|
Post by Knarf on Feb 4, 2004 19:32:22 GMT 1
Misschien nogal vroeg om nu al nen thread over de Ring op te starten maar het is nodig :-) Maandag ofzo er ook al met Arnold over gebabbeld dat het tijd begon te worden dat we eens wat rondjes op de Ring gingen rijden... Ondetussen heb ik er 2 rondjes achter de rug en ik maak me zwaar zorgen :-) Hoe krijg ik da monster geleerd op 3 weken tijd (deze week ga ik niet in Florida rijden om een extra trainingsweek voor de Ring te hebben...) Alle tips zijn welkom
|
|
|
Post by arnold on Feb 4, 2004 19:45:34 GMT 1
doen zoals ik nu elke dag doe : 1 rondeke of max 2 en proberen de moeilijkste passages te memoriseren ! Arnold.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 4, 2004 20:19:48 GMT 1
Alle dagen een rondje rijden op u gemak zoals arnold zegt. Voor ge het weet ga je secties herkennen, na 10 ronden ga je al weten waar je zit, en na 20 ronden ga je weten wat er komt. Probeer vooral niet een snelle rondetijd neer te zetten, want dan ga jer er af en frustreer je je te pletter. Gewoon rijden rijden en rijden. In het begin lijkt de ring een onmogelijk monster, en denk je dat het onmogelijk is alle bochten van buiten te kennen maar je zal versteld staan hoe rap je het zal kennen. Jaag jezelf vooral nooit op. Bekijk misschien replay's en print misschien een kaartje af (http://trackdb.d2g.com/bapommaps/map-nurburg.pdf) zodat je weet over welke bochten we het hebben, en zodat je zelf eens kunt volgen welke bocht waar ligt. Op den duur kan je de ring uit je hoofd Ringtrainer (http://www.joachimblum.de/ringtrainer.htm) is een programmatje dat je in plaats van in de pits ergens op een sectie naar keuze laat op de baan komen. Da's misschien handig om niet iedere keer een ronde te moeten rijden voor je getimed word, of om de achterste stukken van de baan te leren kennen als je de vorenste al kent. (als je bvb op vegeserver op de baan komt in training start je aan Schalbenschwanz zodat je geen nutteloze ronde moet rijden)
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 5, 2004 2:12:53 GMT 1
"50 rondes om de baan te leren kennen en 50 rondes om echt hard te gaan." -Marc Duez.
Nog steeds de vuistregel op de Ring.
Jan. =---
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 5, 2004 3:55:50 GMT 1
Lol jan gegeeft die gasten veel courage K'zou zeggen dat wij daar ook nog nie super hard gaan dan . We kene de baan wel vanbuiten, maar moeten nog altijd enorm opletten, want ge mispakt u nog geregeld ne keer aan een draai; zelfs na die 50 rondes. k'zou zeggen probeer naar de 9.00 minuten te mikken , en dan komt de rest wel. Ge zult al nie te heel ver achter komen dan . Ik heb een pb van 8.20 daar , dat is al behoorlijk snel , maar nog verre van super snel , want de besten ijden er dict bij , en zelfs onder de 8 minuten . Timke rijd er een seconde rapper dan ik. lol beeld u in zeg, op een circuit van 21 km, en maar een secondeke verschil , das hoop en al ne meter of tien op zo'n lange afstand. Alé veel trainingsgenot gasten . laat de oren niet hangen . Goed dat er een topic over gestart is, dan weten mensen zoals sigurd dat ze in feite ook al mogen beginnen met iedere dag een rondeke of meer te bolen in het eifelgebergte.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 5, 2004 13:26:45 GMT 1
1 seconde aan 250km/u is 70 meter
|
|
|
Post by Obi-Jan on Feb 5, 2004 14:30:18 GMT 1
Maar om gemiddeld 160 per uur te halen op de Ring moet ge al neig doorgeven. Jan. =---
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 5, 2004 16:15:41 GMT 1
Jaja, maar over start finish kom je rapper dan 160
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 5, 2004 16:21:25 GMT 1
k'heb weer wa gezegd ;D ;D ;D we zijn weer vertrokken voor drie pagina's meningsverschillen lol
|
|