik wil niet koteren maar dat heb ik na Spa al gezegd, denk ik. SSA en ILMS vroeger (weet niet of dat eigenlijk WES is) hebben IMO altijd twee grote issues gehad: - de mods die ze gebruikten waren echt niet goed. Ik het met ILMS ooit een race willen meerijden met de Aston en de physics daarvan vielen redelijk mee maar na de BES-mod was het finaal toch dat niet - die zitten op Amerikaanse tijdschema's. Dat maakt het voor Europeanen helemaal heksenketel. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat een Europese endurance serie zeker voldoende volk zou kunnen trekken. Timo
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 10, 2009 22:30:29 GMT 1
de mods die ze gebruikten waren echt niet goed. Ik het met ILMS ooit een race willen meerijden met de Aston en de physics daarvan vielen redelijk mee maar na de BES-mod was het finaal toch dat niet Voor de GT wagens gaan BES physics gebruikt worden, want tot nu toe zijn dat de beste die ik gereden heb. Voor de LMP wagens is er momenteel eigenlijk niks wat echt voldoet, dus daarvoor worden nu nieuwe physics ontwikkeld.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on May 11, 2009 8:38:40 GMT 1
Voor de GT wagens gaan BES physics gebruikt worden, want tot nu toe zijn dat de beste die ik gereden heb. Voor de LMP wagens is er momenteel eigenlijk niks wat echt voldoet, dus daarvoor worden nu nieuwe physics ontwikkeld. Dat is goed nieuws. Misschien kunnen ze de BES-mod volledig integreren. Onmiddellijk ook meer wagenkeuze. Timo
|
|
|
Post by Mee on May 11, 2009 17:00:14 GMT 1
Dat is goed nieuws. Misschien kunnen ze de BES-mod volledig integreren. Onmiddellijk ook meer wagenkeuze. Maar dan is hij niet meer legaal (als dat het geval was). Niet vergeten waar de bes mod vandaan komt...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on May 11, 2009 20:58:09 GMT 1
De mod wordt toch niet los ter download aangeboden. Daarnaast is geen enkele mod gebaseerd op echte auto's legaal.
|
|
|
Post by Webbienl on May 11, 2009 21:34:28 GMT 1
crimineel cybergespuis, dat zijn we, een beetje racen met illigale mods. Je hebt idd gelijk marcel, de enige mods die legaal zijn zijn die van ISI zelf . misschien ook de EOAT ( schrijf ik het zo goed ) mod die de cd van GTR2 nodig heeft en de historix mod die de GTL cd nodig heeft. Dat is het dan wel zo'n beetje
|
|
|
Post by vinox on May 12, 2009 7:22:44 GMT 1
Ah da wist ik niet, ik en mijn kameraad vroegen ons dat van't weekend nog af. Is daar dan nog nooit iets tegen ondernomen van die merken of sponsors uit?
|
|
|
Post by TimoVermeersch on May 12, 2009 7:51:40 GMT 1
Ah da wist ik niet, ik en mijn kameraad vroegen ons dat van't weekend nog af. Is daar dan nog nooit iets tegen ondernomen van die merken of sponsors uit? Simbin (en andere simontwikellaars) sturen geregeld eens een boze mail naar de community in de trend van : "En als het nu niet stopt, maken wij geen sims meer ..." Dat wij maar domme consumenten zijn wil ik grif toegeven, maar dat ze met "geen sims meer" te maken hun eigen winkel sluiten ... Dat kan ik nog wel net begrijpen. Dus wat wil dat zeggen? De facto zijn modden, en in het verlengde conversies tussen platformen, onvermijdbaar, zeker als initiële sims gebouwd worden rond een engine die aan de basis gemaakt is om te modden (vb GTR, GTR2, GTL ... allemaal dezelfde engine als rFactor). De enige echte juridische actie die ooit ondernomen is, is bij mijn weten een vordering geweest van Papyrus (makers van GPL en NR2003) tegen een Amerikaanse modder die een mod had gemaakt voor NR2003. Ik denk dat Papy trouwens zeer weinig uit de wacht heeft gesleept zodat de andere simmakers zoiets hebben van : regelmatig eens blaffen maar het effectief opstarten van kostelijke procedures die toch niets opleveren, ho maar. Timo
|
|
|
Post by Timpreza on May 12, 2009 8:22:51 GMT 1
Om alles eens in perspectief te zien: Vergeet niet waar Simbin vandaan komt. Die zijn begonnen met een GTR 2002 mod voor F1Challenge of F1 2002...
|
|
|
Post by TimoVermeersch on May 12, 2009 9:29:13 GMT 1
Om alles eens in perspectief te zien: Vergeet niet waar Simbin vandaan komt. Die zijn begonnen met een GTR 2002 mod voor F1Challenge of F1 2002... F1 2002, nog altijd één van de beste mods ooit trouwens. Nog eens installeren ...
|
|
|
Post by vinox on May 12, 2009 9:30:20 GMT 1
Zo had ik het nog niet bekeken. Wie weet komen de ontwikkelaars van mods dezer dagen ooit uit met een stand alone, en dan staan zij in de schoenen van ISI.
|
|
|
Post by TimoVermeersch on May 12, 2009 9:34:31 GMT 1
Maar ISI die klagen nooit ze ... Hoe meer mods en conversies, hoe beter voor rFactor en dus ISI. Bovendien zijn alle sims van Simbin, Blimey tot nu allemaal gebaseerd op de engine van rFactor. Volgens mij krijgt ISI per verkochte kopie van GTR, GTR2, Race, GTR Evo etc nog een percentje. Dus die klagen niet.
|
|