|
Post by Knarf on Dec 6, 2003 11:19:44 GMT 1
Ik had gisteren dus even geoefend op spa samen met Tom, Tim en Juha... Na de race even gesproken over het feit met Tim waarom ik in een Eagle maar 3:25 haal en in een Lotus 3:21.5 Uitendelijk bleek dat ik die eagle in een te laag toerental hield. In die hairpin bijvoorbeeld bleef ik in 2de en ik schakelde hoger op 9000 toeren. De eerste bocht waarvoor je moet remmen na de eau rouge pakte ik in 3de. Daarna eens geprobeerd om hairpin in 1ste te pakken, te schakelen op 10.000 toeren en die ene bocht in 2de te pakken. Ik draaide onmiddelijk een 3:21.5... Natuurlijk wel dom om op zo een manier bijna 4 seconden te verliezen. Nu is men vraag dus op welk toerental ge best schakelt met de verschillende auto's en op welk toerental ge eigenlijk een vitesse lager moet zitten. Is het bijvoorbeeld verstandig om met de lotus die hairpin wel in 2de te pakken en die ene bocht in 3de. Anders hebt ge zoveel gevaar voor wielspin met die lotus vind ik.
merci
ps Tom of Tim: Iemand van uw 2 vroeg om men tijden te uploaden naar gpl-rank. Die staan daar dus op hoor mijn tijden. Maar ik krijg nog geen totale score wegens niet alle circuits gereden te hebben (enkel Monaco (-1.074), zandy (-0.484), spa (+1.231), kyalami (+2.298) en Watkins Glen (+2.128)). Als ge zoekt op 'Frank Wynants' zult ge me wel terugvinden daar.
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 6, 2003 13:24:11 GMT 1
Jah, dat zijn zo de eigenschappen van iedere motor. Je voelt duidelijk dat de Lotus een vlakke koppelkurve heeft, over heel zijn toeren heeft hij veel macht. Brabham is ook zo'n beest. De Eagle moeet het hebben van de hoge toeren, evenals de Honda en BRM. Je voelt dat ook, vooral in de lage versnellingen. Vertrek in eerste, en de Lotus gaat veel vroeger wielspin hebben dan de Eagle, die maar in de laatste 2000 rpm op gang gaat komen. Dat is het voordeel van de Lotus, maar dat maakt hem ook moeilijker om ermee te rijden. ivm die rank, dat zal ik geweest zijn, om een idee te krijgen hoe snel je was voor je meedeed. Ik weet genoeg ondertussen, je bent snel.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 6, 2003 13:41:41 GMT 1
Merci... Ik schakel nie graag naar 1ste terug en daardoor liggen die lotus en brabham me dus beter dan de eagle. Ondertussen gestegen op Spa van +1.231 naar +0.278 (met Lotus dus). Zat wel een klein foutje in mijne ronde Anders misschien negatief gezeten.
|
|
|
Post by bosje on Dec 6, 2003 13:43:02 GMT 1
En de Ferrari?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 7, 2003 7:18:08 GMT 1
Ik denk dat de Ferrari vanaf middelhoge toeren goed oppakt en dat goed doortrekt naar de hogere. Zijn nadeel is gewoon dat hij niet zoveel vermogen heeft als Lotus en Eagle. Om te ervaren wat het is om in een te hoge versnelling te zitten of met een hoogtoerige motor : probeer de BRM eens, vooral om hem in Zandvoort uit het zand te krijgen .
|
|
|
Post by bosje on Dec 7, 2003 9:43:55 GMT 1
Ik denk dat de Ferrari vanaf middelhoge toeren goed oppakt en dat goed doortrekt naar de hogere. Zijn nadeel is gewoon dat hij niet zoveel vermogen heeft als Lotus en Eagle. Dat heb ik gemerkt in de bocht bij Malmédy, ik val daar altijd zonder power omdat de toeren te laag zijn.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 7, 2003 11:04:45 GMT 1
Woowoow. Negatief geraakt -0.945
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 7, 2003 15:29:16 GMT 1
6 seconden winnen op een dag tijd,nog 2 dagen volhouden en je hebt het wereld record. ;D.Ik moet altijd lachen als ik online op zandvoort ga,als je bosjes naam ziet staan bij het track record. Wat ik me afvraag is hoe je moet starten,ofwel ben ik te traag,ofwel slaat mijn auto in een haak.Zelden ben ik eens als eerste weg en ik rij bijna nooit met de brm
|
|
|
Post by Timpreza on Dec 7, 2003 17:43:35 GMT 1
Proficiat Frank, goe bezig zeg!
|
|
|
Post by bosje on Dec 7, 2003 18:46:06 GMT 1
Ik moet altijd lachen als ik online op zandvoort ga,als je bosjes naam ziet staan bij het track record. Merci. ;D Dat record heb ik verwijderd, ik speel het liever eerlijk.
|
|
|
Post by Knarf on Dec 7, 2003 22:30:18 GMT 1
6 seconden winnen op een dag tijd,nog 2 dagen volhouden en je hebt het wereld record. ;D. En nog 2 dagen oefenen -> 6 sec sneller dan het wereldrecord :-)
|
|
|
Post by Knarf on Dec 7, 2003 22:32:20 GMT 1
Proficiat Frank, goe bezig zeg! Merci Tim :-) Ik moest en zou negatief raken. Was geswitched naar GH setup en na een ronde of 5 was het al prijs. Die setup lag me beter voor deze track. En vriendin had examens dus veel tijd om rondjes af te malen op spa :-)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 8, 2003 1:31:20 GMT 1
;D 6 sec.rapper dan het WR.Je bent ook niet rap tevreden,nu ja als je het doet,moet je het goed doen. Allez bosje,je was nu een gpl legende,een belgische nogwel.Laat ze hun stuur stukbijten om dat record te verbreken!
|
|