|
Post by jansongpl on Aug 18, 2007 18:04:36 GMT 1
Da begint hier wel High-tech te worden !
|
|
|
Post by Knarf on Aug 18, 2007 19:49:36 GMT 1
Heb vlug 2 rondjes gereden. 1:34.1 users.pandora.be/riptor/rfactor/fabcar_at_wg.rarGe doet die 2 files open, legt ene in overlay. En dan ziet ge dat uw x-schaal distance is en niet time (te veranderen met F9). Dan ziet ge het best de verschillen. Het verschil : - Ik rem vroeger (in iedere bocht) - Ik geef meer geleidelijk gas dan Werner. Werner geeft dikwijls gas bij het uitkomen, lost even en geeft dan terug gas. Mijn laatste bocht in mijn snelste ronde is vreemd omdat ik toen uit de bocht ben gevlogen tegen de betonnen muur.
|
|
|
Post by Hill2button on Aug 18, 2007 23:39:49 GMT 1
Wacht wacht, jij remt vroeger? Did I get that correct? Ik dacht dat jij net de late remmer was waardoor ik dus dacht dat het tijdverschil net daar zat. Dat van dat gas geven was mij al opgevallen, is iets waar ik moet aan werken. Herinner je Jacky Stewart nog die "mr slow" sneller moest maken? Over gas geven, lossen, geven ivp in één keer uit te accelereren zei hij: "You don't want to do that".
|
|
|
Post by Knarf on Aug 19, 2007 10:45:59 GMT 1
Ik rem vroeger ja.
- Open beide files in Motec. - Klik linksboven op dat data-knopje. Kies uw ronde als mainlap, en mijn als overlay (In de linkse kolom aanvinken voor mainlap, rechtse kolom als overlay) - Druk op F9 zodat de X-schaal afstand is en geen tijd - Druk op A om de animatie te starten - Kijk naar de throttle balkjes (groen = main, zwart = overlay)
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 19, 2007 10:53:05 GMT 1
Dat viel me in de testrace al serieus op in die linkse na de loop. Ik ben daar een paar keer goed geschrokken.
|
|
|
Post by Knarf on Aug 19, 2007 11:09:01 GMT 1
Dat viel me in de testrace al serieus op in die linkse na de loop. Ik ben daar een paar keer goed geschrokken. Daar was het verschil idd heel groot, dat is ondertussen wel wat aangepast :-) (maar nog altijd vroeger)
|
|
|
Post by TimoVermeersch on Aug 19, 2007 14:22:37 GMT 1
Wacht wacht, jij remt vroeger? Did I get that correct? Ik dacht dat jij net de late remmer was waardoor ik dus dacht dat het tijdverschil net daar zat. Dat van dat gas geven was mij al opgevallen, is iets waar ik moet aan werken. Herinner je Jacky Stewart nog die "mr slow" sneller moest maken? Over gas geven, lossen, geven ivp in één keer uit te accelereren zei hij: "You don't want to do that". Korte plankgasjes en terug lossen om te corrigeren snel na elkaar was anderzijds wel de rijtechniek van Senna ... Er moet dus toch iets goed aan zijn.
|
|
|
Post by Bob van der Vleuten on Nov 23, 2007 18:41:36 GMT 1
Iemand een idee om de plugin aan het werk te krijgen na update 1.255??
ik krijg wel output files, maar motec i2 Pro wil ze niet inlezen, ik kan ze niet selecteren aangezien het zogezegd geen supported format is.
oke sorry stomme vraag tlag dus aan de nieuwe mlotec die ik had
|
|
|
Post by amdr on Dec 28, 2008 18:43:26 GMT 1
sorry voor een oude topic te kicken maar waar ziet ge wanneer ge de grond raakt? nm gewoon ride height checke en zien als hij onder 0 gaat
|
|
|
Post by Timpreza on Aug 19, 2011 16:32:26 GMT 1
Oude koeien uit de gracht!
Nu we toch over telemetrie bezig zijn... Ik heb over de jaren al een paar keer m'n Motec software moeten herinstalleren, maar iedere keer mag ik m'n sheets helemaal opnieuw instellen. Kan iemand me zeggen waar ik moet zijn om die layouts te backuppen?
|
|
|
Post by nicotineplijster on Aug 20, 2011 19:39:49 GMT 1
Ik kan verschilende menu's op brengen en snap wat wat is maar Hoe verbeter je je ronde tijden en maak je een setup met behulp van motec? weet iemand een goed guide hier voor
|
|
|
Post by brechtm on Oct 25, 2011 16:21:42 GMT 1
Ik wil motec nu gaan proberen samen met die setup developer van race2play (die nu zonder login gebruikt kan worden). Hiermee kan je gwn de motec log files gwn inlezen in motec en de gegevens aflezen. Dit wil nu gebruiken om de bandentemperatuur en spanning af te gaan lezen in de bochten waarbij je die bepaalde band het meest gebruikt en dan ingeven in het "banden"-tabblad van setup developer zodat je niet constant moet stoppen en dan de gegevens aflezen uit rFactor zelf (in de garage).
Enige probleem is dat als ik nu een log in lees, hij de individuele laps niet van elkaar kan onderscheiden en er ook geen track report/map gegenereerd wordt... Ik gebruik data acquisitioner 1.32 zoals in dit topic en = de laatste van rfcentral. Eerst had ik ook een nieuwere versie van motec maar herinnerde me dat je de oudere moest hebben. Die heb ik van dit topic gedownload. Kheb eens een testje gedaan op een ander circuit maar dat helpt dus niks. Kan iemand zijn dataacquisitioner.ini anders eens posten mss dat ik daar iets mispeuterd heb of moet ik zelf een leeg circuit project beginnen...
|
|