|
Post by arnold on Dec 8, 2003 22:11:08 GMT 1
hey piloten,ben zojuist ne keer gaan proberen op mosport want had nog nooit van dit circuit gehoord ! amaai , volgens mij gaan er daar veel brokken vallen. ik vraag me af of de ferrari nu direkt de geschikte wagen is om als rookie daar te gaan rijden ? alle sugesties zijn welkom en kan er iemand mij een goede setup bezorgen voor de Ferrari ( de ali setup is voor mij te bruut ). thanks ! Arnold.
|
|
|
Post by Petrol on Dec 8, 2003 22:42:40 GMT 1
ik vind de Ferrari heel goed op Mosport, 'k weet niet of het zal helpen, maar ik kan u m'n setup wel sturen als ge wilt
|
|
|
Post by arnold on Dec 9, 2003 8:08:09 GMT 1
als je dat eens wilt doen : ik kan dan ne keer proberen hé ! thanks , arnold
arnold.cottenier@skynet.be
|
|
|
Post by Knarf on Dec 9, 2003 8:43:43 GMT 1
Ikzelf vind die brabham een makkelijke wagen om op een bochtige baan mee overweg te gaan. De Ferrari is ook wel behoorlijk stabiel maar heeft wat meer last van doorspinnende wielen bij het optrekken vind ik. De lotus vind ik op dit soort banen wat moeilijk maar is ongetwijfeld pijlsnel als je hem door hebt.
Ik heb zelf ook nog maar 5 ronden met de brabham gereden en 3 met de ferrari op mosport dus veel ervaring heb ik niet.
Verder gebruik ik altijd de standaard setups om de banen te leren (wel minder benzine aan boord nemen natuurlijk). Ik vind dat goede stabiele setups. Op Spa heb ik tot de donderdag voor de race met de standaard setups gereden. Daarmee draaide hoge 3:20's... Toen ben ik overgeschakeld naar Greger Huttu setups en daarmee draaide ik 1sec per ronde sneller. Ge moet gewoon zien bij welke setup ge u goed voelt. Dat ge plots ik weet niet hoeveel sneller gaat zijn moet ge zeker niet verwachten. Sommige mensen vinden die GH setups moeilijk, ik vond die op Spa net zeer comfortabel tegenover de standaard setup die teveel overstuur (of onder???... Voorste wielen die rechtdoor glijden) had naar mijn goesting).
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 9, 2003 8:50:27 GMT 1
Hey Arnold,
Als rookie kan je misschien ook eens de cooper proberen... volgens mij de gemakkelijkste auto om mee te rijden, net genoeg power om er iets mee te doen en een stabiel chassis. Ferrari is anders ook wel goede wagen op mosport zoals Peter zegt.
Als je wil stuur ik mijn mosport setup eens door, mijn setups zijn normaal vrij conservatief, meestal gebaseerd op Greger Huttu (eerste versie met veel locking op power en weinig op coast, hoge clutch) en die van Roland Ehnstrom (gelijkaardig)
Tom
|
|
|
Post by arnold on Dec 9, 2003 9:00:40 GMT 1
Hallo Tom dat zou héél fijn zijn , ben aan het oefenen maar het lukt nie zo goed ! en wat zijn de richttijden voor Mosport ? kwestie van een beetje te weten waar ik sta ! alvast bedankt !! Hey Arnold, Als rookie kan je misschien ook eens de cooper proberen... volgens mij de gemakkelijkste auto om mee te rijden, net genoeg power om er iets mee te doen en een stabiel chassis. Ferrari is anders ook wel goede wagen op mosport zoals Peter zegt. Als je wil stuur ik mijn mosport setup eens door, mijn setups zijn normaal vrij conservatief, meestal gebaseerd op Greger Huttu (eerste versie met veel locking op power en weinig op coast, hoge clutch) en die van Roland Ehnstrom (gelijkaardig) Tom
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 9, 2003 9:03:23 GMT 1
Knarf: onderstuur -> de wagen stuurt minder dan je zou verwachten, dus je gaat rechtdoor ipv te draaien, hetgeen jij ondervondt. (push in Engels) Overstuur: je draait een klein beetje aan stuur en je achterkant komt rond
|
|
|
Post by arnold on Dec 9, 2003 9:03:36 GMT 1
bedankt Frank ,ga ne keer op zoek gaan naar die setups van Greger Huttu !! Ikzelf vind die brabham een makkelijke wagen om op een bochtige baan mee overweg te gaan. De Ferrari is ook wel behoorlijk stabiel maar heeft wat meer last van doorspinnende wielen bij het optrekken vind ik. De lotus vind ik op dit soort banen wat moeilijk maar is ongetwijfeld pijlsnel als je hem door hebt. Ik heb zelf ook nog maar 5 ronden met de brabham gereden en 3 met de ferrari op mosport dus veel ervaring heb ik niet. Verder gebruik ik altijd de standaard setups om de banen te leren (wel minder benzine aan boord nemen natuurlijk). Ik vind dat goede stabiele setups. Op Spa heb ik tot de donderdag voor de race met de standaard setups gereden. Daarmee draaide hoge 3:20's... Toen ben ik overgeschakeld naar Greger Huttu setups en daarmee draaide ik 1sec per ronde sneller. Ge moet gewoon zien bij welke setup ge u goed voelt. Dat ge plots ik weet niet hoeveel sneller gaat zijn moet ge zeker niet verwachten. Sommige mensen vinden die GH setups moeilijk, ik vond die op Spa net zeer comfortabel tegenover de standaard setup die teveel overstuur (of onder???... Voorste wielen die rechtdoor glijden) had naar mijn goesting).
|
|
|
Post by arnold on Dec 9, 2003 9:05:37 GMT 1
Ja Tom ik denk dat ik de meeste problemen heb met overstuur , t'is inderdaad zo dat ik bij het minste draaien aan mijn stuur de achterkant verlies ! voor die setups : arnold.cottenier@skynet.be , en alvast bedankt ! Knarf: onderstuur -> de wagen stuurt minder dan je zou verwachten, dus je gaat rechtdoor ipv te draaien, hetgeen jij ondervondt. (push in Engels) Overstuur: je draait een klein beetje aan stuur en je achterkant komt rond
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 9, 2003 9:24:23 GMT 1
Hi Arnold, was ah verwijzen naar Knarf voor overstuur maar als je daarmee problemen hebt zou mij Cooper setup wel soelaas moeten bieden denk ik. Ik stuur je deze vanavond door. Wim heeft heel goede Cooper setups maar daar mag je je verwachten aan heel wat overstuur als je die niet gewoon bent ;D Voor Mosport heb ik in Cooper 1m22.7, ik vermoed van rond de lage 1m23.x te zitten in Qualy, lang geleden da'k Mosport gereden heb. GH site: www.teamredline.co.uk/gh_gpl.htm
|
|
|
Post by Knarf on Dec 9, 2003 9:28:17 GMT 1
Het was dus onderstuur waar ik last van had in Spa.
Ik zal u die setups van GH eens doorzenden deze avond Arnold.
Voor richttijden kunt ge best naar de website van gplrank gaan, u daar inschrijven en uw tijden uploaden. En dan op de link 107% drukken. Ik probeer daar altijd < 100% uit te komen. Kijk gewoon hoeveel % je had op Spa en probeer dat % ook te halen op mosport. Als je in de kwalificatie voor spa de 100% tijd had gereden zou je 6de hebben gestaan op de grid om een richtlijn te geven van hoe snel 100% is.
De link naar de gpl-rank website is te vinden op de vrl website.
Als je me trouwens op msn ziet mag je altijd vragen om wat rondjes online te draaien in gpl... Ik moet immers ook al die tracks nog leren op Kyalami na.
|
|
|
Post by arnold on Dec 9, 2003 9:34:07 GMT 1
oké Frank ,zal ik zéker doen maar eerst nog wat oefenen : ik blijf voor het moment steken op 1.38 !!! met de Ferrari en ik wil me bij deze houden voor het ganse seizoen ! tot later ! ps : aan allen bedankt voor de support : jullie kunnen zich niet indenken hoeveel plezier ik al hebt beleeft sedert ik meedoe !!!!!!!!! Het was dus onderstuur waar ik last van had in Spa. Ik zal u die setups van GH eens doorzenden deze avond Arnold. Voor richttijden kunt ge best naar de website van gplrank gaan, u daar inschrijven en uw tijden uploaden. En dan op de link 107% drukken. Ik probeer daar altijd < 100% uit te komen. Kijk gewoon hoeveel % je had op Spa en probeer dat % ook te halen op mosport. Als je in de kwalificatie voor spa de 100% tijd had gereden zou je 6de hebben gestaan op de grid om een richtlijn te geven van hoe snel 100% is. De link naar de gpl-rank website is te vinden op de vrl website. Als je me trouwens op msn ziet mag je altijd vragen om wat rondjes online te draaien in gpl... Ik moet immers ook al die tracks nog leren op Kyalami na.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 9, 2003 10:07:58 GMT 1
Ik denk dat ik 1:28 heb gedraait met de brabham en 1:29 met de ferrari. Volgens mij is 1:22 de 100% van gplrank
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 9, 2003 11:22:48 GMT 1
Om wat richttijden te geven, mijn pb op Mosport is 1:22.5 in Lotus, Gisteren na een ronde of 20 met de Brabham zat ik aan 1:23.9. De Papyrus benchmark is 1:23.130.
IVM die GH setups, ik denk dat ge die al staan hebt Arnold. Ze zijn het proberen zeker waard, maar bijt er u tanden niet op kapot, want het zijn zeker de gemakkelijkste niet. Als ge daarmee [c]kunt [/c] rijden ga je niets anders willen, maar als je ermee rijdt als beginner en je hebt er moeite mee in het remmen en accelereren, wacht dan nog maar een beetje om ermee te experimenteren tot je zelf meer controle hebt over u auto. Het is geen wondermiddel dat u veel rapper maakt.
|
|
|
Post by bosje on Dec 9, 2003 18:03:22 GMT 1
Ik weet niet of ik zondag zal rijden, dat hangt af van mijn tijden. Indien ik geen paar ronden na mekaar met fatsoenlijk tijden kan rijden, doe ik liever niet mee. Geen zin in een herhaling van zondag.
|
|