Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 3, 2004 8:59:21 GMT 1
Hi, Gisteren een paar rondjes gedaan op dit - voor mij - totaal onbekende circuit. Naast mijn eerste persoonlijk indruk dat dit een k*t-baan eerste klasse is, toch even de volgende opmerkingen/vragen. Als je van de Webster chicane naar de Straight gaat en de startbaan opdraait (tussen alle vliegtuigen door), is het geen probleem de andere kant van de strobalen te nemen. Door daar ne ruimere bocht te maken en op de buitenbaan te komen, ben je in die bocht alleen al 0.5 sec sneller. Als je dan van de buitenbaan op de straight naar de backstretch draait, kan je weer uwe bocht aansnijden van de buitenbaan naar de apex van de binnenbaan en terug naar de buitenbaan van de backstretch gaan... Weer sneller... Zelfs als je van de binnenbaan op de straight naar de buitenbaan van de backstretch draait, ben je veel sneller En dan komt waarschijnlijk de grootste winst, het opdraaien van S/F doorheen de U-turn vanop de buitenkant van de backstretch... Als ge een beetje mikt, kun je perfect vanop de backstretch het eerste deel van de U-turn nemen aan veel hogere snelheid en een veel vloeiender lijn rijden om de S/F op de draaien. Al bij al, door de buitenkant te pakken, 2 a 3 seconden per ronde sneller in mijn geval... 'k Veronderstel dat dat niet de bedoeling is? Anders ga'k eens een rondje trekken vanavond en kan ik misschien mijne replay insturen voor de GPLRank ;D Op die buitenkant rijden is niet echt onrealistisch, vooral omdat er zeker op de backstretch geen vliegtuigen staan. Op de straight is dat eigenlijk wel anders maar ge kunt er gewoon doorrijden 't Zelfde geldt voor die bomen en dat huis in de Esses. Beetje goed mikken en ge kunt bijna volgas rechtdoor daar zolang ge de gele kegelkes ontwijkt, direct 5 seconden van de eerste sector eraf. Maar ik veronderstel dat die kerel die in dat huis woont tijdens de GP de voor- en achterdeur van zijn huis niet openzet ;D Wim
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 3, 2004 17:19:35 GMT 1
Ik ga het eens bekijken. T'is in ieder geval een raar baantje. Ik hoop dat niemand valsspeelt, en ik ga het controleren ook. Iedereen kan een foutje maken, maar als opzettelijk een paar bochten buiten de grenzen genomen worden zal ik met de DQ's gooien.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 3, 2004 17:36:08 GMT 1
Waarom zijn alle banen 'int long' behalve sebring 'grand prix' ?
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 3, 2004 17:59:28 GMT 1
Awel, nie verschieten é Frank: nen Grand Prix is volledige grand prix lengte, terwijl nen int long 1/3e is. Zie dus maar dat voor de puntenrace u tankske goe vol is. Ik plan ieder seizoen zo'n specialleke. De testrace zal dus int long zijn: 13 laps. De puntenrace 42 laps.
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 3, 2004 18:04:56 GMT 1
Ik heb niet echt veel problemen met de baan. T'is iets anders dan anders. Het enige waar ik me mateloos aan erger is de inconsistente groove. Het ene moment mag je 100 later remmen of later insturen, het ander moment moet je zien dat je zeker niet later dan de groove remt om er niet af te gaan. Eens je dat door hebt gaat dat redelijk, maar da's allesbehalve ideaal bij concentratieverlies in zo'n lange race...
|
|
|
Post by Knarf on Feb 3, 2004 18:15:54 GMT 1
Er zitten toch wel enkele flaters in die baan vind ik... Voornamelijk dat de meterbordjes (5,4,3,2,1) geen collision-detection hebben. Ge kunt dus op bepaalde stukken redelijk wa naar de buitenkant uitwijken om ne bocht beter aan te snijden. En ik bedoel dus niet knal over die bordjes maar er rakelings langs en soms eens een beetje erdoor waardoor er discussie kan onstaan of dat nu een stuurfoutje was, of expres enz... Ook lijken mij alle huizen geen collision detection te hebben. Ben op men 2 rondjes die ik had gereden 2 keer er ergens afgegleden en 2 keer door een huis uit. Ook staan sommige huizen niet op de grond maar die zweven enkele centimers in de lucht (heeft wel niks met gameplay te maken maar toch ) Dat ge niet door huizen moogt rijden zoals Wim zegt lijkt me nogal logisch, ook dat ge niet aan de buitenkant van de straights moogt vlammen want het is toch redelijk duidelijk dat ge binnen de hooibalen moet blijven. Drie keer zolang als normaal Tim ? Jawadde... Da is 2 uur rijden dan ? En practice blijft 30 minuten ?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 3, 2004 19:25:35 GMT 1
ja knarfke, idd da is zalig , zo'n uithoudingsrace .
|
|
|
Post by Petrol on Feb 3, 2004 20:47:13 GMT 1
ik heb deze track in F1C en met nen oude GT is da fantastisch, maar in GPL vind ik er echt niets aan, het lijkt wel een beta-versie met die slechte raceline en drive-trough gebouwen en markers, ik heb geen zin om op zoiets 42 rondjes te slijten, is het al te laat om bijvoorbeeld terug te vallen op Le Mans?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 3, 2004 22:40:58 GMT 1
ik heb geen zin om op zoiets 42 rondjes te slijten, Idd Peter, niet het meest aantrekkelijke circuit om op te racen, vind ik ook. Wat me eigenlijk nog het meest stoort is dat er nergens ne bocht met wat camber is, nergens eens een dipke of een bultje in de weg om die aaneenschakeling van lange rechte stukken te doorbreken. 't Is allemaal niet erg uitdagend :-( Precies of je bent op een biljarttafel aan het rijden. Ik realiseer me dat het op en rond een vliegveld is, dus per definitie geen Spa of Mosport toestanden maar toch... ik kan me moeilijk inbeelden dat die mannen hunne waterpas zo goed gebruikt hebben ;-) Daar kunnen sommige Belgische wegenwerkers nog eens een puntje aan zuigen LOL Wim
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 4, 2004 4:03:54 GMT 1
lol, da ware sjiek , ne sim met geschonden wegdek . die overlappingen van asfalt, en brokken die eruitgereden zijn . ge gaat dermeee lachen , maar ik ben nekeer naar tcjechie geweest , en daar kunnen die gasten zo goed de banen oplappen , dat ge zelfs niets gewaar zijt als de baan volligt van die rechthoekskes. Ze mogen der idd vééééél aan gaan leren . misschien eens een oplapstage gaan doen die belgische wegenwerkers. ;-)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Feb 8, 2004 9:16:21 GMT 1
Ik zal in laatste instantie moeten afzeggen voor de testrace vandaag Examens krijgen voorrang natuurlijk, en m'n planning is wa uitgelopen.... Denk trouwens ook nie da'k veel kan oefenen voor de echte race, dus da zal ook niets worden vrees ik.
|
|
|
Post by Knarf on Feb 8, 2004 21:56:54 GMT 1
Ik reed zoals gepland niet mee. Heb nog maar 2 rondjes gereden op Sebring omda ik een Nurburgring trainingsweek had ingelast.
Veel succes met de examens Bart
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 8, 2004 22:11:44 GMT 1
|
|
|
Post by Timpreza on Feb 8, 2004 23:43:06 GMT 1
Ik zag eerst tegen de race op, maar na een week trainen in Ferrari ben ik overgestapt naar Eagle, en dat scheelde toch een volle seconde per ronde. Ik zag het meer en meer zitten. Hoewel ik geen grote fan ben van deze baan voel ik me er goed op. Ik had wel niet verwacht dat ik de pole ging rijden met een seconde voorsprong op de 2e man! Ik kon op die manier de race met vol vertrouwen starten. Ik reed confortabel op kop, maar Wim kwam na een paar ronden verassend hard opzetten zodat ik niet veel moeite gedaan heb om hem op te houden. Van dan af kon Wim niet echt van me weglopen, maximum 3 seconden. Hij won het in het bochtige gedeelte, terwijl ik weer vlot naderde in de rechte stukken. Halverwege kon ik in de laatste bochten aansluiten maar ik wou hem in het uitkomen van de laatste bocht binnendoor steken, gaf teveel gas en ging rond. Ik had niet veel tijd verloren en lapte even snel als Wim, tot we achterliggers tegenkomen. Wim raakt uit zijn ritme terwijl ik in de voorlaatste ronde een superronde neerzet waardoor ik onmiddelijk het gat kan toerijden. Wim was denk ik daardoor een beke verrast, en crashte waardoor ik met 1 rodne te gaan naar de kop ging en won. Mijn 2e overwinning in een testrace op rij. Het word eens dringend tijd dat ik dat kan doen voor puntenraces ook! Het was een toffe race voor mij. Niet iedereen is een liefhebber van dit circuit, ik op het eerste zicht ook niet, maar al bij al is het nie mis, en een perfecte baan voor een endurace race zoals volgende week. Ik kijk er naar uit
|
|
|
Post by Petrol on Feb 9, 2004 1:43:22 GMT 1
ik was aan 't twijfelen of ik wel zou meerijden omdat ik nog geen enkele volle ronde gereden had op GPL Sebring, dan toch maar meegedaan en geoefend tijdens de qualify, op den duur begon het te lukken en heb ik me zelfs als 5e kunnen plaatsen aan de start, de race was iets minder, een ongeluk veroorzaakt door een foutje in T1 na de start, nog 'ns sorry en veel fouten gemaakt door Sebring-onervarenheid, ook omdat ik wat verschillende rempunten aan het proberen was, consistentie zal ik tegen volgende week wel hebben, de Ferrari is niet echt ideaal voor zo een snelle baan maar de voldoening zal des te groter zijn als ik wa Eagles en Lotussen kan kloppen
|
|