|
Post by arnold on Nov 23, 2003 17:24:12 GMT 1
Hallo , ik heb mijne pc serieus opgekrikt : Nw moederbord op 400 Mhz met 2 x 256 Mb DDr op 400 Mhz en een nieuwe videokaart : Ati radeon 9700 met 128 Mb ddr geheugen ( 12645 pnt in 3Dmark !!). ik heb aan mijn instellingen Niets veranderd : opengl op 1280 x 1024 en nu heb op het scherm vervelende lijntjes staan alsof mijn scherm in verschillende blokken is ingedeeld ! eerst dacht ik ( echt waar !!) aan electriciteitspalen met de draden want daar lijkt het sterk op ! heefter iemand raad ? het helpt mijn concentratie om zeep door die lijntjes !! alvast bedankt en aan iedereen die meerijdt zondag in Falkenberg : véél succes.... vr gr, Arnold.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 23, 2003 19:35:58 GMT 1
Ik denk dat je met D3D path moet werken ipv open gl.Het verbaasd me dat het zelfs draaid met opengl.Met mijn 9500 geraak ik er niet in,als ik opstart in open gl gaat mijn muiswijzer uiterst links en zit de boel vast.
|
|
|
Post by arnold on Nov 23, 2003 20:18:45 GMT 1
Hallo , het probleem is opgelost ! ik heb de Core.ini van Frank Wynants gebruikt en alles werkt nu perfect maar zoals de suggestie aangeeft nu in d3d i.p.v opengl ! Frank Bedankt hé ! vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by arnold on Nov 23, 2003 20:19:58 GMT 1
Hallo , het probleem is opgelost ! ik heb de Core.ini van Frank Wynants gebruikt en alles werkt nu perfect maar zoals de suggestie aangeeft nu in d3d i.p.v opengl ! Frank Bedankt hé ! vr gr, Arnold.
|
|
|
Post by Knarf on Nov 24, 2003 8:25:31 GMT 1
Dat je sowieso met opengl kon spelen verbaasd me ook wel ja. Hier crashed dat na maximaal 10seconden. Anyway, ik content da ik uw probleem is opgelost :-) Nu hopen da ik volgende keer eens punten pak... Zandy tot 7 ronden voor het einde in de punten en uiteindelijk 9de, gisteren een halve race 7de en dan door een stom incident vanwege een inschattingsfout van ons beiden eraf getikt Nu spa oefenen. Da gaat wa moeilijker zijn om da optijd vanbuiten te leren. Hopelijk is die baan nie te veel verandert door de jaren heen.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 24, 2003 8:32:24 GMT 1
Toch raar dat OpenGL niet werkt vind ik, ik gebruikte het tot voor enkele weken constant in GPL, tot ik Pribluda begon te gebruiken. Dit tooltje vereist D3D rendering maar het is het waard ;D
Wim
|
|
|
Post by Knarf on Nov 24, 2003 9:07:25 GMT 1
In die opengl driver zit een bug waardoor ati kaarten daarop crashen. Met een Nvidia kaart bolt die opengl hier ook zonder probs.
Hebt gij gpl draaien op een ATI bord en opengl ?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 24, 2003 14:01:06 GMT 1
Hebt gij gpl draaien op een ATI bord en opengl ? Nee, heb GeForce4 Ti zitten maar draai ondertussen ook in D3D wegens Pribluda maar nooit problemen gehad met OpenGL
|
|
|
Post by Knarf on Nov 24, 2003 14:31:40 GMT 1
Nee, heb GeForce4 Ti zitten maar draai ondertussen ook in D3D wegens Pribluda maar nooit problemen gehad met OpenGL aah... Met Nvidia geen probs nee. Op ATI bollen die drivers niet.
|
|
|
Post by Knarf on Nov 24, 2003 15:39:47 GMT 1
Wat is pribluda trouwens voor een beest?
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 24, 2003 16:39:22 GMT 1
;D Een tooltje waarmee je de temperatuur van je banden kan zien terwijl je aan het rijden bent,ook kun je de split times zien.Ik kan er niet zonder,zoals gisteren,toen ik zag dat mijn rechterbanden in het rood stonden.Dan doe je het iets rustiger om de banden af te koelen,optimale grip heb je aan 115graden denk ik,ondanks dit tooltje gingen mijn banden toch even tot 155 graden.Hoeveel het ging zijn zonder pribluda www.gplpp.com/
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Nov 24, 2003 16:41:23 GMT 1
Pribluda is een overlay tool in GPL die je, terwijl je rijdt, toelaat * de ogenblikkelijke bandentemperatuur te meter met op elke band 3 meetpunten (buitenkant, midden en binnenkant). Heel handig, je weet wanneer je banden echt op temperatuur zijn, je ziet direct hoe je de rollbars, cambers, bandenspanning kunt bijstellen om de temperaturen gelijkmatig te verdelen. Als je effe diep in de remmen gegaan bent of effe gedrift hebt, zie je ook dat je band(en) oververhit raken. Best dat je het de volgende bochten dan effe rustiger doet om de banden te laten afkoelen. In Pribluda zie je dan wanneer je terug rond de temperatuur van maximum grip zit en het weer veilig is om voluit te gaan zonder in vol onderstuur rechtdoor te gaan in een bocht. Vooral op Falkenberg was dit heel handig vond ik omdat je daar de linker voorband oververhit voor je het beseft. * de sectortijden en rondetijden direct te zien als je rijdt. Normaal krijg je in GPL enkel je rondetijd van de vorige ronde te zien op dat bord als je S/F passeert. Met Pribluda zie je direct je tijd als je over S/F gaat en hoef je geen ronde meer te wachten om te weten hoe snel je vorige ronde was. Bovendien krijg je elke sectortijd bovenaan te zien op het einde van elke sector. Zo zie je meteen of een andere lijn, andere rijstijl, andere setup je in een bepaalde sector sneller of trager maakt, heel handig als je een circuit aan het leren bent of een setup op punt ah stellen bent. Prinbluda houdt bovendien van alle ronden die je rijdt, voor elke sector ook de snelste tijd bij zodat je op het einde weet wat je theoretisch snelste ronde zou geweest zijn, moest je al die sectortijden in 1 ronde gereden hebben. Als die theoretische rondetijd nog veel lager ligt dan de snelste ronde die je effectief gereden hebt, dan weet je dat er nog marge voor verbetering is. Anders kan je beter stoppen want je gaat toch niet veel meer winnen door nog 2u verder te rijden. Je moet gewoon je GPL exe patchen, GPL starten en als je in de wagen zit op F4 drukken om de temperaturen zichtbaar te maken en F5 om de timing te activeren. Alles komt in de zwarte balk bovenaan het eigenlijke GPL venster en overlapt dus niet met het eigenlijke beeld van GPL. Ik gebruik Pribluda eigenlijk constant, ook tijdens online races en heb nog geen enkel probleem ondervonden. De extra CPU load is verwaarloosbaar klein, ik zie geen enkel effect op fps, connectiekwaliteit of wat dan ook. Meer info en een downloadlink vind je normaal door op www.racesimcentral.com te zoeken in de forums op "pribluda". Wim
|
|
|
Post by Knarf on Nov 24, 2003 22:39:33 GMT 1
Aah :-) Da heb ik deze week ook eens geïnstalleerd. Ma heb alleen het F5 scherm eens getest. Ma ik was zo geconcentreerd op da split-times aan het zien da ik 1sec per ronde trager was. Toen dat even afgezet en ik was meteen sneller. Misschien het F4 scherm eens bekijken. Denk wel niet dat ik er nu al veel aan heb aangezien ik de limieten van die wagens nog niet ken. Thnx voor de uitgebreide uitleg
|
|