|
Post by Knarf on Jan 22, 2004 14:40:28 GMT 1
het was een hercules muse 5.1 dvd (equivalent met sb-live 5.1) die ik had steken en voor die fps drop zorgde...
|
|
|
Post by arnold on Jan 22, 2004 21:29:55 GMT 1
ja zeg, ge zijt dan ne keer behulpzaam ! k'had er ook nie aan gedacht om te gaan zien in de pilotendatabase ! btw : met mijne moto is da nu nie écht zover hé.......! Lol! De Nurburgring is nie ver Arnold, 400km van hier of zo. Kzou zeker eens gaan kijken. ;D
|
|
|
Post by m635csi on Jan 23, 2004 10:58:18 GMT 1
;)ja ja ik ben Xavier en woon hier op 20 km van de ring.ge zijt allemaal welkom dag en nacht.voila.en als ge echte racers op de ring wil zien kom dan op de 24 u race met olh hemelvaart tweekend voor of achter pinksteren.op en naast de baan(de ganse ring) is't één groot feest. ;D :)alle auto's van oude en nieuwe dtm auto's ,m3's, dikke porsches, viper,golfkes, mercedes,toyota,opel, honda....wel zeker 150 stuks 3u 1/2 rijden vanuit kortrijk op uw dooie gemak zowel dwars door de ardennen als via de autostrade.ongeveer 325 km tot voor de deur(beide routes).allez Arnold en Frank ?das toch nie ver ;D Frank;k'denk dak hier in de karpaten degene ben die nog 't meest weet van computers .uit bouwen kan ik wel maar k'zou ze liever uitschakelen.(dubbelklikken op multimedia en dan???;uitschakelen is er nie direkt bij.de kaart is een creative sb audio pci 128) zou het nuttig zijn om andere (sound)drivers te installeren via deze site www.drivershq.com of www.driverguide.comeen AGP slot is bruin van kleur ?JUIST? de videokaart (tnt2)is toch waar mijne monitor op aangesloten is? moedreboard één giga waar kan ik da zien? 40 EURO voor ne nvidea gforce 2 64 mb nieuw?GOEIE PRIJS? maar als ne amd 1800 problemen geeft op l.seca 1967 dan zalt da nie veel uithalen .ne gforce. kan ik hier ne foto in mijne avatar zetten en mijne naam zonder ne website te hebben.? allez k'ben benieuwd
|
|
|
Post by Knarf on Jan 23, 2004 11:11:29 GMT 1
allez Arnold en Frank ?das toch nie ver Voor mij is da nie zo ver, vanaf Hasselt... uit bouwen kan ik wel maar k'zou ze liever uitschakelen.(dubbelklikken op multimedia en dan???;uitschakelen is er nie direkt bij. Welk besturingssysteem is da? Ge moet naar uw configuratiescherm gaan en dan naar systeem. Zodat ge ne boomstructuur ziet met alles wa in uwe pc zit. Daar naar besturing voor audio en video (of zoiet) en dan rechtsklikken op uw geluidskaart en 'uitschakelen in dit profiel' kiezen. Zoiets moet ge ongeveer doen :-) Ofwel misschien in uw bios zeggen da ge het onboard geluid wilt gebruiken (hebt ge onboard geluid ? Zijn er dus nog ergens anders aansluitingen om uw boxen in te steken buiten op die SB ?) Nieuwe drivers maken denk ik nie veel uit... een AGP slot is bruin van kleur ?JUIST? de videokaart (tnt2)is toch waar mijne monitor op aangesloten is? Ik denk da het juist is ja da da bruin is. Ma ik denk da pci sloten ook bruin zijn. In ieder geval hebt ge maar 1 en slechts 1 AGP slot (of geen). Een Riva TNT2 is niet zeker AGP (de mijne was PCI). Dus als die riva in een slot zit waarvan ge meerdere sloten hebt is het ne pci. moedreboard één giga waar kan ik da zien? Nie een moederbord van één giga hé :-) Een moederbord van het merk Gigabyte... Ge kunt da zien aan de doos van uw moederbord ofzo... 40 EURO voor ne nvidea gforce 2 64 mb nieuw?GOEIE PRIJS? maar als ne amd 1800 problemen geeft op l.seca 1967 dan zalt da nie veel uithalen . Kzou eens zien voor ne geforce 4mx... Denk da die nie veel duurder zijn... Heb mijne gf2 pas verkocht voor 20 euro...
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 23, 2004 13:07:00 GMT 1
Ik denk dat het met een sb 128 geen verschil zal uitmaken als je hem uitschakelt of niet.Die hercules en fortisimo kaarten zijn slokkoppen maar een 128,zoals ik die heb,nee,ik denk het niet. Als je in de eigenschappen van multimedia zit zie je bij afspelen:voorkeursapparaat,SB PCI 128.Daarnaast staat er een pijltje en normaal als er een soundchip inzit kun je daar de chip selecteren,als de sounddrivers tenminste geinstalleert zijn.Een gigapro kan het ook zijn en die hebben wel onboard sound,mijn schoonbroer zit met een gigapro 667 met een voodoo2 kaart,256 ram en zelfs met de originele gpl draait het niet goed,niks geupdate en met moeite 20fps.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 23, 2004 19:35:22 GMT 1
Ik denk dat het met een sb 128 geen verschil zal uitmaken als je hem uitschakelt of niet.Die hercules en fortisimo kaarten zijn slokkoppen maar een 128,zoals ik die heb,nee,ik denk het niet. Ik vrees ervoor dat Steve hierin gelijk heeft .... Maar misschien toch het proberen waard.
|
|
|
Post by arnold on Jan 23, 2004 21:34:20 GMT 1
hey, een agp slot is inderdaad bruin maar je hebt er maar één en die staat los van de pci sloten ,die zijn in d e meeste gevallen wit en een stuk langer dan een agp ! die videokaart zéker nie kopen : voor 76€ heb je al een FX 5200 kaart met 128 MB DDR ram ! als je echt een goeie kaart wilt : een Nvidia FX 5600 SE 161€ of een ATI RADEON 9600 156€ , duurder maar de resultaten zijn ernaar. als uw systeem onder Windows XP draait loont het ook de moeite om Uw geheugen op te trekken tot 512MB , vanaf Windows 2000 maakt het systeem optimaal gebruik van het geheugen ! kwestie van uw systeem te checken : er zijn wel programmatjes genoeg op het internet te vinden die uw systeem kunnen checken ! Norton System works is ook zéér goed en houd tevens je systeem optimaal ! alléé , ik hoop dat ik je wat verder heb kunnen helpen ! vr gr, Arnold. ;)ja ja ik ben Xavier en woon hier op 20 km van de ring.ge zijt allemaal welkom dag en nacht.voila.en als ge echte racers op de ring wil zien kom dan op de 24 u race met olh hemelvaart tweekend voor of achter pinksteren.op en naast de baan(de ganse ring) is't één groot feest. ;D :)alle auto's van oude en nieuwe dtm auto's ,m3's, dikke porsches, viper,golfkes, mercedes,toyota,opel, honda....wel zeker 150 stuks 3u 1/2 rijden vanuit kortrijk op uw dooie gemak zowel dwars door de ardennen als via de autostrade.ongeveer 325 km tot voor de deur(beide routes).allez Arnold en Frank ?das toch nie ver ;D Frank;k'denk dak hier in de karpaten degene ben die nog 't meest weet van computers .uit bouwen kan ik wel maar k'zou ze liever uitschakelen.(dubbelklikken op multimedia en dan???;uitschakelen is er nie direkt bij.de kaart is een creative sb audio pci 128) zou het nuttig zijn om andere (sound)drivers te installeren via deze site www.drivershq.com of www.driverguide.comeen AGP slot is bruin van kleur ?JUIST? de videokaart (tnt2)is toch waar mijne monitor op aangesloten is? moedreboard één giga waar kan ik da zien? 40 EURO voor ne nvidea gforce 2 64 mb nieuw?GOEIE PRIJS? maar als ne amd 1800 problemen geeft op l.seca 1967 dan zalt da nie veel uithalen .ne gforce. kan ik hier ne foto in mijne avatar zetten en mijne naam zonder ne website te hebben.? allez k'ben benieuwd
|
|
|
Post by Knarf on Jan 24, 2004 18:03:00 GMT 1
als je echt een goeie kaart wilt : een Nvidia FX 5600 SE 161€ of een ATI RADEON 9600 156€ , duurder maar de resultaten zijn ernaar. Even lichtjes tegenspreken :-) Op een P3-667 maken die duurdere kaarten niet zoveel verschil omdat uw processor dan de bottle-neck wordt. Uw videokaart zit dan dus te wachten tot hij data ontvangt van uw processor. Zeker bij gpl maakt het echt zeer weinig uit of ge met een gf2, of een gf4 zit omdat dit programma nog van voor de tijd was van al die super-3D kaarten. Het spel is dan ook niet gebruikt om optimaal gebruik te maken van al deze kaarten. In ieder geval vond ik die prijs voor die gf2 ook wel wa hoog.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 24, 2004 23:01:39 GMT 1
Als je geen krakend geluid hoort,zou ik geen andere drivers installeren,anders zou je wel prijs kunnen hebben.Ik heb dat tegengekomen en tegen dat ik besefte waaraan het lag waren we al een maand verder.'t ergste van al was dat GPL altijd crashte vanaf het moment dat ik een fout maakte, mijn banden blokkeerde,of bij start.Na een maand het aantal sounds verminderd van 16 naar 8 en toen ging het weer.Ik had toen nog maar enkele maanden gpl en was toen
|
|
|
Post by m635csi on Jan 25, 2004 11:52:46 GMT 1
:Dolala. zo veel hulp.merci gasten. besluit dus het zal waarschijnlijk helpen een gf2 kopen maar ook niet veel. moederboard weet ik nog steeds nie wat ik heb.op de doos van de complete computer heb ik niets gevonden(eventjes opendoen en kijken of is er meestal niks te vinden van merknaam )(of kan men zien in de computersoftware welk moederbord men heeft???) 3 aansluitingen maar, waarschijnlijk 1 voor micro 1 voor boxen en 1 voor weet ik niet wat naast het pijltje van de sound card in multimedia staat niks meer(beschikbare apparaat)dus waarschijnlijk geen online sound. het aantal sounds verminderen hoor ik nu voor het eerst.na een discussie in gplea had ik het steeds op 16 gezet. als ik van de baan ging op sommige plaatsen in laguna seca .crashte het ganse spel ook direkt. één agp slot heb ik dus en daar zit dus de monitorkaart in.(is da nu de tnt2??? DIE MONITORKAART.
|
|
|
Post by Knarf on Jan 25, 2004 12:52:04 GMT 1
Die kaart waar uw monitor insteekt is de tnt2 ja... Mijn aantal gelijke sounds staat op 3 of 4 geloof ik. Merk van uw moederbord kunt ge volgens mij nergens zien. Of een gf2 tegenover een tnt2 niet helpt heb ik niet gezegd hé :-) Ik heb gezegd dat een gf4 tegenover een 2 niet helpt omdat uw pc te traag is om een gf4 te volgen... Vraagt of ge die kaart eens moogt proberen...
Een gf4-mx zou ge nieuw moeten kunnen vinden voor 50€ normaal gezien.
|
|